AIS Flight Academy ?

QR274

New member
Beste forumleden,

Ik heb het één en ander rondgekeken op de forum en wat mij opvalt is dat er voornamelijk hier gesproken wordt over KLMFA en EPST, maar dat er nauwelijk iets te lezen valt over AIS Flight Academy. Na een beetje onderzoek doen ben ik erachter gekomen dat wij in Nederland ook een vliegschool op Lelystad airport hebben genaamd AIS Flight Academy. Ze bieden overigens ook financiering aan via Flightfinance.
Heeft 1 van jullie ervaringen of verhalen gehoord van deze vliegschool? Ik wil graag weten of ik deze vliegschool op plan C kan zetten, mocht KLMFA (Plan A) en EPST (Plan B) niet lukken (wat ik niet hoop uiteraard😅).


Ik hoor graag van jullie!
 
Last edited:
Binnenland S&T,

Buitenland evt Polen, Bartolini. Maar genoeg te vinden hoer op het forum 😉 of wellicht dat evt. Ervarings deskundigen hierover wat kunnen vertellen 😄✈️.

Geen ervaringsdeskundige, maar als je met S&T Singles & Twins bedoelt moet ik je toch echt teleurstellen. Die bestaan al een paar jaar niet meer.
 
te vinden hoer
Lemme guess, je vliegt zeker long haul 74?

1579082013_2.gif
 
Geen ervaringsdeskundige, maar als je met S&T Singles & Twins bedoelt moet ik je toch echt teleurstellen. Die bestaan al een paar jaar niet meer.
Ja dan bedoel ik Wings over Holland. Gooi die 2 altijd door elkaar ;) . Haha
 
Viel mij ook op, dat je zo weinig hoort/leest van AIS. Het is een flink gebouw, en doordeweeks is er best wat activiteit.

Maar zowel hun website als hun boegbeeld, de Fokker-neus aan de zuidelijkste ingang van het veld, mogen wel eens opgepoetst worden. Niet de beste eerste indruk, in elk geval. Misschien hebben ze het druk zat, dat promotie niet nodig is...
 
Klopt dat begrijp ik dus ook niet. Flink gebouw, veel activiteit, maar er valt bijna niks te lezen over hun.

Als er iemand hier is die meer informatie heeft over AIS, dan hoor ik dat graag.
 
Klopt dat begrijp ik dus ook niet. Flink gebouw, veel activiteit, maar er valt bijna niks te lezen over hun.

Als er iemand hier is die meer informatie heeft over AIS, dan hoor ik dat graag.
Uiteindelijk ook gewoon een opleiding hier in NL waar je een Nederlands brevet krijgt. Ik hoor er verder vrij weinig van, maar weet wel dat er een vriend van mij bij RyanAir is aangenomen die zijn opleiding bij AIS heeft afgerond. Ook is dit een opleiding waar je kan binnenstromen met VMBO en zal je de eerste 6 maanden op de grond staan te blokken voor je theorie.

Zoals eerder werd vermeld hier zou ik inderdaad als plan C serieus gaan kijken naar het buitenland voor vele malen goedkopere en (wellicht) betere opleidingen. Dit kan zowel modulair als integrated bijna de helft schelen qua kosten.

Succes en focus vooral eerst op plan A :)
 
Uiteindelijk ook gewoon een opleiding hier in NL waar je een Nederlands brevet krijgt. Ik hoor er verder vrij weinig van, maar weet wel dat er een vriend van mij bij RyanAir is aangenomen die zijn opleiding bij AIS heeft afgerond. Ook is dit een opleiding waar je kan binnenstromen met VMBO en zal je de eerste 6 maanden op de grond staan te blokken voor je theorie.

Zoals eerder werd vermeld hier zou ik inderdaad als plan C serieus gaan kijken naar het buitenland voor vele malen goedkopere en (wellicht) betere opleidingen. Dit kan zowel modulair als integrated bijna de helft schelen qua kosten.

Succes en focus vooral eerst op plan A :)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zal zeker focussen op plan A!
 
Back
Top