Allergoedkoopste manier om PPL/SEP(L) PIC uren te schrijven

Allergoedkoopste manier om PPL/SEP(L) PIC uren te schrijven


  • Total voters
    9
  • Poll closed .

Guyseppe

New member
Een inkoppertje...

Wie van de mede vliegers heeft een tip om zo goedkoop als maar mogelijk uren te kunnen schrijven als PIC? (op basis van een SEP/L PPL)
Zoals velen streef ik naar een mooi gevuld logboekje alvorens volgende stappen te willen en kunnen zetten.

Een clubkist huren, of elders in NL ergens instappen loopt in de papieren.

Mij is geen voorstel te gek!
(noem een land, vliegclub of privé eigenaar die graag een door een betalende medevlieger gevlogen wil worden. Of een (beginnend) instructeur die een plan de campagne heeft)

Als het aanslaat en er zijn voldoende reacties, dan maak ik een online db met prijzen en bewegwijzering ;)!
 
100 uur voor $8300
Reken nog eens $1000 voor accommodatie, $1000 voor levensonderhoud en $1000 voor ticket.
$11300 oftewel 9700Euro.
Vlieg eerst 50 uur in Florida en Georgia/Alabama. Daarna kan je van Florida in 50 uur naar Californië en terug.
https://www.airplanes4rent.com/

^^^ Zo zijn er nog honderden andere opties in de VS.
 
100 uur voor $8300
Reken nog eens $1000 voor accommodatie, $1000 voor levensonderhoud en $1000 voor ticket.
$11300 oftewel 9700Euro.
Vlieg eerst 50 uur in Florida en Georgia/Alabama. Daarna kan je van Florida in 50 uur naar Californië en terug.
https://www.airplanes4rent.com/

^^^ Zo zijn er nog honderden andere opties in de VS.

Ben er bekend :) Zocht naar nóg andere / creatievere opties.
Hoewel Florida wel héél erg mooi is om te fladderen.
 
Ben er bekend :) Zocht naar nóg andere / creatievere opties.
Hoewel Florida wel héél erg mooi is om te fladderen.


Bij het vliegveld gaan zitten en Tail nummers opschrijven is nog goedkoper inderdaad.
:rolleyes:

Je kan in NL geen kist of aandeel kopen en goedkoper vliegen per uur dan huren buiten Europa.
Even mijn instructeurs pet weer op:
Aan alleen heel goedkope uren heb je niet zoveel.
Je moet ook werken aan de kwaliteit van je ervaring.
 
Helemaal eens, en perfect dat je het noemt! Ervaringsuren staan zeker niet gelijk tot vlieguren.
Ik ben ook eigenlijk buiten EU aan het kijken naar opties, en ik zoek zeker ervaringsuren.
De reden dat ik vraag naar 'goedkope' uren, is dat ik op zoek ben naar nog ca 50 pic uren die ik zo het zich nu laat zien gewoon 'even' op eigen conto nog bij moet vliegen. 50 x 200 euro of 50 x 85 USD maakt dus een groot verschil.
 
Die prijs zegt dan ook iets over de staat van de vliegtuigen.


Een vliegtuig zelf aanschaffen is alleen rendabel met veel vlieguren per jaar. Break even point ligt meestal rond de 300 uur per jaar.
Een andere optie is om een participatie te kopen. De uurprijs is dan laag. De participatie kan je aan het eind weer verkopen.
 
Back
Top