Airbus of Boeing

profodes

New member
BEste Airworkers,

Stel je hebt de luxe om, nadat je bent aangenomen bij een maatschappij, te kunnen kiezen op wat voor vliegtuig je wilt vliegen. Waar zouden jullie dan voor kiezen en waarom?
Zelf ben ik best wel Boeing minded maar wellicht dat we door anderen de voor- en nadelen van beide fabrikanten (Airbus & Boeing) eens kunnen weergeven in dit topic?

Ben benieuwd,

Groet Profodes
 
Waarom altijd weer diezelfde discussie? Er is meer dan alleen Airbus of Boeing. Zoveel meer fabrikanten.
 
Vloog eens met een Franse captain en die vond dat de discussie niet zozeer over Boeing/Airbus moest gaan, maar over het feit welk type beter betaald (lees: meer vraag naar is)....
 
Mee eens, daarnaast is het voor zover mij duidelijk is geworden ook makkelijker om door te stromen naar andere Airbus types aangezien de systemen nagenoeg hetzelfde zijn. A380 dan weer niet omdat daar een hele boel in veranderd is.
Op die manier zou het dus ook "kosten besparend" zijn lijkt me. Wat dus ook weer een overweging kan zijn.
 
Ik denk dat mijn keuze af zou hangen van de toekomst bij de maatschappij. Blijft de maatschappij met beide fabrikanten vliegen? Maak ik op 1 sneller kans op promotie dan de anderen? Heb ik bij 1 fabrikant een betere basis, roster, lifestyle e.d. Dan de andere?
Verder vind ik een dergelijke discussie niet zo boeiend. Ik ben Boeing rated maar Airbus lijkt me ook prachtig.
 
Lifestyle, bestemmingen en toekomst van de vloot zijn erg belangrijk. Neemt niet weg dat je met een Airbus rating inderdaad makkelijker binnen de Airbusfamilie over kunt stappen. Zelf nog nooit Airbus gevlogen dus kwa vliegen kan ik er niet over oordelen.
 
Airbus is prettiger in de normal ops, Boeing in de abnormal ops... vind ik.

Kijk vooral naar het rooster dat je kunt verwachten op beide typen en kies daaruit het aantrekkelijkste. Het vliegtuig went vanzelf, het rooster niet.
 
De 727 schijnt fantastisch te zijn, maar ik neem aan dat je moet kiezen tussen de 737 en de 320? Dan zonder twijfel Airbus. En dan niet alleen omdat je er een tafeltje bij krijgt.
 
Meer banen voor Airbus vliegers op dit moment.

Volgens mij valt dit (voor nu) reuze mee. Vorig jaar heeft Airbus (maar) 24! orders meer binnen kunnen slepen dan Boeing. Daarnaast zijn van alle (op dit moment) operationele vliegtuigen 55% van Boeing.

Waar baseer je je uitspraak eigenlijk op? Het is wel interessant om te weten natuurlijk op welke merk er het meest naar personeel/vliegers wordt gezocht.

Bronnen:
http://www.airbus.com/company/market/orders-deliveries/
http://www.boeing.com/commercial/
http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/company/about_bca/pdf/statsum.pdf
 
De nummers nieuwe vliegers die aangenomen worden in de UK, maar ook de salarissen geboden in het verre oosten. Airbus vliegers verdienen daar meer omdat er moeilijker aan te komen is.
 
Back
Top