Europe-American
Well-known member
Het volgende is tegen niemand in het bijzonder meer bedoeld als een informatieve waarschuwing……
Er is nu in een paar draadjes heel luchtig gedaan over Unusual Attitude Recovery en over hoe leuk en vooral hoe makkelijk het wel niet is.
De koude donkere werkelijkheid, het is absoluut fataal. Die paar uurtjes training tijdens je PPL geven je voornamelijk een vals gevoel van veiligheid.
Er is hier door de historie heen veel onderzoek naar gedaan met een schokkende conclusie.
Een piloot zonder instrument rating verliest gemiddeld binnen 3 minuten de controle over het vliegtuig. Om precies te zijn 183 seconden. Ik zal proberen om dat artikel of studie te vinden maar dat is me nog zo snel gelukt. Het is trouwens niet 3 minuten en dan unusual upset recovery, nee het is inclusief. Na drie minuten gemiddeld is het einde verhaal.
De eerste keer IMC is wat dat betreft echt een openbaring.
De oefening wordt vaak ook heel kunstmatig opgezet op een manier die in werkelijkheid zelden opgaat.
Er is nu in een paar draadjes heel luchtig gedaan over Unusual Attitude Recovery en over hoe leuk en vooral hoe makkelijk het wel niet is.
De koude donkere werkelijkheid, het is absoluut fataal. Die paar uurtjes training tijdens je PPL geven je voornamelijk een vals gevoel van veiligheid.
Er is hier door de historie heen veel onderzoek naar gedaan met een schokkende conclusie.
Een piloot zonder instrument rating verliest gemiddeld binnen 3 minuten de controle over het vliegtuig. Om precies te zijn 183 seconden. Ik zal proberen om dat artikel of studie te vinden maar dat is me nog zo snel gelukt. Het is trouwens niet 3 minuten en dan unusual upset recovery, nee het is inclusief. Na drie minuten gemiddeld is het einde verhaal.
De eerste keer IMC is wat dat betreft echt een openbaring.
De oefening wordt vaak ook heel kunstmatig opgezet op een manier die in werkelijkheid zelden opgaat.