Hallo allemaal,
Ik vlieg op kisten met en zonder g1000.
Een nuttige eigenschap van de g1000 vind ik het TAS (traffic advisory system) welke je waarschuwt voor ander (vlieg)verkeer.
Dergelijk idee is volgens het www te creëeren met een ADSB-B receiver zoals sky echo. En die werkt samen met skydemon, wat het voor mij ideaal zou maken, aangezien ik 80% van mijn vluchten met skydemon vlieg (soms even back to basic, met de kaart en plotter een avondje plannen en daarna vliegen is gewoon leuk!)
Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben in NL? En die het aan of juist afraden?
En hoe zit het met gebruik en legaliteit? Moet ik zo’n device ook op m’n FPL aangeven of enkel als ik ‘m ook als ADSB-out gebruik (weet niet of je dat aan/uit kan zetten. Meeste wat ik heb kunnen vinden zijn engelsen die het gebruiken ipv een mode S transponder…) iets wat in mijn geval dus niet het geval zal zijn. Zoek alleen een mogelijkheid om het G1000 TAS naar een analoog vliegtuig te brengen op mijn ipad als een extra paar ogen.
Ik vlieg op kisten met en zonder g1000.
Een nuttige eigenschap van de g1000 vind ik het TAS (traffic advisory system) welke je waarschuwt voor ander (vlieg)verkeer.
Dergelijk idee is volgens het www te creëeren met een ADSB-B receiver zoals sky echo. En die werkt samen met skydemon, wat het voor mij ideaal zou maken, aangezien ik 80% van mijn vluchten met skydemon vlieg (soms even back to basic, met de kaart en plotter een avondje plannen en daarna vliegen is gewoon leuk!)
Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben in NL? En die het aan of juist afraden?
En hoe zit het met gebruik en legaliteit? Moet ik zo’n device ook op m’n FPL aangeven of enkel als ik ‘m ook als ADSB-out gebruik (weet niet of je dat aan/uit kan zetten. Meeste wat ik heb kunnen vinden zijn engelsen die het gebruiken ipv een mode S transponder…) iets wat in mijn geval dus niet het geval zal zijn. Zoek alleen een mogelijkheid om het G1000 TAS naar een analoog vliegtuig te brengen op mijn ipad als een extra paar ogen.