Als Samir A. nog een project zoekt......

Dan heb ik er nog wel een.
De RLD of hoe die toko ook heet.

Tjonge jonge zeg, wat een eikelbijters daar.
Al weken probeer ik antwoord te krijgen op een brevetafgifte vraag gebasseerd op een conversie; maar jammer genoeg geven ze daar telkens weer het standaard "copy & paste" antwoord. of dit:
HIJ - helaas meneer, dat zou ik niet weten
IK -Ja, maar je werkt toch op de afdeling brevetten en als jullie het niet weten, wie dan wel?
HIJ -tja, da's een goeie meneer, dat weet ik ook niet.
IK -OK, wat nu?
HIJ -misschien kunt u maar beter geen conversie doen en maar gewoon een volledige opleiding volgen.
IK -WAT? Zal ik dan maar gewoon weer gaan kruipen en in mijn broek schijten en maar gewoon opnieuw met mijn leven beginnen?

Wat zijn dat toch voor nederlandse antwoorden, waar je geen zak aan hebt.
Ik heb het CAA issued JAA brevet in mijn handen, maar om van de RLD een brevet te krijgen is werkelijk waar zo langzamerhand een levenswerk voor mij aan het worden.

OK, dat is eruit, mijn buro is nog heel, mijn monitor en toetsenbord ook en zelfs de telefoon heeft geen vliegles gehad. Mijn moeder kan trots zijn.
Morgen weer een dag vol leuke RLD telefoontjes in het vooruitzicht.
 
T&G ik begrijp je frustratie.
Bij mij heeft het 7 maanden geduurt voordat ik eindelijk mijn TR in mijn Nederlandse brevet heb gekregen, elke keer vonden ze weer iets anders om het op te houden. Moe wordt je er van.

Zelfde gezeik heb ik met theorie voor een ander brevet. Omdat ik weinig in nl ben, en steeds pech heb qua weer kan ik geen praktijk examen doen voor mijn brevet. Heb hun al een paar keer gevraagd hoe lang mijn theorie nog geldig is... weten ze zelf niet eens... lekker toch?!

Het bijft een zooitje daar.
 
hey t&g buddy !!

Tell us how you really feel ? dit past beter in mn 'only in holland' thread :grijns:

I hear ya dude, maak me al niet meer druk om de boys bij de RLD.
 
Flying Dutchman said:
Tell us how you really feel ?

Helaas kan dat niet, want ik mag niet aanzetten tot haat.

Ik begin er steeds meer van overtuigt te raken dat de "i" in het ivw staat voor "incompetent"

Maar goed, het is eindelijk lekker weer hier in Vermont en ik ga mijn mountainbike even uitlaten.

Toedeledoki
 
Ik heb doordat de IVW zo traag en laks is een Iers brevet geregeld alles wordt daar binnen een dag verwerkt ideaal!
 
Ik nomineer je bij deze voor de "beste binnenkomer 2006 award" :) welkom op het board!

Regel zelf al mn JAA crap via de CAA.
 
Die JAA is volledig idioot. Had zelf een JAA CPL issued in the Netherlands. Vervolgens geprobeerd een JAA CPL issued in th U.K. te krijgen. Dit duurt 6 MAANDEN. En kost een lieve bom duiten. De enige reden hiervoor was, dat als T-fly mijn brevet wil verlengen en ik een Nederlands Jaa brevet zou hebben, zij de formulieren naar IVW zouden moeten sturen. Dit wilde ze natuurlijk niet, daarom maar om laten zetten. Belachelijk dat ik voor de verlenging van mijn Nederlandse brevet niet bij de CAA terecht kan en visa versa. Dat was toch de lol van de JAA?! Trouwens T & G, ik heb dus recent de omgekeerde conversie gedaan. Misschien kan ik je helpen met jouw conversie. Stuur me even een PM of email.

Groet Koning
 
En dan hebben we het nog niet gehad over Frankrijk. Zit ook al ruim 6 maand te wachten op m'n attest dat de DGAC m'n vergunning erkend.:(

grtz
 
Heb zo'n 5 jaar geleden ook een discussie gehad met IVW.
Had mn LPC gedaan bij mn UK maatschappij waar alle instructeurs/examinatoren JAA zijn. Ik had zelf een JAA CPL issued in NL.

Locatie: balie IVW

Ikke: hallo ik wil graag mn TR verlengen, heb alle papieren bij me.
IVW: kijkt er naar..... Jaaa maar je kan niet zo maar een buitenlandse examinator je brevet laten aftekenen...
Ikke: Maar het is een JAA brevet en het zijn allemaal JAA examinators...
IVW: maar toch kan je niet een buitenlande examinator je brevet laten aftekenen..
Ikke: Maar het is een JAA brevet.

Je ziet het al... dit gaat zo nog ff door totdat ik vraag wat hij dan als oplossing ziet..

IVW: nou als je je examinator nou vraagt om al zijn bevoegdheden naar ons op te sturen kunnen we het wel doen
Ikke: hoe lang gaat het dan duren als jullie dat allemaal binnen hebben?
IVW: minimaal 3 weken.
Ikke: maar mn tr verloopt over 5 dagen
IVW: tsjaaa dan kan je dus niet vliegen...
Ikke: dus je verteld mij nu dat ik mijn chief-pilot moet vertellen dat ik minimaal 3 weken niet kan vliegen...
IVW: JA...

Heb dus mn chief pilot gebeld en gevraagd of hij ergens wat pressure kon uitoefenen...

Chief-pilot... Bel xxxxx bij de CAA maar en leg het uit en noem mijn naam maar...

Ikke: uitleg
xxxxx: Waaaaaat, wat spoken ze allemaal uit daar in NL. Wij hebben hier wel een lijst met authoriteiten in europa die zich niet aan de JAA regels houden.
Ikke: wat kan ik doen?
xxxxx: Bel IVW morgen ochtend nog maar een keertje

Ikke: goedenmorgen ik ben het..
IVW: ohhh ja... dat geval van gisteren.. sorry we realiseerden ons niet dat je examinator ook JAA was...
Ikke: dat heb ik jullie 3x verteld..
IVW: oh ja? nou we hebben het bijgetekend hoor... je kan gewoon weer vliegen...

MORAAL VAN HET VERHAAL:

vind ergens iemand met meer authoriteit die dus druk kan uitoefenen...

Had ik die niet gevonden weet ik niet wat er uiteindelijk gebeurt was..

Dit was het 2e incident met de IVW: als ik/we het eerste net opgelost hadden had het geresulteerd in mijn maatschappij geen mensen met een NL JAA breven meer aannemen..

Heb nu dus lekken een UK JAA brevet...

ps.. Sorry voor het lange verhaal.... maar het zijn echt een stelletje nutteloze nitwits daar in hoofddorp..
 
Wat zit je nou te zeuren joh! ze maken al van die lange dagen daar in Hoofddorp !!! :grijns:
 
Dit is de reden dat ik al jaren mijn brevetten bij de CAA heb ondergebracht, wel zo handig later bij mijn easyjet sollicitatie, want was meteen klaar. Als je dan een NL-examinator voor een brevet verlenging neemt, dan stuur je alle papieren op naar de CAA inclusief credential brief dat die pino een JAA examinator is en dan is alles klaar. Bovendien mag een brevet 5jaar vefrlopen maximaal en dan kan hij nog ter plekke het brevet verlengen in je license, hoeft niet opnieuw afgegeven te worden inclusief alle training requirements etc.

en het meest belangrijke..als je belt krijg je iemand aan de lijn die COMPETENT is, en als ze het antwoord niet weten, dan bellen ze je de zelfde dag terug op je NLse mobiel..

Hoe om te zetten? Duurt 3 weken en kost geloof ik 150 pond, maar dan is het wel klaar.

succes ermee!

M.
 
Mijn ervaring met de ivw. :passed:

Je vraagt ze niet om iets, je verteld ze wat ze moeten doen ! 9 van de 10 keer succesvol !

Ik heb hetzelfde gezeik gehad als buzzer, bleek een geldkwestie te zijn. IVW krijgt voor elk afgenomen examen in NL geld. Een examen afgenomen in het buitenland is voor hun dus "nikkes noppes nada". (dit even als achtergrond info)
 
Weet Samir al dat afd. BVB tegenwoordig in den Haag zit? :rolleyes:

Eeuh.... Touch and Go Het schijnt dat die nieuwe dame die daar nu de skepter zwaait, weet hoe vliegtuigen er uit zien, misschien moet je direct even naar haar vragen, rest wat er rondloopt ..........mwah wat zal ik zeggen ....netjes uitgedrukt: kun je vergeten, verspilde moeite.

Ben alleen haar naam kwijt, maar er zijn vast wel mensen hier op airwork die dat weten
 
Last edited:
1 ding snap ik niet T&G, waarom zou je je UK-issued JAA brevet om willen zetten naar een Nederlands? Gezien de klantvriendelijkheid van de CAA lijkt het omgekeerde me logischer.
Ikzelf heb een CAA-JAA brevet, geen centje pijn. Behalve dan dat het IVW me doodleuk vertelde dat ik mijn RT niet in Nederland kon doen, dat ik dat in de UK moest halen. Het is toch allemaal JAA, ik snap dat soort dingen niet. :wegkwijt:
 
Hulde aan de CAA. Ook daar duurt het vaak wel even maar elk moment dat je belt geven ze je een status update, die zo goed in elkaar zit dat je m gewon gelooft.. Nederlandse Medical Cl. I werd zonder problemen overgenomen, ik zie dat omgekeerd nog niet gebeuren? If so, laat het hier dan even weten..

Ik kijk reikhalzend (doch tevergeefs denk ik..) uit naar het moment dat de EASA al die wanpresterende IVWtjes in Europa keihard gaat aanpakken. Even goed naar de FAA kijken, die doen ook niet alles goed maar wel lekker centraal en uniform en dat is wat hier totaal ontbreekt ondanks dat ze het wel zo naar buiten brengen. De JAA website is al een aanfluiting an sich.

Tip van Flip: als je problemen hebt met IVW, maak een aparte afspraak en ga bij ze langs. Niet geljk met de voorhamer natuurlijk. Dat doe je pas bij de 2e afspraak :eek!:
 
Back
Top