advies?

Status
Not open for further replies.
Ik heb de afgelopen jaren zeker veel geleerd en ben erg veranderd ten opzichte van hoe ik was op de middelbare school. Voor een beroepskeuze als deze ben ik alleen maar sterker geworden. Ik weet wat ik wil en heb op dit moment denk ik de goede motivitaties. Ik heb voor zover mogelijk denk ik een goed beeld van het beroep als jacht- of helivlieger en dat had ik toen ik 18 was zeker niet!!

Als ik het niet haal zal ik niet depressief worden, maar wel erg teleurgesteld. Maar daar ga IK nu nog niet aan denken. Kdenk liever aan die 1% die het wel haalt, want mijn doel is duidelijk, ik doe alles eraan om daarbij te horen. En zo niet, dan So Be It, dan heb ik in ieder geval alles gedaan om het te halen en ga ik op zoek naar een goed alternatief :)...........

En ik denk maar zo: Mensen die positief in het leven staan komen veel verder, dus als je teveel denkt aan de 99% die het niet haalt is naar mijn mening de kans groter dat je daarbij zit :). Blijf reëel, maar houdt je doel helder voor ogen (horen bij die 1%)

Groetjesssss :airforce:

Ps. Leuke peptalk voor de zondagmiddag ;)
 
zozo, was maar een grapje hoor :p:

Ik snap ook wel dat wat meer ervaring en wat rondkijken nuttig is. En ik kies meteen voor de KLu, misschien zou ik ook eerst wat anders kunnen doen... nu ben ik helemaal met de KLu bezig en van het begin af aan heb ik het als een kersje op de taart gezien als ik het haal... en natuurlijk mijn best gedaan voor dat kersje, maar als het niet lukt geniet ik nog steeds van de taart :D

Is dat even een leuk stukje beeldspraak :p:
 
Nee hoor!! Ik ga er zeker helemaal voor! Het moet gewoon lukken:)
Samen met Ndy gaan we ze ff laten zien dat we het kunnen toch?;)

Zo het was weer even bij lezen na een weekend niet online zijn maar we gaan er zeker voor :)

Ik ga er niet bij voorbaat al van uit dat ik over een aantal jaar bij de KLu vlieg, overmoedig worden is ook niet goed. Don't get me wrong, er is niets liever wat ik wil doen maar je moet ook realistisch blijven, ik sta nog aan het begin van de toelating.

Toch blijf ik positief en ga gewoon alles geven om te bewijzen dat ik vind dat ik bij die 1% hoor, meer kan je ook niet doen. Als je er dan niet doorheen komt als je alles gegeven hebt dan weet je ook dat het helaas niet voor je weggelegd is maar dat zal zeker het einde niet zijn, ik heb mijn opties open gehouden en staar me niet dood op de KLu.

(maar ik wil zooooo graaaag :grijns: )
 
't kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt het idee dat het niveau van het board begint te dalen. Erg weinig serieuze posts. Te veel blijheid. Maar stoor je niet aan mij. Ik ben maar een iemand. Vind het persoonlijk gewoon erg jammer.

Groeten,

LALA
 
hm.. ja sorry heb je wel een beetj gelijk in.
maar nog even over eerst een andere studie doen voor de luchtmacht. het is waarschijnlijk ook wel beter om eerst je horizon te verbreden alvorens de keuze te maken , maar voor mij persoonlijk is dit gewoon echt wat ik wil en op dit moment ook het enige wat mij interesseerd op het gebied van opleidingen. zal ook zeker erg teleurgesteld zijn wanneer ik de selectie niet haal, maar ik ben er ook wel realistisch over.
hebben jullie echt veel aan die paar jaartjes andere studie gehad dan? je bent natuurlijk wel weer een paar jaar ouder en je hebt meer levenswijsheid zeker;) zelf denk ik dat mijn beeld van de functie vlieger niet verkeerd is en over twee/drie jaar niet echt veranderd
 
Butterfly..

Persoonlijk heb ik er heel veel aan gehad. Zoals ik al zei sta ik nu veel sterker in mijn schoenen en kan ik ook met een objectievere blik kijken naar de zaken. In die paar jaar heb ik toch nog een hele ontwikkeling doorgemaakt die naar mijn mening erg nuttig is. Dit neemt niet weg dat iemand die jonger is geen goede motivatie of de gewenste 'levenswijsheid' heeft hoor. We hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en een jong iemand met een duidelijk doel voor ogen maakt volgens mij even zoveel kans als een iets ouder iemand met datzelfde doel voor ogen.

groet,

eslouisa
 
@ LALA..

Volgens mij is het redelijk nuttig om ideeën, verhalen en tips met elkaar uit te wisselen. Het onderwerp waar we het allemaal voor doen blijft nog gewoon gewaarborgd. Waarom zou dit niet op een leuke manier kunnen?
Misschien is het een idee als je zelf eens een onderwerp aansnijdt dat volgens jou wel serieus genoeg is. Ik ben van harte bereid om mee te discussiëren.

groet,

eslouisa
 
Maar dan moeten jullie niet met antwoorden aankomen als: "JAA Jippie ik heb er zo'n zin in!" en "Jaaa ik kan niet wachten" en vervolgens zijn er nog eens 10 mensen die hetzelfde reageren, te triest gewoon. Houd het dan ook op informatieve en NUTTIGE antwoorden waar iedereen iets aan heeft i.p.v de uitingen van blijdschap etc. Het is hier nogmaals géén MSN Messenger.

P.S: Sommigen komen net over alsof ze een veertienjarige zijn die net de film top gun heeft gezien.

Winds,

WvdB
 
zou wel heel saai worden als we allemaal hetzelfde vonden en deden.

hmm, misschien heb ik me ook wel een beetje laten gaan, excuses... voortaan zal ik zo'n minder nodig bericht vergezellen met een wat zinnigere bijdrage.

Dus dan mijn vraag, hoe zit het met de oktoberklas? die start minder dan 2 maanden na de augustusklas, lopen ze vervolgens met alles 2 maanden achter? Beginnen 2 maanden later op de KMA, ATPL, EMVO en ook 2 maanden later naar Amerika?
 
Nee de oktober klas mag wat korter naar de KMA en de EMVO slaan ze gedeetelijk over, zodat ze samen naar de VS kunnen :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top