99 euro citytrips

49015

New member
Hoe doen ze dat? Zijn jullie stiekem low cost geworden geworden of zo? Vroeger kon men niet geloven dat je via easyJet of Ryanair voor dit soort tarieven kon vliegen, maar kan de KLM dit permanent aan? Of wordt de boel gesubsidieerd?
 
Waarom reist iemand eigenlijk nog business class in Europa?
De stoelen zijn hetzelfde en voor 99 euro maken de boekingsvoorwaarden ook niet veel meer uit.
KLC kan wel een low cost product zijn, maar het gaat hier om KLM mainline. KLC vliegt niet op MXP bijvoorbeeld. En low cost product, fine, maar heeft KLC/KLM een low cost basis?

Ik hoor zo vaak dat het de business class passagier is die geld in de lade brengt, waarom dan deze prijzenoorlog? Waarom is de KLM dan zo fel tegen alles wat oranje is?
 
Daarbij worden niet alle economy stoelen voor het tarief van 99 euro aangeboden, alleen de eerste paar... Daarna stijgt de prijs gewoon weer naar de oude vertouwde blauwe hoogte.... Dus om antwoord te geven op vraag 1, dat kunnen ze aan, zij het met beperkingen.

Mijn citytrip naar BCN aankomende mei is voor 2 personen met blauw 2,7 keer zo duur als met oranje heen en met geel terug ;) (inclusief alle toeslagen voor bagage, speedy boarding en CC kosten....)
 
Ah heren, mijn excuses, ik ben misleid door de KLM. In de promotie-email die ik in mijn postvak kreeg stond vrij duidelijk:
Nieuw. Vanaf nu vliegt u naar heel veel steden in Europa voor maar €99. En dat blijft zo! Dat is voordelig boeken, KLM vliegen.

Ik dacht dus dat het om een vast tarief ging, maar dat is dus niet zo. Als zelfs ik daarin trap, dan moet het haast wel goede marketing zijn :biertje:
 
49105

Dat dacht ik ook, en ook ik trapte er bijna in, gelukkig voordat ik besloot uiteindelijk maar met Oranje en geel te gaan:
Avondvlucht heen, avondvlucht terug. 99 eur pp? No way....
Blauw: 355 eur pp
Oranje heen, geel terug: 133 euro

Mooie blauwe praatjes, maar ja die kennen we al. Daar trappen we niet in. :biertje:
 
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=HPyl2tOaKxM[/YOUTUBE]
 
Last edited:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=g3so6AJe4UQ&feature=related[/YOUTUBE]
 
Daarbij worden niet alle economy stoelen voor het tarief van 99 euro aangeboden, alleen de eerste paar... Daarna stijgt de prijs gewoon weer naar de oude vertouwde blauwe hoogte.... Dus om antwoord te geven op vraag 1, dat kunnen ze aan, zij het met beperkingen.

Mijn citytrip naar BCN aankomende mei is voor 2 personen met blauw 2,7 keer zo duur als met oranje heen en met geel terug ;) (inclusief alle toeslagen voor bagage, speedy boarding en CC kosten....)

jammer....76..

had je graag onze service willen aanbieden. ik heb even gekeken voor je maar er waren nog wel wat tickets voor je bij voor 100,- op en neer. misschien dat het niet met je agenda overeen kwam. volgende keer dan maar weer beter. gelukkig voor jou is er meer keuze. geniet van barca en laat de tapas smaken!

lang leve de vrije markt!:biertje:

http://www.klm.com/travel/nl_nl/app...ToPage=showflights_return&frame=b2c&lang=NL&c[0].os=AMS&c[0].ds=BCN&c[0].dd=2011-05-17&c[1].os=BCN&c[1].ds=AMS&c[1].dd=2011-05-22&adtQty=2&chdQty=0&infQty=0&adcamp=sal.act&adchan=act.calendar&adctry=NL&adlang=NL&intcamp=sal.act&intchan=act.calendar&inttype=text.txt&intctry=NL&intlang=NL
 
jammer....76..

had je graag onze service willen aanbieden. ik heb even gekeken voor je maar er waren nog wel wat tickets voor je bij voor 100,- op en neer. misschien dat het niet met je agenda overeen kwam. volgende keer dan maar weer beter. gelukkig voor jou is er meer keuze. geniet van barca en laat de tapas smaken!

lang leve de vrije markt!:biertje:

Clipper,

Helaas.
2 jaar geleden wel voor dezelfde prijs naar CDG op en neer gevlogen met blauw. (naja, wit heen, blauw terug) Maar op de dagen dat ik in mei wil gaan (en vrij heb) kan het of alleen op de mega vroege ochtendvluchten, waardoor ik of een dag extra kwijt ben of te laat op me werk verschijn, of het kan alleen op dagen dat het mij niet uitkomt. Wellicht volgend jaar beter :biertje:

Greetz, Niels
 
Ik heb her en der wat gecorrigeerd in deze thread. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar ik zal het voor bepaalde mensen e.e.a. nog even in Jip & Janneke taal toelichten:
1. Wij gooien niet de identiteit van andere gebruikers op straat. Dat is namelijk bijzonder ongepast en onbehoorlijk en kan gevolgen hebben voor betreffende gebruikers in het dagelijkse leven (lees: hun werk).
2. Vind je dat toch leuk om te doen, verlaat dan dit forum of ik toon je de uitgang zelf.
3. Het vuurtje opstoken met offtopic berichten (Discus?) is een al even kansloze actie, zie punt 2.
 
3. Het vuurtje opstoken met offtopic berichten (Discus?) is een al even kansloze actie, zie punt 2.

Diana, ik denk dat de meeste forumlezers de sarcastische ondertoon en de achterliggende boodschap van mijn posts wél begrijpen. Blijkbaar interpreteer je het zelf anders, wat ik je niet kwalijk neem.
 
Waarom reist iemand eigenlijk nog business class in Europa?
De stoelen zijn hetzelfde en voor 99 euro maken de boekingsvoorwaarden ook niet veel meer uit.
KLC kan wel een low cost product zijn, maar het gaat hier om KLM mainline. KLC vliegt niet op MXP bijvoorbeeld. En low cost product, fine, maar heeft KLC/KLM een low cost basis?

Ik hoor zo vaak dat het de business class passagier is die geld in de lade brengt, waarom dan deze prijzenoorlog? Waarom is de KLM dan zo fel tegen alles wat oranje is?

Omdat het in onze CAO staat :p
En Klc is de enige carrier die wij gebruiken waar dat geen verschil maakt helaas
 
Was ook wel ff benieuwd naar de prijzen

Keek net even voor wat vluchtjes AMS-BCN 3e week mei bij diverse maatschappijen.
Easy kost me 134,98 retour, zonder extra's zoals speedy boarding.
KLM kost me 124 euro. De vertrektijden zijn overigens ook nog eens beter.
 
Last edited:
Omdat het in onze CAO staat :p
En Klc is de enige carrier die wij gebruiken waar dat geen verschil maakt helaas

Op langere vluchten van KLC zit dat verschil er wel, zelfde product als in de 737. Op een AMS-LUX of DUS niet nee.....
 
"Op langere vluchten van KLC zit dat verschil er wel, zelfde product als in de 737. Op een AMS-LUX of DUS niet nee..... "


boer,

is de service bj jullie aanboord hetzelfde als mainline? dus per eind maart ook het vernieuwde bizz product? (alleen stoel in het midden kunnen jullie niet blokken toch?).

dus dan zit alleen het verschil in het aantal cabine crew.
 
"Op langere vluchten van KLC zit dat verschil er wel, zelfde product als in de 737. Op een AMS-LUX of DUS niet nee..... "


boer,

is de service bj jullie aanboord hetzelfde als mainline? dus per eind maart ook het vernieuwde bizz product? (alleen stoel in het midden kunnen jullie niet blokken toch?).

dus dan zit alleen het verschil in het aantal cabine crew.

Ja, wij hebben een S t/m XL service en vanaf de L service is er gewoon business class en die service is gelijk aan de 737. Op uit m'n hoofd BRE, BRU, HAJ, HAM, LHR, CGN, DUS, LUX, NWI en HUY dus niet. KLM 737 heeft voor zover ik weet geen S of M service of misschien alleen op LHR. Denk haast dat alles hetzelfde is vwb producten.

Vanaf 27 maart zijn ook op de Fokker 70/100 de middle seats blocked (A en E stoel) in de business class. Op de Embraer niet, aangezien we geen middle seats hebben. Al kan ik me voorstellen dat enkele passagiers daar wel over zullen gaan klagen......
 
Back
Top