Air Exel leeft nog steeds

RTFM

New member
Zijn we een beetje Exel moe? Of gaat het z'n gangetje en is er geen nieuws meer te melden? Er stond wel goed nieuws in de Telegraaf iig voor de vliegers van Air Exel. Het UWV geeft een maand extra de tijd aan Exel om de achterstand in te halen. En zal dus niet, zoals een paar dagen geleden in de krant, het faillisement laten uitspreken. Uitzicht op doorstart met nieuwe investeerders?
 
De grote vraag is: Wat gaan ze (anders) doen als de schulden weg zijn?

Fijne reactie weer van harmpje op de AE directie...
 
Op dit moment (nog) gratis te lezen via de internet Telegraaf.

Passage waar Wiper op doelt: "Daarnaast hebben we nog vorderingen uitstaan binnen de Exel Groep. Zo krijgen we nog geld van Bonair Exel, Holland Exel, en van LBF Management”, aldus Janmaat, die stelt in gesprek te zijn met de bewuste bedrijfsonderdelen. De uitlatingen van de financieel directeur worden vreemd genoeg weersproken door Exel-bestuurder Harm Prins: „We hebben een vordering van € 12 miljoen op Bonair Exel. De rest is geneuzel.”
 
alte post said:
moet je op je eigen forum kijken, is het krantebericht opgepost.

Sorry alte, zal de volgorde van de fora's die ik lees veranderen.
Had het net daarna gelezen. wat een sul.

Dank je voor de link Diana
 
Het wordt er niet makkelijker op:

Bron: Luchtvaartnieuws 19-03-2005

'Beslag Sandmann op eigen Air Exel vloot'

19-03-2005

AMSTERDAM – ExelAviationGroup aandeelhouder en zakenman Niek Sandmann heeft deze week beslag laten leggen op vier Fokker-50 toestellen van Air Exel, dit melden Arnold Burlage en Bart Mos vandaag in de financiële Telegraaf. Sandmann is samen met Erik de Vlieger aandeelhouder in de luchtvaartmaatschappij. De beweegredenen van Sandmann benoemde Exel directeur Harm Prins, eerder deze week tegenover Luchtvaartnieuws, als onduidelijk.

Tijdens de detentie van Prins in december 2004 is Sandmann, volgens hem, in contact getreden met de KLM om te praten over samenwerking tussen Sandmann´s Dutch Eagle Express, die vluchten uitvoert voor de ExelAviationGroup (EAG) tussen de Antilliaanse eilanden, met concurrent KLM.

Volgens de Telegraaf journalisten is de beslaglegging het volgende hoofdstuk in een kluwen van miljoenenclaims die over en weer zijn neergelegd binnen de Exel Aviation Group. EAG-dochter Air Exel, dat werkt aan een doorstart met een geïnteresseerde investeerder, lijkt als gevolg van de beslagen definitief aan de grond te blijven.

Harm Prins verklaart nu tegenover de krant dat Sandmann Air Exel met de beslaglegging definitief het zwijgen op wil leggen. Prins meldde twee weken geleden namelijk alles in het werk te zullen stellen om de € 12 miljoen terug te halen die Air Exel tegoed heeft van zusterbedrijf Bonair Exel. Deze onderneming is eigendom van Sandmann, die de schuld afwijst.

Sandmann werkt momenteel aan het overhevelen van zijn maatschappij naar een nieuwe maatschappij: Dutch Antilles Express. KLM heeft aangegeven met deze maatschappij in gesprek te zijn over het vervoer van KLM-passagiers in het Caribische gebied.
 
Da's mooi voor jou! Nu nog een oplossing voor de Air Exellers. Die houden de grootste kater over aan dit avontuur.
 
“Air Exel gered van faillissement”
De noodlijdende luchtvaartmaatschappij Air Exel in Maastricht is gered van een faillissement. Dat zegt directeur Harm Prins tegenover RTL Z.

Investeerder
Volgens Prins is er een investeerder gevonden en kan er daardoor een doorstart worden gemaakt. Prins wil de naam van de investeerder pas dinsdag bekendmaken. Dan wordt ook het hele reddingsplan naar buiten gebracht. Het is daarom nog onduidelijk wat de gevolgen zullen zijn voor het personeel.

De redding van de luchtvaartmaatschappij werd bemoeilijkt doordat grootaandeelhouder Niek Sandmann onlangs beslag liet leggen op vier vliegtuigen van Air Exel. Daardoor kunnen de vliegtuigen niet worden verkocht. ,,Dit beslag is er nog niet vanaf'', aldus Prins, die momenteel niet dieper op de situatie bij Air Exel wil ingaan.


bron: www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2005/03_maart/24-air_exel_gered_van_faillissement_harm_prins.xml


fijn dat je dit als werknemer weer op internet moet lezen, maarja...


iemand enig idee wie een mogelijke investeerder zou kunnen zijn?
 
wat mij betreft het is nu 4 - 0 voor nee-knikkers

als HP iets in de pers brengt, dan blijkt het juist andersom te zijn.
 
wat mij betreft het is nu 4 - 0 voor nee-knikkers

als HP iets in de pers brengt, dan blijkt het juist andersom te zijn.
 
maar is er niemand die een idee zou kunnen hebben wat eventueel een geinteresseerde investeerder zou kunnen zijn? ik heb namelijk geen idee.
 
Ik heb wel vermoedens. Zou het ene Big Willem kunnen zijn? Of Mink K? Misschien Iztak T? Of vastgoed handelaar T.H. die nu vast zit in Haarlem? Of die fijne Goran F. of z'n broer Vladimir F., die heeft ook altijd wel een centje over? Misschien haalt hij wel heer Olivier van stal? Of de altijd betrouwbare Harry Mens? Ook is er een Surinaamse familie in Rotterdam met wat geld over! Of die investeringsmaatschappij uit Colombia en Panama?

Ja, opties zat!
 
Een Prince uit Nigeria die geld wegmoet sluizen, ik kreeg gister ook een e-mail van hem. Of ik eerst effe $1500 over wil maken :grijns:
 
Wie?

Een Duitser?

Misschien de beroemde Herr Thomas Wolf?
Onlangs weer gezien in de omgeving van Apeldoorn, druk allerlei banken aan het bezoeken.
Wellicht wat cash aan het regelen om het e.e.a. te kunnen financieren.
Komt allemaal goed.
 
Back
Top