Amerika of Nederland?

Jaja...die koop je erbij. Maar als je totaalprijzen van scholen gaat vergelijken moet je niet vergeten dat 24 beurtje A310 niet ff iets meer is dan 6 uur King Air.
 
MCC bij Stella is dacht ik rond de 30 uur en geen 6. En maakt het uit waar je de MCC op doet? Het is toch een cursus voor samenwerken en niet tot een type vliegtuig.
 
Moet zeggen dat ik op de 310 wel echt heb geleerd een jet te vliegen en mcc-procedures van een jet: emergencies, rapid descend etc. etc. dat is toch wel wat anders dan een king air en geeft er een meerwaarde aan, geeft ook een meerwaarde t.ov. een korte mcc op een jet omdat je gewoon meer tijd hebt en aandacht kan besteden aan de vliegskills je doet eigenlijk min of meer een typerating, het jammere is alleen dat je er vrij weinig aan hebt als klm je afwijst, ja je grading gaat misschien wat makkelijker, kusje!
 
fokkerkoning! said:
Moet zeggen dat ik op de 310 wel echt heb geleerd een jet te vliegen en mcc-procedures van een jet: emergencies, rapid descend etc. etc. dat is toch wel wat anders dan een king air en geeft er een meerwaarde aan, geeft ook een meerwaarde t.ov. een korte mcc op een jet omdat je gewoon meer tijd hebt en aandacht kan besteden aan de vliegskills je doet eigenlijk min of meer een typerating, het jammere is alleen dat je er vrij weinig aan hebt als klm je afwijst, ja je grading gaat misschien wat makkelijker, kusje!

Waar vlieg je nu dan mee :)?
 
Sorry ik vind bijna 150K voor 150 uur (=1000 Euro per uur) belachelijk. Dan kun je m.i. beter gewoon via distance learning een fATPL halen, naar de states gaan 1500 uur licht sprokkelen, d.m.v. instructie geven. Vervolgens terugkomen naar NL en ergens een Type 737 of A 320 halen en gaan solliciteren.
 
Misschien ff de vraag anders gesteld:
Welke opleiding, en waar, kan ik het beste doen met het uitzicht op een mooie baan?
 
Sorry ik vind bijna 150K voor 150 uur (=1000 Euro per uur) belachelijk. Dan kun je m.i. beter gewoon via distance learning een fATPL halen, naar de states gaan 1500 uur licht sprokkelen, d.m.v. instructie geven. Vervolgens terugkomen naar NL en ergens een Type 737 of A 320 halen en gaan solliciteren.

waar haal je die 150k en 150 uur vandaan, ik zie op mn bankrekening en logboek toch hele andere getallen staan
 
naudjuh said:
Misschien ff de vraag anders gesteld:
Welke opleiding, en waar, kan ik het beste doen met het uitzicht op een mooie baan?
Fenceman said:
Dutch Flight Academy!!
Juist! De DFA is namelijk een vliegschool met baangarantie! Ze rollen bij iedere maatschappij de rode loper voor je uit en maken je meteen capt. 74. :rolleyes:
Iets genuanceerder zou kunnen, maar aangezien Hekman dat waarschijnlijk zelf niet zal doen, zal ik 'm even helpen.

<modder-alert>
De messen in Eelde zijn reedsch geslepen, dus zou ik graag even van de gelegenheid gebruik willen maken om samen met de lezers de criteria van de DFA door te nemen.

Opleiding
Minimaal HAVO niveau met wiskunde, natuurkunde en Engels. In bijzondere gevallen kan worden afgeweken van deze aanname eisen. In ieder geval wordt een zorgvuldige individuele afweging gemaakt.

Drie keer raden wat er gebeurd als ze een klas niet vol kunnen krijgen.

Vliegaanleg test
Op de DFA worden een intakegesprek en eventueel tests voor vliegaanleg op de DFA flightsimulator afgenomen.

Zien de lieve kijkbuiskinderen het woord 'eventueel' staan? Er worden dus mensen aangenomen waarvan niet bekend is of ze wel de capaciteiten hebben een goed vlieger te worden. Lijkt mij persoonlijk ook als student erg fijn om te weten, beter dat je dat weet vóór je 99k2 voor een opleiding neertelt, dan dat je daar aan het eind van je opleiding achter komt.
Discuss.
 
Last edited:
Oke, bedankt voor jullie posts.
Maar wat denken jullie van Oxford Aviation Training?

[p.s. ik heb geprobeerd om een brochure aan te vragen maar toen werd me verteld dat ze er geen meer hadden maar dat ze wel nog te downloaden waren, bij het downloaden hing mijn explorer vast en je komt volgens mij alleen op die site als je een brochure aanvraagt. Kan iemand me mischien de links geven van het waypoint programma en de ground school? Bedankt!]
 
Oxford aviation training, stond wel goed aangeschreven ( weet niet of het nog steeds zo is) en ze hadden direct entry bij Flybe! Ken verschillende Engelse gasten die de opleiding doorlopen hadden. Ze waren allemaal positief en hebben nu een baan.

ps: Ook met Oxford ga je naar de States
 
Hey,

Je kunt kiezen of je in Oxford blijft of naar Goodyear gaat, als je ervoor kiest om in Oxford te blijven, dan is het wel 4000 pond duurder.
Waar heeft u eigenlijk de opleiding gedaan?

Naud
 
naudjuh said:
Hey,

Je kunt kiezen of je in Oxford blijft of naar Goodyear gaat, als je ervoor kiest om in Oxford te blijven, dan is het wel 4000 pond duurder.
Waar heeft u eigenlijk de opleiding gedaan?

Naud

Bijna iedereen doet het in Goodyear (Voorheen Scottsdale). Het Oxford traject is meer voor mensen die problemen ondervinden met het regelen van de visa's en eventuele andere papieren. In Oxford blijven heeft alleen nadelen tov naar Goodyear gaan. Het is duurder en je hebt gegarandeert vertraging vanwege het typische Engelse weer. En voor de eventuele ervaring mbt het weer. Uiteindelijk vlieg je daar toch 40 uur in de Seneca. Voordelen van Goodyear; Chicks, bier, all you can eat ;), temperatuur, enz.
 
naudjuh said:
Hey,

Je kunt kiezen of je in Oxford blijft of naar Goodyear gaat, als je ervoor kiest om in Oxford te blijven, dan is het wel 4000 pond duurder.
Waar heeft u eigenlijk de opleiding gedaan?

Lang verhaal, maar ben bij het Iac -met de voor veel bekende heer Verduyn- begonnen. Meteen naar USA gegaan. Al die bevretten in record time gehaald, toen instructeur geworden. 8 uur per dag boren in die c152/172. Toen naar part 135 operator gegaan in California. Cargo vliegen, jaartje gedaan.
toen terug naar NL. ATPL conversie gedaan en dat ook voor mijn CPL/ME natuurlijk.
Meteen daarna( met veel geluk) baan gevonden in Europa. Voor mij heeft de America periode met de daar opgedane ervaring echt geholpen met vinden naar een baan.
Maar er zijn genoeg mensen die gewoon in NL gebleven zijn met hun vliegopleiding en die nu een nog betere baan hebben.
Tis en blijft een lastige keus
 
EHIA said:
Tis en blijft een lastige keus

Inderdaad,, maar de opleiding van oxford lijkt me zeker niet verkeerd!
Maar misschien is het ook weer fijner om je brevetten + tr erbij te hebben, goedkoop in amerika brevetten behalen en dan tr dus,,,
achjah ik heb nog tijd genoeg om te beslissen maar het lijkt me gewoon handig om een beeld te hebben van wat er na mijn eindexamen gaat gebeuren.
 
Last edited:
Back
Top