A380 Interactieve Cockpit

Ja dat is een mooie werkplek. Helaas is de buitenkant foeilelijk!
Mooie grote schermen en een mooi groot display van de EFB.

Rechts staan de klm en LH er ook mooi op :p
 
Mooie applicatie, zo rondkijken in de cockpit.

Opvallend vind ik de videocamera die boven de middelste observer is geïnstalleerd. Zou dit alleen voor flight testing zijn, of zal het ook zijn voor toekomstige cockpit recording?

Ik ben al eens discussie tegengekomen over het opnemen van videobeelden en het gebruik analoog aan CVR gegevens.
 
lijkt net een f16 cockpit met die joystick aan de zijkant. Ook wel gaaf dat beeldscherm in het middenconsole waarop het vliegtuig te zien is vanuit het richtingsroer (als je in-zoomed). Lijkt steeds meer op Flightsimulator Orbit-Pan HEHE
 
nice! Iemand enig idee waar dat gangetje links achter naar toe gaat?
 
Last edited:
Da's het ingebouwde appartement, voor de crewrest...:grijns: Maar serieus zou ik toch liever in die 787 cockpit zitten. Vind die A380 controls er een beetje uitzien alsof iemand een Flightsim-setje van Microsoft heeft gekocht....
 
Call me a noobie als het niet standaard is, maar als je naar boven kijkt zie je zo een luikje met een rode sticker erop: ESCAPE ROPE. Wat grappig:p. Ik kan me wel indenken dat dit reuzehandig is voor als de piloten uit de cockpitraampjes naar buiten moeten, zoals ik eens zag bij een docu over een kaping op discovery. Die piloot viel naar beneden maar liep nog gewoon weg. [voor wie het niet kan vinden: kijk boven de hoofdsteun van de rechter- of linkerstoel]
 
Zijn vrij veel vliegtuigen (zo niet allemaal) die dat hebben.
als om wat voor reden dan ook de cockpitdeur ontzet raakt en niet meer open kan moet je er nog wel uit kunnen!
(zou voor mij persoonlijk de aller aller aller laatste optie zijn maar goed...)
 
Zijn vrij veel vliegtuigen (zo niet allemaal) die dat hebben.
als om wat voor reden dan ook de cockpitdeur ontzet raakt en niet meer open kan moet je er nog wel uit kunnen!
(zou voor mij persoonlijk de aller aller aller laatste optie zijn maar goed...)

weet je toevallig ook of dat sinds een bepaalde gebeurtenis is ingevoerd of dat dat al standaard zo is? Ik verwonder me namelijk nog steeds over waarom die piloot dan uit zn cockpitraam 'sprong' (misschien angst).
 
Zijn vrij veel vliegtuigen (zo niet allemaal) die dat hebben.
als om wat voor reden dan ook de cockpitdeur ontzet raakt en niet meer open kan moet je er nog wel uit kunnen!
(zou voor mij persoonlijk de aller aller aller laatste optie zijn maar goed...)

Maar JPC heeft standaard een klophamer in zijn flightbag zitten, toch?:grijns:

Winds,

WvdB
 
is hiet niet moeilijker om met enkel een joystick te sturen, yockee whatever :)

waar is het stuur waar je kan aan trekken enzo ? ja sorry ik weet de juiste term niet :D
 
Maar JPC heeft standaard een klophamer in zijn flightbag zitten, toch?:grijns:

Winds,

WvdB

Every pilot should never be without one! :grijns:
(die van mij is van Nikon)

net zoals een tijdschrift, een camera, paar rubbers, tandenborstel, wat geld, uitvouwladdertje, stoere zonnebril, sterke verhalen en een dikke paycheck.
Ah mis ik bij elke vlucht toch weer een paar van bovenstaande!
 
Bij veel vliegtuigen kun je beter alles proberen voordat je via de escape rope naar beneden gaat. Vaak kom je precies langs de AOA vane en/of de pitots. Kun je lekker je rug aan openhalen op de weg naar beneden.

Heb je net een crash overleefd, ga je dood door een aoa vane .... best jammer.

is hiet niet moeilijker om met enkel een joystick te sturen, yockee whatever

waar is het stuur waar je kan aan trekken enzo ? ja sorry ik weet de juiste term niet

stuur om aan te trekken?? Ik weet niet waar je het over hebt!
Ik trek (of laat het doen) meestal aan iets anders...

De A380 bestuur je vanaf de grond, dus je hebt geen stuur nodig. Alleen het stuur voor achter de flight sim heb je nodig.


@JPC

ik mis ook altijd wel wat.... meestal die dikke paycheck :(
 
weet je toevallig ook of dat sinds een bepaalde gebeurtenis is ingevoerd of dat dat al standaard zo is? Ik verwonder me namelijk nog steeds over waarom die piloot dan uit zn cockpitraam 'sprong' (misschien angst).

Stukje waar jij het over hebt is hoogstwaarschijnlijk de kaping op Air France. Toen stormde na twee dagen kaping een SWAT-team het vliegtuig in om een aantal kapers te overmeesteren. Co-piloot heeft toen in de haast het zijraam opengemaakt en is er in allerijl uitgesprongen. Achteraf bleek dat ook wel goed omdat de snipers op het dak tot dan toe geen schot konden lossen op de kapers die achter hem stonden..... Denk dat ie in de haast geen moment heeft gedacht aan de escape-rope (daar had ie ook geen tijd voor).

Piloten van KLM hebben, na het 'van Spilbergen' incident in Duitsland volgens mij geen gebruik meer gemaakt van de escape hatch. (of het moet die ene keer zijn geweest dat de halve crew op het dak stond voor een kodakmomentje......)

zo kan het ook..
 
Met dat stuur bedoel ik dit dus ...

071004_Transavia_Boeing737-800%5B2%5D.jpg
 
Back
Top