Geachte heren en dames,
Als een echte wannabe ben ik al een tijdje aan het meelezen op dit BB. Ik heb hier al veel opgestoken maar heb toch nog een specifieke vraag.
Eerst even een kleine samenvatting van mijn vorderingen; leeftijd 23, Ik ben door de selectie bij een kleine school, heb nu een paar losse lessen in lelystad gevolgd op zowel vliegtuigje als een heli, en heb sinds gister mijn medical classe 1 mogen ontvangen. oke vliegen leuk (leuk genoeg om mijn baan op te geven), maar hoe nu verder...
mijn voorkeur gaat eigelijk niet uit naar een van de twee (heli of fixed) uiteindelijke doel (wat mij tot nu toe het meest trekt) is voor fixed zakelijke vluchten op een jet, en voor de heli al het doelgerichte werk (van zakenvluchten tot vliegen van cargo). dit is uiteraard een beeld om naar toe te werken en ik verwacht dan ook niet dat ik hier gelijk in kan beginnen (sterker nog).
Na gezocht te hebben naar scholen voor de heli kwam ik uit op HAI uit florida omdat je daar het Jaa brevet kan halen. voor fixed ben ik in de us geen school tegengekomen die tot een jaa brevet opleid.
Mijn vraag aan u is;
- Zou ik eerst in de us heli jaa kunnen halen en daarna één extra examen kunnen maken om ook atpl jaa fixed binnen te halen, en dan in de us de uren te maken om deze geldig (in iedergeval de cpl jaa) te maken?
- Welke keuze is beter (qua werkgelegenheid, kans op werk in de eu enz) heli of fixed (zowel in de us (krijg je een visa?) als in de eu).
Graag advies.
Steen bak :rt:
Als een echte wannabe ben ik al een tijdje aan het meelezen op dit BB. Ik heb hier al veel opgestoken maar heb toch nog een specifieke vraag.
Eerst even een kleine samenvatting van mijn vorderingen; leeftijd 23, Ik ben door de selectie bij een kleine school, heb nu een paar losse lessen in lelystad gevolgd op zowel vliegtuigje als een heli, en heb sinds gister mijn medical classe 1 mogen ontvangen. oke vliegen leuk (leuk genoeg om mijn baan op te geven), maar hoe nu verder...
mijn voorkeur gaat eigelijk niet uit naar een van de twee (heli of fixed) uiteindelijke doel (wat mij tot nu toe het meest trekt) is voor fixed zakelijke vluchten op een jet, en voor de heli al het doelgerichte werk (van zakenvluchten tot vliegen van cargo). dit is uiteraard een beeld om naar toe te werken en ik verwacht dan ook niet dat ik hier gelijk in kan beginnen (sterker nog).
Na gezocht te hebben naar scholen voor de heli kwam ik uit op HAI uit florida omdat je daar het Jaa brevet kan halen. voor fixed ben ik in de us geen school tegengekomen die tot een jaa brevet opleid.
Mijn vraag aan u is;
- Zou ik eerst in de us heli jaa kunnen halen en daarna één extra examen kunnen maken om ook atpl jaa fixed binnen te halen, en dan in de us de uren te maken om deze geldig (in iedergeval de cpl jaa) te maken?
- Welke keuze is beter (qua werkgelegenheid, kans op werk in de eu enz) heli of fixed (zowel in de us (krijg je een visa?) als in de eu).
Graag advies.
Steen bak :rt:
Last edited: