fokkerkoning! said:Moet zeggen dat ik op de 310 wel echt heb geleerd een jet te vliegen en mcc-procedures van een jet: emergencies, rapid descend etc. etc. dat is toch wel wat anders dan een king air en geeft er een meerwaarde aan, geeft ook een meerwaarde t.ov. een korte mcc op een jet omdat je gewoon meer tijd hebt en aandacht kan besteden aan de vliegskills je doet eigenlijk min of meer een typerating, het jammere is alleen dat je er vrij weinig aan hebt als klm je afwijst, ja je grading gaat misschien wat makkelijker, kusje!
Sorry ik vind bijna 150K voor 150 uur (=1000 Euro per uur) belachelijk. Dan kun je m.i. beter gewoon via distance learning een fATPL halen, naar de states gaan 1500 uur licht sprokkelen, d.m.v. instructie geven. Vervolgens terugkomen naar NL en ergens een Type 737 of A 320 halen en gaan solliciteren.
naudjuh said:Misschien ff de vraag anders gesteld:
Welke opleiding, en waar, kan ik het beste doen met het uitzicht op een mooie baan?
Juist! De DFA is namelijk een vliegschool met baangarantie! Ze rollen bij iedere maatschappij de rode loper voor je uit en maken je meteen capt. 74.Fenceman said:Dutch Flight Academy!!
naudjuh said:Hey,
Je kunt kiezen of je in Oxford blijft of naar Goodyear gaat, als je ervoor kiest om in Oxford te blijven, dan is het wel 4000 pond duurder.
Waar heeft u eigenlijk de opleiding gedaan?
Naud
naudjuh said:Hey,
Je kunt kiezen of je in Oxford blijft of naar Goodyear gaat, als je ervoor kiest om in Oxford te blijven, dan is het wel 4000 pond duurder.
Waar heeft u eigenlijk de opleiding gedaan?
Lang verhaal, maar ben bij het Iac -met de voor veel bekende heer Verduyn- begonnen. Meteen naar USA gegaan. Al die bevretten in record time gehaald, toen instructeur geworden. 8 uur per dag boren in die c152/172. Toen naar part 135 operator gegaan in California. Cargo vliegen, jaartje gedaan.
toen terug naar NL. ATPL conversie gedaan en dat ook voor mijn CPL/ME natuurlijk.
Meteen daarna( met veel geluk) baan gevonden in Europa. Voor mij heeft de America periode met de daar opgedane ervaring echt geholpen met vinden naar een baan.
Maar er zijn genoeg mensen die gewoon in NL gebleven zijn met hun vliegopleiding en die nu een nog betere baan hebben.
Tis en blijft een lastige keus
EHIA said:Tis en blijft een lastige keus