advies?

Status
Not open for further replies.
@ eslouisa:
Ik heb het gvss gewoon verkloot. Vond het lastig om erin te komen zeg maar. Vooral de familarisatievlucht was echt verschrikkelijk voor mij:p. A ging niet best, maar B ging al weer veel beter. Nog niet voldoende maar wel stukken beter. (ze zeiden tegen mij dat ik in c het moest laten zien dat het beter kon) Toen moest ik C gaan vliegen en toen maakte ik een enorme fout bij het opstijgen. Ik haalde de throttlle terug tot 2350 i.p.v. 2550. Als ik dit nog goed heb tenminste. en toen was ik uit mijn doen.. maar goed.. na te zijn geleveld kwamen de bochten en die gingen ook niet soepeltjes behalve de laatste bocht. Maar het mocht niet meer baten. Gewoon onvoldoende. En wat baalde ik van die domme 2350rpm die ik selecteerde.. maja.. ik deed het gewoon niet goed!

@SilenceOfThe Lam:
ja die gvss-intake, ik had zelf vernomen dat het er niet zo diep op in ging enzo. Ik had dus het boekje wel geleerd en uiteraard de cross-checks, maar niet echt diep. Toch vond ik dat ze redelijk de diepste stof uit het boekje haalden. Er waren ook inkoppertjes bij uiteraard! Maar het boekje heeft ook niet echt heel diepgaande stof. Dus zou het gewoon goed leren. Of ik tips heb.. niet echt. Ik zou niet iets specifieks aan kunnen wijzen. Zorg dat je ieder onderdeeltje volledig snapt.

Ik had trouwens 4 fout bij die intake, dit is overigens het maximum aantal fouten toegestaan.

Groeten,

LALA
 
Kan niet wachten :)
Donderdag mijn Propedeuse uitreiking en vrijdag alles op de post..
Maandag ook het Cml bellen voor meer informatie omtrent hernia's..
Eens kijken wat zij erover zeggen.. Ben over dat onderdeel best onzeker :(
 
Idd zoals iedereen typt gewoon starten met de keuring. Het kan op zich makkelijk naast de studie, want in totaal ben je maar tussen de 10 en 20 dagen eraan kwijt, verdeeld over een jaar ofzo.

En laat je idd niet demotiveren door anderen. Maar ook niet door jezelf als het af en toe niet lukt.

Veel succes! :rt:
 
@ Daan... ik las over een andere persoon die op hernia's is afgekeurd. Weet alleen niet of die er nog last van had, of heeft gehad. Maar, nu niet denken het lukt niet ;) gewoon proberen en kijken waar je komt
 
Ik zei dat ik het lange model wilde gaan doen. Dit wil ik in principe nog steeds, maar ik wil toch wel eens weten wat jullie daarvan vinden. Waar ligt jullie voorkeur qua lang model of kort model en wat zijn de voors en tegens?

groet,

eslouisa
 
had deze vraag al eerder in andr topic gesteld... maar denk dat het beter hier past ;)
hoelang moet je extra studeren voor lang model en wanneer vindt dat plaats, dacht iets te hebben gelezen van na het jaar (nu dan half jaar) KMA, klopt dat?
 
lang model is 4 jaar KMA.

Naar mijn inziens ben je hardstikke gek om 4 jaar op de KMA te gaan zitten. (al is het maar vanwege het risico dat je er op de EMVO uitvliegt) En dan heb je echt geen **** aan de KMA als opleiding.








ja, ik heb kma en emvo gedaan :p
 
Hey Eslouisa,

Leuk om nog een meisje tegen te komen die vlieger wil worden. Ik heb ook lang getwijfeld of ik mijn papieren zou gaan opsturen, maar toch 2 weken geleden mn pakketje opgestuurd!! En heb er echt zin in!!! Dus zou het zkr doen!!

Tlijkt me wel slim om nog ff door te gaan met je opleiding. Ik ben nu bezig met de laatste weekjes van mn HBO Opleiding, maar ben toch ook al hlml bezig met m n inschrijving voor een nieuwe opleiding.

Ik ga natuurlijk keihard mn best doen en hoop dat ik alles ga halen, maar je moet wel reeel kijken naar het afvalpercentage, dus zkr een backup achter de hand houden!!

Vwb je wiskunde hoop ik dat je hier mee door kunt, ik heb zelf Wi b1,2 op VWO gedaan, dus gelukkig geen tekorten in mn vakkenpakket.
 
Hey airbabe!

idd leuk nog een meid! In principe kan ik gewoon met A1 aan de korte opleiding beginnen maar voor de lange opleiding zou ik A2 nodig hebben. Die kan ik dan compenseren met mn statistiek en methodenleer van de opleiding die ik nu doe, dus dat moet wel goed komen. Hoe lang duurt het tot je voor je PO-1 mag komen nadat je je papieren hebt opgestuurd?
Owjah.. en wat betreft mijn opleiding nu, ik heb mn propedeuse dus ik verlies eigenlijk niks als ik stop.. ben ook pas 1 jaar bezig dus dat is mooi. En dit is alles wat ik wil dus daar ga ik ook vanuit. Lukt het niet, dan kan ik na een jaar gewoon mijn studie weer oppikken mocht ik dat willen (wat ik niet denk:p)

En Alien:
Je bent idd niet de enige die dit tegen mij heeft gezegd. Is de kans groot dan dat je er op de EMVO nog uitvliegt? Ik zou ook wel wat voordelen willen horen van het lange model...:dozey: iemand??
 
Ik heb 2 weekjes geleden mn pakket opgestuurd en vandaag gehoord dat ik 19 juni mn PO-1 mag doen, dus gaat redelijk snel!! En heb er natuurlijk hlml zin in ;)

Verder is lang model eigenlijk een wetenschappelijke studie (universiteit) Dus binnen defensie heb je dan een universitaire opleiding, kan je vast wat mee :),

Verder wil ik graag OKM doen, ook omdat ik al een HBO heb afgerond
 
zozo, zeker snel zeg... spannend!

hieronder een stukje van de site van de luchtmacht over de doorgroeimogelijkheden bij het lange model:

In beginsel ben je bestemd om op termijn hogere leidinggevende functies te gaan vervullen. Na de initiële dienverplichting krijg je, bij gelijkblijvende omstandigheden, de mogelijkheid je loopbaan voort te zetten. Je moet wel naar oordeel van de Luchtmacht goed hebben gefunctioneerd.
Je hebt vanaf dat moment altijd de mogelijkheid om met drie maanden opzegtermijn de dienst te verlaten.

en dit staat er bij korte model:

Indien er mogelijkheden zijn binnen jouw functiegebied, kun je in het laatste jaar van je dienverplichting vragen om in aanmerking te komen voor verlenging van je contract.

waarschijnlijk dat het uiteindelijk allemaal wel op hetzelfde neerkomt maar het staat er toch net iets mooier bij het lang model ;)
 
Staat idd mooier bij het lang model, maar duurt ook mooi zo'n 4 jaar langer :p,
Maar het lijkt me zkr leuk om te studeren voor al de defensievakken.

@Butterfly: Ook gesolliciteerd? Lijkt me iig een meisjesnaam :p of heb ik dat verkeerd?
 
reactie op je sollicitatiebrief moet je toch zeker na 2weken wel thuis ontvangen (maximaal) en dan kan het zomaar zijn dat je al binnen een week moet verschijnen op het CML voor PO-1.
En wat betreft het lange model kan ik je niet veel verder helpen:)
 
jaa leuk airbabe en butterfly! houd me op de hoogte, zal ik zeker ook doen;)
Ik zit dus NU met mn sollicitatiepapieren voor me en ik weet ECHT niet of ik het lange model of het korte model moet kiezen:eek!: Kan IEMAND me verder helpen???
En airbabe: Jij gaat voor het lange model??
Ik wilde ook voor het lange model maar ik hoor van iedereen die er al geweest is dat ik het beter niet kan doen.

HELP
 
Heey Eslouisa,

Ik heb gesolliciteerd op het Korte model. Dit voornamelijk omdat ik al een HBO heb afgerond.

Mssn kom ik je nog tegen bij een van de selectieronden!!!

En kan echt geen advies geven over je model. Je moet gewoon al voor- en nadelen voor jezelf op ene rijtje zetten en eerlijk kijken wat je wilt.

Als je negatieve reacties ziet over het lange model hoeft dit niet te betekenen dat dit voor jou ook geldt!!

Successsss......En bedenk wat jij het liefst wilt!!
 
Ok... ik had zojuist mijn keuze gemaakt. Kort model ook. Ik wil zo snel mogelijk vliegen en de kans om er op het laatst nog uit te moeten is me te groot. Dan heb ik al die jaren verknoeid. En ik heb binnenkort mijn propedeuse van de opleiding die ik nu doe ook. Die kan ik nog altijd afmaken... Dat zijn wel goede redenen toch?
Bedankt voor de adviezen. En het zou wel leuk zijn als ik één van jullie idd met de selectieronden nog tegenkom!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top