Dag mensen.
Ik zie dat veel mensen op dit forum zich afvragen hoe dat nou zit met AIS Flight Academy te Lelystad.
Ik ben student geweest op deze school en zal er opheldering over doen.
De AIS is zeer gespecialiseerd op een bepaald vlak. Marketing!
Om de 2 maanden begint er een nieuwe klas, met ongeveer 8 tot 12 studenten. Je zou dan verwachten dat er ook elke 2 maanden een aanta afvliegen, maar dat is helaas niet het geval. Sterker nog. Ik heb 2,5 jaar over myn opleiding gedaan omdat deMulti-engine kist omgeveer 5 dagen in het jaar vlieg. ( dan is de nieuwe lading plakband er weer! )
Verder.
Owja. Instructeus.
De AIS market met een flyer waarin staat, dat de meeste instructeurs uit de grote luchtvaart komt. Dit is (uiteraard) niet waar. Sterker nog. GEEN EEN van de theorie-instructeurs heeft ooit gevlogen in een kist groter dan de Crusader. Op 1 na, die mocht even een citation vliegen. De gemiddelde leftijd van instructeurs ligt rond de 23. Met een uitschieter naar de 19, en een uitschieter naar de 32! Maar dat is niet erg, want geen enkele instructeur houd het lang vol op die school. Dus er word regelmtig vernieuwd.
Dan het befaamde verhaal over de Jetstream. De AIS zou 5 kisten hebben gekocht vor AIS Airlines? Nou . Niet echt.
Er staan er 2 al een jaar of anderhalf stil, en die zullen noooit gaan vliegen. En al helemaal niet door studenten van de AIS.
Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik van die school af ben, en ik raad iedereen aan om nog eens goed rond te kijken.
Ga eerst naar de DFA, KLS, Martinair en als het echt niet lukt. Denk er dan eens over om toch naar Amerika te gaan.
Ik zie dat veel mensen op dit forum zich afvragen hoe dat nou zit met AIS Flight Academy te Lelystad.
Ik ben student geweest op deze school en zal er opheldering over doen.
De AIS is zeer gespecialiseerd op een bepaald vlak. Marketing!
Om de 2 maanden begint er een nieuwe klas, met ongeveer 8 tot 12 studenten. Je zou dan verwachten dat er ook elke 2 maanden een aanta afvliegen, maar dat is helaas niet het geval. Sterker nog. Ik heb 2,5 jaar over myn opleiding gedaan omdat deMulti-engine kist omgeveer 5 dagen in het jaar vlieg. ( dan is de nieuwe lading plakband er weer! )
Verder.
Owja. Instructeus.
De AIS market met een flyer waarin staat, dat de meeste instructeurs uit de grote luchtvaart komt. Dit is (uiteraard) niet waar. Sterker nog. GEEN EEN van de theorie-instructeurs heeft ooit gevlogen in een kist groter dan de Crusader. Op 1 na, die mocht even een citation vliegen. De gemiddelde leftijd van instructeurs ligt rond de 23. Met een uitschieter naar de 19, en een uitschieter naar de 32! Maar dat is niet erg, want geen enkele instructeur houd het lang vol op die school. Dus er word regelmtig vernieuwd.
Dan het befaamde verhaal over de Jetstream. De AIS zou 5 kisten hebben gekocht vor AIS Airlines? Nou . Niet echt.
Er staan er 2 al een jaar of anderhalf stil, en die zullen noooit gaan vliegen. En al helemaal niet door studenten van de AIS.
Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik van die school af ben, en ik raad iedereen aan om nog eens goed rond te kijken.
Ga eerst naar de DFA, KLS, Martinair en als het echt niet lukt. Denk er dan eens over om toch naar Amerika te gaan.