5-2-5-4

Zeg me nou niet dat jullie verbaasd zijn over dit resultaat.....

LTN & EDI waren al positief na de trial, alleen LGW was overwegend negatief gestemt.

Moet zeggen dat de 74% turnout wel opvallend laag is........

Zie zelf 5452 wel tegemoet....

:D
 
met een Balpa membership van minder dan 50% en een turnout van 74% komt het erop neer dat ongeveer 23% van de piloten in easyjet de lifestyle hebben bepaald voor de ander 77%. !!!!
Ben benieuwd wat die 77% vind van 5254.
 
Tsja, life sucks! Dat alleen BALPA leden mochten stemmen is een discussie waard maar dat was al lang geleden besloten. Alle kans voor iedereen om alsnog BALPA lid te worden en mee te stemmen. Als er meer BALPA backing zou zijn zouden we misschien ook die discussie over die 5e leave week niet hoeven houden.

Overigens vind ik 74% turnout bij zo'n belangrijk onderwerp ook bedroevend.
 
De opkomst is inderdaad bedroevend laag. Maar nog steeds hoger dan een gemiddelde 2e kamerverkiezing!

Dat slechts BALPA-leden mochten stemmen is jammer.
Dat alle BALPA-leden mochten stemmen, dus ook degenen die NIET mee hebben gedaan aan de trial, bezorgde mij wel.
Wat betreft is het aantal ja-stemmers inderdaad zelfs hoog te noemen.

UKpilot, je houdt er van om met statistieken te spelen zie ik :) ..62% van 50%... Ik maak me daar niet zo druk om. BALPA-leden zijn nou niet echt radicaler of fanatieker, m.a.w. redelijk representatief voor de rest van het pilotenvolk. Denk ik.
 
Last edited:
Ukpilot, waarom ben je dan zelf geen BALPA lid??

Ik snap dus niet als men lang van tevoren weet dat BALPA de recognized negotiator is voor easy en men weet dat alleen een stemming voor BALPA-leden geldt. Als je het dan zo belangrijk vind waarom ben je dan zelf geen lid geworden!!?
Het heeft geen zin om achteraf gefrustreerd te raken over een uitslag van members die wel hebben gestemd en er voor gekozen hebben hun mening te laten gelden door lid te worden.

Misschien is dit weer een goed voorbeeld waarom BALPA meer leden nodig heeft voor een grotere overmacht.

:D
 
Ik vind het ook vreemd dat je moet betalen om te mogen stemmen voor je rooster en andere voorwaarden. Lijkt mij gewoon dat balpa hiermee een hoop extra cash binnen wil halen en ze zijn al meer dan 2x zo duur dan andere unions. Schat eens wat een gemiddeld easy balpa lid betaald en vermenigvuldig dat met 500. Ben benieuwd wat ze met al die centen doen.

Groeten
 
Als hier iemand pro deo wil gaan vakbewegen:..hier meldt zich uw eerste lid! Het idee van een vakbond is dat je er voordeel aan hebt (collectief, samen sterk, bla bla). En ja, daar betaal je inderdaad voor. Ik denk dat dat vrij normaal is?

(Ik ben/was ook nog niet helemaal niet overtuigd van BALPA, maar hee...eerste jaar is 'bijna' gratis :))
 
Chuck y,

EasyJet heeft tijden geleden besloten om BALPA als de recognized pilot union te zien om mee om de tafel te gaan tijdens dit soort discussies. Kort om mede door ezy heb je maar te pikken wat de company je geeft tenzij je je aansluit bij deze vakbond. Het belangrijkste is natuurlijk, hoe meer leden hoe meer resultaat er geboekt kan worden. Helaas is het aantal leden bij easy minder dan bij menig andere airline (Virgin 80% van alle vliegers).
Begrijp me niet verkeerd, deze uitleg betekent niet dat ik BALPA wil verdedigen want ze doen in mijn ogen ook niet alles goed.

Een lid maatschap kost je het eerste jaar 0,5% van je salaris, tweede 0,75% en daarna 1% voor altijd. Kun je nagaan als 90% van alle vliegers lid waren van BALPA, zouden we veel sterker staan. Nu is het triest, want de company neemt je bijna niet meer serieus!

:D
 
samen sterk dat snap ik wel maar mijn punt is dat balpa veel duurder is dan welke union dan ook. dan vraag ik me af waarom?
zoals ik al zei ze zijn veel duurder dan andere unions.

snel sommetje: gem salaris +/- 50.000 x 1% x 500 = 250.000 pondjes

Dit is een lage schatting en hiervan gaat zeker minder dan een kwart naar verzekeringen e.d.
ben ik toch benieuwd waar de rest heen gaat het is toch immers geen bedrijf met een winstoogmerk.

iemand suggesties?
 
basic T

Ik ben lid van BALPA en heb ook van mijn vote gebruik gemaakt. Nee ik ben niet blij met de uitkomst want voor mij heeft 6/3 altijd gewerkt. Ik heb geen problemen met 24 uur rust ed. Waar ik wel problemen mee heb is 3 keer vroeg op staan en heb dus helemaal geen zin om 5 keer vroeg op te staan voor een lange dag van ruim 10 uur. (wat nu mogelijk wordt met de rosterlimit van 55 rostered uur in een rolling week) Als je het mij vraagt heeft de company het beste deel van de deal in handen.

49015

Als ik de woorden van een vrouwelijke LTN captain mag geloven dan zijn de meeste mensen die in BALPA zitten in LTN blij met 5254 maar de mensen die geen lid zijn zouden liever niet 5254 doen. Zij zei zelf dat ze nu meer ziek was dan met 6/3. (zie inside easyjet forum)

Waar het geld van BALPA heen gaat zou ik niet weten, maar ik hoor wel dat ze gehuisvest zitten in een heel luxe kantorengebouw en de bazen rondrijden in Jaguars. Daarentegen kun je dezelfe verzekering krijgen bij T&G voor maar £9 per maand, daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen in een cabin crew union moet gaat zitten maar gewoon ter vergelijking.


In ieder geval zie ik een leuke 1% salaris verhoging tegemoet.
 
ukpilot,
Het zou er mee te maken kunnen hebben met het feit dat niet-BALPA-leden een beetje in het donker moesten tasten wat er allemaal achter de schermen gebeurt qua 5/2/5/4. Voor mij vielt het kwartje pas na onvangst van 'de brief van Murray' waarin alles mooi in perspectief werd gezet. Geen wonder dat BALPA-leden welwillender staan tegenover het nieuwe rooster, m.a.w. wat die vrouwelijke gezagvoerder uit Luton beweert zegt, denk ik, niet veel over de representativiteit van de BALPA-leden.

En ja, wat de jaguars van de BALPA-top betreft, daar ben ik op zich wel benieuwd naar. Ik ben uiteindelijk lid geworden met het idee 'baat 't niet, schaadt het niet', het eerste jaar is redelijk goedkoop. Maar inderdaad, je hebt een punt. Op zich gun ik ze wel hun 'jaguars' als daar maar een goedwerkende vakbond achter staat. Zeker met een maatschappij die steeds meer richting Ryanair wil gaan.
 
helemaal mee eens 49015

er zijn nu al rumoeren dat het nieuwe rostering agreement alweer misbruikt wordt door bijvoorbeeld een 07:25 report te rosteren in een late cycle.
Technisch gezien voor de CAA is dat ook gewoon een late, maar voor mij betekent dat nog steeds 06:00 eruit. Dit was wel waar ik bang voor was maar het gevaar zat er altijd in.

en over lidmaatschapskosten, het meeste is allemaal weer terug te winnen door de belastingdienst aangezien er nu tax relief op zit. Onze allowance is 470 pond per jaar voor ons beroep.
Bel je tax office ff en dan is het zo geregeld.
 
Hoe dan ook, het blijft base-dependant hoe het 5452 uitpakt.

Hier in DTM gaan we er zeker op vooruit maar ik kan me voorstellen dat in LGW en STN het anders valt, aangezien je daar wat gruwelijkere duties hebt dan alleen een DTM-NCE en terug. En LGW/STN sluit niet om 22:00 local.

Succes

:D
 
Back
Top