Air Exel leeft nog steeds

@ RTFM

Over het weekend tillen kan de tactiek niet meer zijn, er zijn inmiddels al veel te veel weekenden verstreken.

De tactiek die gevoerd word, is het zo lang mogelijk uitstellen van surseance. Houd zolang mogelijk de bewindvoerder buiten de deur, dan heb je het ook zo lang mogelijk zelf voor het zeggen.

vwb die nieuwe investeerder, die is er. Helaas is er nog geen enkele van de gestelde voorwaarden ingewilligd, waaronder de verkoop van de Fokkers.
 
Precies, daar doel ik ook op, Hardball. De werkwijze een klein beetje kennende zullen de besprekingen uiteindelijk dit weekend verdergaan maar miraculeus niet lukken doordat de grote boze buitenwereld er niet aan mee wil helpen (in de visie van Harm). In werkelijkheid zal Harm veel te hoge en nieuwe eisen stellen. Sandmann zal voor de buitenwereld als boosdoener worden gebracht doordat de besprekingen stuklopen op de beslaglegging(dat vergeet de publieke opinie weer snel straks omdat ie toch zo ver weg zit) maar krijgt wel geld daaruit en Harm kan zijn naam een beetje zuiveren door te doen alsof ie keihard voor de toko heeft geknokt maar het helaas toch niet is gelukt. Wellicht lukt het hem dan later om een nieuw leven te starten zonder de smet uit de luchtvaart. Deze mensen is het mijns inziens om niets anders te doen dan zichzelf.

Uiteraard is dit speculeren en ik hoop van harte dat ik het fout heb, alleen mijn ervaringen met de""airmob" doen mij anders vermoeden...
 
zou het niet zo zijn dat als prins de zaak toch nog tot een goed eind brengt dat hij daar meer geld aan over houdt? misschien is dat zijn drijfveer om het toch nog goed te laten komen met airexel.
 
Ik help het je hopen. "In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst" dus hoop ik voor de werkgelegenheid dat ik fout zit. Echter dat zou dan voor het eerst zijn dat Harm een bedrijf red. (Zou idd ook een insteek kunnen zijn mbt zijn afscheid van de luchtvaart, goed voor z'n CV ;) )
 
Geld overhouden aan de gigantische schuld, lijkt me geen optie meer, zoek het maar meer in het vehaal van RTFM. Dit is de ultieme poging om zijn naam nog wat te zuiveren.
Ben er trouwens nog wel van overtuigd, dat Harm het helemaal niet slecht voor heeft met AE.
 
Air Exel zal het niet overleven omdat er momenteel, nog steeds te veel dingen lopen die niet te stoppen zijn.
verder is een grote groep piloten incl. mct,cp al ergens anders begonnen, wat aan vliegers overblijft om te vliegen, kan niet vliegen omdat er geen routenetwerk meer is.
klm doet een aantal routes en de france regering heeft de france routes ingetrokken.
 
@Big Brother

Als alle hoop vervlogen is, ( graag bron weergeven over intrekken van de franse routes door franse overheid ), waarom is de stekker er dan nog niet uit.
 
@Big Brother

Ik denk dat je gelijk hebt. Leuk als er een investeerder is, maar wat gaat Exel vliegen?? Sommige high yield routes zijn al vergeven aan KLM (ein-lhr bv). Bepaalde slots zijn al naar HXL gegaan (shaarse nachtarrivals op ams). Wat betreft frankrijk, bedoel je denk ik dat de franse overheid de routesubsidies heeft dichtgedraaid??

Nee, het is 1 groot spel, zoals het al maanden is met de hele EAG groep. Zal wel schuiven van assets en schulden van de ene bv naar de andere zijn.

Trouwens, vriend EdV saat in de quote. Aardig verhaal, het lijkt of hij zich kwetsbaar opstelt maar komt uiteindelijk niet tot de kern.
 
gloort er hoop?

gloort er hoop?

Van een aantal zijden kreeg ik het gerucht (LET WEL: GERUCHT) dat de wel bekende vastgoed handelaar Buurman uit het plaatsje Weeze de mogelijke investeerder zou zijn. Hij zou z'n luchthaventje weer wat nieuw leven willen inblazen. Hij lijkt me geen verkeerde keus. Vanuit een surseance failliet gaan en voor nop een mooi product en dito mensen overnemen. Klinkt goed. Ik heb goede hoop.
 
Jo,

ik hoorde op AMS dat er 75 mensen uitmoeten bij XL.
of dat allemaal vliegen personeel is werd niet verteld.

mooi klote dus weer

k.
 
bron www.amigoe.com van vandaag
1-ste uitspraak rechtbank antillen case Bonair Express vs Air exel

WILLEMSTAD — De Nederlandse vennootschap AirExel zal eerst een zekerheid van 7 miljoen gulden moeten stellen alvorens beslag te kunnen leggen op DutchEagleExpress (DEE), de maatschappij die vliegt onder de naam BonairExpress. Morgen doet de rechter uitspraak over een mogelijk beslag op de nieuwe vennootschap DutchAntillesExpress (DAE).



Met de uitspraak van vandaag lijkt beslaglegging van de baan. AirExel verkeert in surseance van betaling. Tegen het in Maastricht en Eindhoven gevestigde regionale vliegbedrijf lopen bovendien verschillende faillissementsaanvragen, waardoor AirExel vermoedelijk niet in staat is een zekerheidsstelling te geven.

Grootaandeelhouder van de Bonaireaanse luchtvaartmaatschappij Niek Sandmann reageert verheugd op de rechterlijke uitspraak van vanochtend. “De Antillen mogen ook blij zijn. Tenslotte is dat hele luchtvaartverhaal niet uit commerciële motieven ingegeven”, aldus de op Bonaire woonachtige zakenman.

Volgens Sandmann, ook nog altijd aandeelhouder van AirExel, kan dat bedrijf de garantie van 7 miljoen niet opbrengen. Harm Prins, die samen met Erik de Vlieger over de meerderheid van de aandelen in de Exel-luchtvaartgroep beschikt, zegt zich nog te beraden over de volgende stap. “Het is nu nog te vers.”

De rechter bepaalde de garantiestelling voor het geval DutchEagleExpress schade zou lijden door het beslag. Prins: “Ik was niet van plan schade te veroorzaken. AirExel wil gewoon haar geld. Niet meer en niet minder.” Sandmann, als minderheidsaandeelhouder in de Exel-groep, staat machteloos tegen De Vlieger en Prins: “Ze hebben niets te verliezen en lopen nu de boel kapot te maken.”



RUGGENSTEUN

AirExel vordert 25 miljoen gulden op DEE en het nieuw opgerichte DutchAntillesExpress (DAE). De nieuwe maatschappij is bedoeld om samen met de KLM (zie verder in deze editie) het vliegverkeer van de Antillen naar verdere bestemmingen te verzorgen. “DAE is nog niet operationeel, maar heeft inmiddels wel de benodigde vliegvergunning verkregen”, verklaart BonairExpress.

De uitspraak van vanochtend in de zogeheten zwartmaking geeft Sandmann goede hoop de luchtvaartactiviteiten vanuit de Antillen voort te zetten, nadat hij eerder dreigde de brui eraan te geven. “Als er schade dreigt voor DEE, dan zeker voor DAE, maar we moeten de uitspraak morgen afwachten.”

De Bonaireaanse luchtvaartmaatschappij ziet zich ook geruggensteund door de verklaring van Bart Drechsel die eind vorig jaar tijdelijk de leiding had over de Exel-luchtvaartgroep, toen toenmalig directeur Harm Prins vastzat op verdenking van afpersing. “Het economische risico van de Antillen-operatie van DEE lag tot 31 december vorig jaar bij Air Exel. Daarna lag het risico bij DEE zelf.”

Dat AirExel op oudejaarsdag jongstleden twee rekeningen aan DEE stuurde wist Drechsel niet. “Dat had ik wel moeten weten als interim-directeur.” Drechsel, zelf afkomstig van de KLM. stapte eind januari op uit onvrede over de handelwijze van De Vlieger en Prins.

De miljoenenvordering van AirExel is gebaseerd op in het verleden gedane investeringen in het Bonaireaanse luchtvaartbedrijf. Sandmann verklaarde eerder al dat het Exel-onderdeel dit ‘voor eigen rekening en risico’ deed.

Als AirExel toch beslag mag leggen op DAE stort de eilandelijke luchtvaart volgens Sandmann in elkaar. “Dan kunnen de salarissen niet meer worden betaald. Dan werken de mensen niet meer. Dan is het afgelopen. Exit. Een kolossaal probleem. Weerzinwekkend.”
 
Back
Top