Airwork etiquette....gebrek aan....?

Status
Not open for further replies.

imo apita

New member
We hebben geen off-topic sectie op dit forum dus maar even hier:

Wat me mateloos irriteerd:

1. Vragen stellen, antwoord krijgen en nooit meer reageren.

People, vragen is vrij en welkom, maar neem in elk geval de moeite om op de antwoorden te reageren. Als is het maar een simpel bedankt voor de moeite.
Je hebt gratis toegang tot een enorme hoeveel heid ( zuur verdiende) kennis en ervaring van al de leden hier en we antwoorden niet alleen voor de lol.
Kan ik ook in de tuin in de zon gaan zitten.

2. PM sturen , antwoord krijgen en niet reageren.

Nog zo een, je vraagt advies en iemand neemt de moeite om te antwoorden.
Al ben je het niet met het advies eens en doe je er helemaal niets mee, neem in elk geval de moeite om te reageren, hebben wij ook gedaan.

3. Als ik je aanbied om je (op mijn kosten internationaal) te bellen, reageer dan even. Als je niet geinteresseert bent zeg dat dan.
Geen sales pitch, helemaal niets, gewoon makkelijker om elkaar te spreken ipv steeds heen en weer te mailen.

4. Steeds opniew proberen het wiel uit te vinden;
Geloof mij nu maar, je bent echt niet de eerste die een bepaalde trainings route wil proberen. Als je advies krijgt, luister dan en ga in die richting verder met zoeken. Zeker als het je een zak met geld kan besparen. Het lijkt er steeds meer op dat wannabe's niet eens hun eigen broek op kunnen houden wat dat betreft.


Ik ga maar even in de tuin in de zon zitten......:kiss:
 
Het klinkt inderdaad erg zuur imo apita. Ik hoop echter dat je niet wegloopt van dit forum en je wellicht je negatieve gevoelens met bijvoorbeeld een Airwork-borrel kunt compenseren.

Ik denk dat hier voor mij het dan ook een juist moment is om alle Airworkers te bedanken voor de goede voorlichting. Joost mag weten wat er was gebeurd met mij als wannabe zonder Airwork.
 
Imo heeft gelijk. Ik kan er weinig aan toevoegen. Ik weet dat er een aantal niet meer verschijnen: flying dutchman, arthorizon, julien. Waarom? Geen idee.

Tijd voor ontbijt.
 
Wellicht iets om op te nemen in het welkomstbericht als je registreert (Diana)? Ik heb geen idee meer hoe dat ritueel gaat, maar sommige fora moet je duidelijk eerst de beknopte huisregels doorlezen die de normen al vast klaar zetten en wat advies geven. Maar ja, dan nog is het lezen en dan nog heb je suffe pubertjes die het de quick en easy way willen...

Ik zou in ieder geval die paar rotte appels negeren en focussen op het merendeel van de airworkers (incl. wannabees) die al het advies en de mooie verhalen wel degelijk waarderen en dat ook uiten (naar mij toe in ieder geval).

Ook geen idee waarom Julien ineens weg was (en nu af en toe stiekum online), met zijn fantastisch positieve bijdrages en actieve hulp aan jongeren. Art voelt zich denk ik niet meer thuis, wel jammer omdat hij wel degelijk een positieve invloed had op het forum en een grote schare aanhangers die op de grond rondom hem met open mond luisterden. FD maakt vast nog wel eens een come back... toch?

Doe mij maar een stack pannekoeken en een sunny side up, Metro. Ik mis Denny's...
 
Hopelijk heeft de zon je goed gedaan, Imo.

Echt balen dat er zo met je wordt omgegaan.
Goed dat je je irritatie kenbaar maakt.

Als ik de statistieken van dit forum zie zijn er 4500 leden actief, maar het aantal dat met kennis en ervaring de bezoekers ter zijde staat (zeg maar de cockpitcrew) is veel kleiner. Ik kan me voorstellen dat het een tijd leuk is om info te verstrekken maar dat een herhaling almaar dezelfde zetten vroeg of laat toch gaat vervelen. De suggesties van Nosig lijken me in dezen zeker zinnig.

Of de Airworkers die Metro noemt vanwege soortgelijke irritatie niet meer op het forum verschijnen?
Ik herinner me nog dat Julien ineens als gast stond genoteerd. Daarop heb ik nog gereageerd (en jij trouwens ook, Imo): http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=10234&highlight=moderators
In die periode heb ik wat meer gelezen over het fenomeen van de 'gekleurde vrienden', incl. de actie ra-ra-ra-wie zijn die heren: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=8745&highlight=moderators&page=3
Daar viel de naam van Julien, meermaals zelfs. Mr. White is hij in ieder geval niet geweest, lijkt me zo.;)
Ook de naam van Authorizon werd meermaals genoemd. Ik meen ooit ergens te hebben gelezen dat ie vanwege dit werk minder zou zijn gaan schrijven. Als hij daadwerkelijk een van de gekleurde heren is die inderdaad daardoor minder tekst uit z'n toetsenbord rammelt, is hij nog altijd actief, alleen dus een beetje anders. Maar wie weet heeft Nosig het wel helemaal bij het rechte eind dat Art zich niet meer thuis voelt op het forum. Soms is iets gewoon genoeg geweest.

Hoe dan ook, ik hoop dat de discussies in de topics die niet onder de Aspirantenafdeling vallen, (je) niet eenzelfde ervaring opleveren als door (jou, ) Imo verwoord. Ik beleef er het nodige leesplezier aan, niet in de laatste plaats door de zo totaal verschillende inbreng van meerdere personen. Intussen baart het me wel zorgen als ik (voor?) tekenen bij ooit zo enthousiaste 'forumschrijvers' zie zoals het weghalen van een avator en enkele daaronder eerder vermelde persoonlijke details.

Tijd voor mijn bed.
 
Last edited:
Nosig, Ik ben al lang niet meer bij Denny's geweest. Ze zijn behoorlijk duur geworden en de voedselkwaliteit is niet echt denderend. Het is nu meer een soort van emergency food, net als MaccyD's en consorten. Zelf gebruiken we Snoqualmie Falls pannekoeken meel, paar eieren, beetje melk en water, een banaan aan stukjes erin en 10 minuten later staat er een hele lekkere stapel pannekoeken. Mijn vrouw maakt hashbrowns met wat tomaten en ui erin. Heerlijk. Sneller dan Denny's, lekkerder dan Denny's en veeeeel goedoper. En je hoeft je piama er niet voor uit te trekken. Wil je echter ontbijt om 3 uur in de morgen of 5 uur 's avonds.... ze zijn altijd open.

Boeing 747, jij valt zeker niet in de categorie die hier in deze thread geadresseerd wordt.
 
Imo, je klinkt gefrustreerd.
Mag ik ook bij die club?
Heb wel wat andere stokpaardjes dan jij, maar zoek Sancho Panchas in mijn strijd tegen "het kwaad".
Denk dat ik ook maar even een tijdje naast Art, Julien en FD ga zitten.
Goede (Franse) wijn en sigaren.
 
Schrijf mij ook maar bij op die lijst!!!
Tijd voor een hele rij baco 's zonder airwork!

De lol is er voor mij al een hele tijd af
als ik al reageer zal dat alleen in het beroeps forum zijn

btw, dat ART weg is, heeft direct met de etiquette te maken!
Btw2 de colours zie ik bijna niet meer posten onder hun eigen naam!
Ook zij zijn moe denk ik!

En ja ik ben/was een kleurtje

sayonara people
 
Kan me van Julien herinneren dat hij verdween kort na AF447. Nadat er wat niet zo aardige opmerkingen kwamen over de safety cultuur bij AF was hij weg.

Correct me if I'm wrong.
 
Bekende forum problematiek.
Ideetje voor Diana: Er is een vBulletin 'Post Thank You' Hack beschikbaar en ik denk dat met het gebruik hiervan een aantal problemen voorkomen kan worden. Post Thank You Hack

About this hack:
One of the biggest problems on forums as you may know is 'posts boosting'. There are users who LOVE to say 'thanks' when ever they can. How can it hurt? Their post count goes up, they have nothing to loose.

There are also users who really like to express their thanks to post but don't like posting a post that looks like they're post boosting.

Then comes the moderators who have to delete people's thanks yous so a thread can look readable with out the thanks yous thrown around.

Finally comes the posters of these useful posts. They have no idea how many people really likes their posts if only some people say 'thanks'.

What this hack does is fix ALL these problems - except those users who like post boosting. This places a button called 'thanks.' When a user clicks on it, it places his username in a box right under the post saying that so-and-so says 'thanks' for the post. Every-one who clicks is placed in one box.

By giving your users the extra feature, you forum will look allot nice and organized. It is a guaranteed liking by ALL the members of your forum.
Alle forum gebruikers hebben een 'Thanked x Times in y Posts' notitie in het linker profiel onder de avatar. Een forum lid hoeft dus alleen maar op de 'thanks' button te clicken om een forum poster te bedanken. Op deze manier bouwen forumgebruikers zichtbaar een reputatie. Hier is een webmaster forum dat er gebruik van maakt.
 
Heren, (en ook dames natuurlijk)

Graag zou ik hier even kwijt willen dat ik als relatief nieuwe luchtruim gebruiker juist op dat moment lid ben geworden van airwork om al die ervaring en kennis die hier aanwezig leek te zijn te kunnen gebruiken voor een veilige vluchtuitvoering. Nu lijkt het erop dat juist degenen van wie "wij" het hebben moeten hier de handdoek in de ring gooien en/of gevraagd worden dit te doen.
Persoonlijk wil ik jullie vragen om toch vooral, al is het maar in de achtergrond, voeling te houden met dit fantastische medium. Ik begrijp ook jullie frustratie ten aanzien van pubers / sensatiezoekers / geen Nederlands schrijvers enzovoort maar namens een groep serieuze luchtruimgebruikers maar niet persé professionele luchtruimgebruikers wil ik kwijt dat wij toch vooral de ervaring graag willen blijven gebruiken om (in mijn geval) de hobby te kunnen blijven uitvoeren.

Ik waardeer jullie wél!!

FC.
 
Bekende forum problematiek.
Ideetje voor Diana: Er is een vBulletin 'Post Thank You' Hack beschikbaar en ik denk dat met het gebruik hiervan een aantal problemen voorkomen kan worden. Post Thank You Hack

Alle forum gebruikers hebben een 'Thanked x Times in y Posts' notitie in het linker profiel onder de avatar. Een forum lid hoeft dus alleen maar op de 'thanks' button te clicken om een forum poster te bedanken. Op deze manier bouwen forumgebruikers zichtbaar een reputatie. Hier is een webmaster forum dat er gebruik van maakt.


Goed idee. Als het werkt zoals omschreven ben ik voor...
 
Helaas is deze "trend" niet alleen op airwork te zien. Ik ben ook jarenlang lid van ATCbox.com en daar is ook heel duidelijk te zien dat er bijna geen professionals meer reageren op het forum. Het forum is als het ware overgenomen door spotters, wannabe's en nog wat gespuis. Ik zou het oprecht jammer vinden wanneer dit op Airwork ook gebeurt, omdat dit voor mij toch altijd de site bleef waar wél nuttige info op te vinden was. De laatste tijd merk ik ook dat het steeds meer professionals vs. wannabe's wordt, waardoor de professionals het (terecht) steeds vaker af laten weten.

Het "thank you" idee is alvast een mooie toevoeging voor deze site. Als men echter het gehele "probleem" wil oplossen moeten er toch ook nog andere veranderingen plaatsvinden. Ik zou echter zo niet kunnen bedenken welke, huisregels worden vaak niet gelezen en er blijven altijd mensen die de boel dwarsliggen. Een idee zou kunnen zijn om ongeloofwaardige mensen en/of dwarsliggers een PM/mail te sturen met daarin de mededeling dat men toch goed op moet gaan letten op wat men post. Wordt daar geen gehoor aan gegeven dan kan zo iemand bijvoorbeeld geblokkeerd worden.
 
Jammer dat sommigen van jullie er zo over denken. Ik begrijp natuurlijk dat het heel frustrerend is als de dank van iemand zo klein is als je hem/haar van gratis van informatie voorziet.

Maarrrr, dit is volgens mij slechts een klein aantal wannabe`s, besef ook dat er velen zijn die hier niet(altijd) posten maar wel meelezen en ook iets aan deze info zullen hebben.

Ik kom nu al ongeveer twee jaar op dit board. Ik kijk er meestal elke dag wel even op. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als er nu weer mensen gaan "weglopen". De mensen die al weg zijn gaven in de regel goede info. Julien en FD gaven goede info. En de steengoede verhalen van Art gaven altijd een goed beeld van hoe het vroeger was. Erg jammer dat hij weg is door een klein meningsverschil over het koningshuis of whatever...

Daarom nu ook mijn oproep: Mensen, blijf alsjeblieft gewoon posten en daarmee piloten in spé van goede info voorzien. Ik ben nog geen vlieger maar kan nu al zeggen dat ik echt ontzettend veel geleerd heb hier op dit board, mede dankzij jullie. Bedankt daarvoor!!!
 
Last edited:
Airwokers, ik hoop dat dit een topic wordt waarin we de Airwork-moraal kunnen opkrikken. Dat diegene die zo dankbaar gebruik hebben gemaakt en dat nog steeds doen, dit kenbaar maken. Laat massaal van je horen! Laat dit alsjeblieft geen bedankt-en-vaarwel-topic worden.
 
The thank you hack vind ik wel een goeie. Beetje zoals Ebay, een reputatie op respect / thanks in plaats van een pyramide gebasseerd op brevet en aantal posts. Heb dat wel eens op ander forum gezien, ideaal zelfs om als weinig-poster toch het voordeel van de twijfel te krijgen in een discussie door de reputatie, waarbij er zeker een meetbaar gevoel van waardering is voor de posters.
 
Last edited:
Blijf alsjeblieft!
Ik ben ook maar een nutteloze wannabe op dit forum, maar ik heb heel erg veel nuttige tips gekregen en veel goede informatie gelezen wat mij zeker heeft geholpen bij mijn aanname op de KLS. Heel erg bedankt daarvoor!
Dagelijks ben ik te vinden op Airwork.nl en ik vind het leuk om te lezen wat de ervaren vliegers schrijven in threads zoals o.a. de KLM-kist die is opgestegen van de taxibaan. Helaas begrijp ik dat veel van jullie goude-ouwe ervaren vliegers het vervelend vinden om alles te herhalen en dat jullie er een beetje murw van worden.. Toch hoop ik dat jullie inzien dat jullie wel degelijk respect, ontzag en de positieve jaloezie hebben van jonge mensen zoals ik. Misschien is dan die 'Thank you' button erg handing, want dan kunnen we mensen makkelijker bedanken en onze waardering uiten.

Vriendelijke groet,
DCP
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top