150.000 keer 200 euries....

@kroket en alle andere fantastische posters minus de 'newbie' die zijn nieuwe espressoapparaat aan het uitproberen is.....

Wie kan die bron bij IVW noemen?
Eventueel onder een nieuwe forumnaam...

Ik zit helemaal aan de andere kant van de big sea maar krijg voicemails hierover, met gossip.

Groeten.
 
Allemaal leuk hier maar nu even back on topic: Wat gaat TUI doen aan de 3 0 . 0 0 0 . 0 0 0 , 0 0
("zegge: dertig miljoen")-strop die Steven ze heeft omgehangen?

Off-topic weer: VNV adviseert TAN vliegers zich te laten registreren bij het UWV:confused: :confused: :confused:

Nieuwsflits van de VNV site geplukt:

TAN doet niet wat het zegt - VNV begint juridische procedure
Woensdagmiddag 4 mei heeft een delegatie van de VNV een nieuwe bijeenkomst gehad met Chrisjan Gelderman van TAN. Het was wederom een gesprek waarin TAN wilde aantonen dat het bedrijf van goede wil is. Helaas blijkt er bij gedane beloftes vaak een addertje onder het gras te zitten en blijken verstrekte gegevens af te wijken van zelf gevonden feiten. Omdat we van mening zijn dat TAN de fusiegedragsregels overtreedt is een juridische procedure gestart.

We hebben gesproken over de huidige situatie, de contracten, de personeelsgids en over enkele oude pijnpunten.
Keer op keer werd in het gesprek het uitgangspunt herhaald dat “we vanuit een aangetroffen situatie werken”. Deze situatie staat volgens TAN dan ook in de aangeboden contracten en de personeelsgids. Volgens TAN is de “aangetroffen situatie” min of meer gelijk aan de oude CAO. Dit is echter de CAO die door Holland Exel op belangrijke punten eenzijdig gewijzigd is. Volgens TAN is het vanzelfsprekend dat niet alles één op één uit het verleden overgenomen kan worden. Het zal geen verbazing wekken dat alle, ons nu bekende, afwijkingen in het nadeel van de vliegers zijn.
In het gesprek werden mondeling de nodige toezeggingen gedaan. Vele gedane beloftes klinken op het eerste gehoor niet eens onaardig, maar bij nadere bestudering blijken er serieuze haken en ogen aan te zitten.

De door TAN in de vorige gesprekken vermeldde gegevens hebben we gecontroleerd. Helaas hebben we moeten constateren dat deze gegevens op een aantal belangrijke punten afweken van de door ons gevonden feiten.

Volgens Gelderman is TAN een compleet nieuw bedrijf waar de vlieger per 1 mei 2005 bij in dienst màg treden en heeft dit bedrijf niets te maken heeft met het oude bedrijf. TAN vindt dat je je handjes dicht mag knijpen als je iets van de rechten krijgt die je als vlieger eerder bij Air Holland of Holland Exel hebt opgebouwd. Het is volgens TAN echter wel vanzelfsprekend dat alle lasten uit het Holland Exel-contract waar vliegers voor getekend hebben onverminderd van kracht blijven. In de nieuwe voorstellen van TAN betekent dat dat er in sommige opzichten zelfs sprake is van het opnieuw aangaan van een opleidings- of carrière-overeenkomst en worden nieuwe bindingstermijnen van kracht.

De VNV is van mening dat TAN onder de bedrijfsnaam ArkeFly de voortzetting is van de bedrijven die onder de bedrijfsnaam Holland Exel opereerden. Wij zijn van mening dat TAN de SER Fusiegedragsregels overtreedt door alle verbindingen met de voorgangers van ArkeFly te verbreken of te doen voorkomen dat dit is gebeurd. De VNV heeft daarom juridische stappen ondernomen om de rechten van leden te waarborgen. Deze procedure moet ons op korte termijn duidelijkheid geven wat de rechten zijn. Snelle juridische procedures duren over het algemeen toch meerdere werkdagen en deze tijd gebruiken wij om verder te gaan met het behartigen van de belangen van de vliegers..

Ondertussen vragen we de volgende zaken van jullie.

1. TEKEN NOG NIET. In de aanbiedingsbrief staat dat de vliegers de tijd hebben tot 20 mei en voor die tijd krijg u van ons te horen wat u moet doen. Ook TAN heeft aangegeven nog niet te verwachten dat de vliegers op dit moment dit contract tekenen. In het juridische proces is het noodzakelijk dat er één vlieger is die wel het contract getekend heeft. Dat is inmiddels gedaan.
2. Wij raden de vliegers wel aan zich te laten registreren bij het UWV. Dit kan op het kantoor aan de Jan Rebelstraat op donderdag 12 mei 2005 van 10.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 16.00 of op woensdag 18 mei 2005 van 10.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 16.00.
3. Ga niet individueel of als klein groepje in onderhandeling met TAN. Indien u met individuele voorstellen wordt benaderd ga daar dan niet op in, maar geef de informatie door aan uw vertegenwoordigers.
4. Gelderman stelt bij herhaling dat de VNV als onderhandelingspartner geaccepteerd zal worden als de organisatiegraad maar hoog genoeg is. Sleep de niet-leden er daarom bij de spreekwoordelijke haren bij om die lid te maken. Dat is ook nodig om een sterk blok te kunnen vormen. Naar onze mening zal zo’n blok van het grootste belang zijn.

Barre tijden:mad: :mad: :mad:
 
@Viper2

Er is sprake van een misverstand. Dodo wilde graag dat mensen met een kritische houding van het forum af zouden gaan. Daar ageer ik tegen. Ik heb niets tegen mensen met een andere mening dan ik. Dat houdt de boel in beweging.

Gezegd moet worden dat er meerdere mensen op deze site zijn die een faillissementje hebben meegemaakt. Om die mensen af te maken omdat ze kritisch zijn, lis paradoxaal.

Als je de postings terugleest kan ik niet anders concluderen dan dat de mensen die (nog) werken bij Arkefly of die werken bij een andere mij maar niet herkend willen worden respectievelijk eindeloos positief of behoudend zijn. Mensen die van een failliete maatschappij komen zijn juist uitermate kritisch, zonder leedvermaak overigens en met respect voor degenen die nog zich storten in het onzekere avontuur.

Het motto moet m.i. wel blijven: blijf kritisch! Overigens ook als het goed gaat met het bedrijf waar je werkt.
 
Toch nog maar ff gebeld

Toch nog maar ff gebeld

Tja, door die harde wind, worden de woorden nog wel eens uit hun verband getrokken.
Het blijkt dat die 150.000 stoelen eigenlijk one-way-tickets zijn. Nou, dat scheelt al weer een heleboel voor Stevie.
Blijft alleen de vraag, klopt die prijs van 200 euro per stoel? Misschien ligt deze wel veel hoger. Auw! Toch een klein klapje in de nek voor de vrinden van Arke-lie/Arke-crie/Arke-byebye.

By the way - @Blingbling: VNV heeft toch niet een deal met de UWV dat ze ook daar een deelvan het bruto salaris van de WW mogen inhouden voor de contributie?:D :D

Prettig week-end!
 
Kritisch OK, maar wel onderbouwd en dus niet gebaseerd op fabeltjes. Niet alleen maar de negatieve kant van zaken benadrukken terwijl met enige nuance zaken totaal ander kunnen komen te liggen.

Dat TUI het minimum aan verplichtingen mee wil nemen begrijp ik prima, zou ik ook doen, immers ook ik probeer af te dingen bij de aanschaf van een auto. TUI doet dat niet omdat ze een hekel hebben aan vliegers of overig personeel, ze doen dat omdat iedere euro er een is. Simpel.

Nu het is aan de heren vliegers (waren er ook maar dames bij) om te gaan zoeken naar een win win situatie, en van daaruit te onderhandelen. Contracten niet tekenen, ik weet niet misschien wel verstandig, laat de juristen daar maar over oordelen.

VNV????
Bij een eventuele doorstart van exel zullen zij de vliegers die daar dan gaan werken in ieder geval niet meer bij-staan (bron: op de hoogte extra) dus ik begrijp dat die vliegers die elders geen baan vinden en om welke reden danook noodgedwongen bij de nieuwe exel gaan werken niet meer hoeven te rekenen op de steun van de VNV.
VAN HARTE BEDANKT VNV, nee hier kom je echt op voor de belangen van de Nederlandse verkeersvliegers.
Dat er geen of weinig sprake is van vertrouwen is evident, maar dat zou juist de aanleiding moeten zijn voor steun. Het zou ook kunnen dat de VNV haar doel bereikt heeft en dat exel (lees klm partner, met routes) ter ziele is, dus geen belang meer voor de grootste groep van VNV leden? (Bron: mijn eigen fantasie)

Werken in Nederland? MAC neemt vliegers aan uit de buitenlandse markt met een type rating, is immers vanuit economisch oogpunt veel beter. (bron: antwoord op mijn sollicitatiebrief) Het einde van de Nederlandse vlieger markt is daarme in zicht gekomen, en wat doet de VNV??? sssssst anders worden ze wakker.


Schieten maar!

Dodo
 
klapje in de nek?

klapje in de nek?

Zoooo, even een paar daagjes vliegen en de vlam slaat meteen in de pan.

Ben zo blij dat mensen slecht nieuws alleen maar willen geloven als er een bronvermelding is. Even naar de IVW bellen en je hebt alle informatie die je maar wilt. Een charter vergunning zoals afgegeven aan TUI is voor charter only. Geen lijndienst en dus geen seat only. Wil TUI de bezettingsgraad hoog houden en er ook nog een redelijke prijs voor krijgen wordt gerekend op seatonly productie. Blijkbaar heeft de IVW en de concurrentie daar een stokje voor gestoken. (concurrentie is MP) En terecht. Er zijn partijen in de markt die hetzelde willen wat TUI gewoon doet. Ze hebben overal dikke vette lak aan en bieden gewoon Seat only aan en zien wel waar het schip strandt. En blijkbaar is het schip dus hier gestrand. Het gaat om 150000 one way stoelen over een periode van twee jaar. De stoelen voor met name Mexico hebben een aanzienlijke hogere waarde dan de reststoelen van Ibiza. Gemiddeld zal de stoelprijs rond de 200-250 euri zijn. Krkets berekening is dus correct alleen over twee jaar verspreid. 30-35 Miljoen nat gaan is meer dan een klapje in de nek. Je hele begroting gaat op de schop. Vraag is of TUI lang kan vliegen op 60% bezetting tegen dumptarieven. MP heeft een sterkere positie omdat zij wel op realitische stoelprijzen zitten en de restcapaciteit kunnen vullen met seat only.

Het is geen prestatie om in de zomermaanden de stoelen te vullen. het is wel een prestatie om dat in de rest van het jaar te doen. TUI moet nog maar bewijzen dat het dat kan. Ik twijfel nog. (heel erg veel)
 
Kan het zijn dat Arkefly's aanvraag voor seat only stoelen pending is en zij een zitting heeft aangevraagd? Kan me voorstellen dat je de verkoop door laat gaan totdat er uitspraak is gedaan..
 
@Nago

Zoals Dr Know reeds meldde, deze info is verkijgbaar bij de IVW. Dus ik zou zeggen, bel eens met het IVW, en je krijgt antwoord op je vraag.
En laat het ons weten.
 
Verschil is dat seatonly.nl niet van de airline is maar van de tui als touroperator en dat arkefly als zelfstandige airline via een eigen site rechtstreeks stoelen aanbiedt.

TUI kan als touroperator aan de ticket een vaag niet bestaand hotelletje hangen. Een airline sec kan dat niet (denk ik)
 
another funny thing

another funny thing

Also funny is dat Hv en MP wel seat only mogen vliegen... Arke Fly als luchtvaartonderneming niet.

Als er een uitspraak is/komt dat TUI (arke fly) geen seat only mag verkopen is het hek van de dam. Ook HV heeft een tijd moeten lobbyen eer het lijndienst mogelijkheden kreeg. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ook dit als aanname door TUI is gedaan zonder dat er onderzoek naar is gedaan. Dit zijn HLN/HLX praktijken... ...
 
je bedoelt dat arkefly touroperator gerelateerd is en mp en hv niet en dat dus beide maatschappijen, die geacht worden niet-touroperator gerelateerd te zijn, wel seat-only vluchten mogen verkopen? heeft tfl dan economisch gezien een groot probleem?
 
Heren, heren,

Even bijblijven nu: buiten Europa gelden andere regels, weet u nog? Eén luchtvaartmaatschappij heeft de economische lijndienstvergunning, weet u nog?
Transavia doet alleen lijndiensten in Europa.
MP heeft de vergunning overzees in handen.
Arkefly is een luchtvaartmaatschappij met alleen chartervergunning overzees. Arke is een touroperator die met verschillende maatschappijen vliegt (kan dus seat only verkopen met bijvoorbeeld met een maatschappij vliegen die wel een vergunning op Mexico heeft). ;)
 
Nago said:
Kan het zijn dat Arkefly's aanvraag voor seat only stoelen pending is en zij een zitting heeft aangevraagd? Kan me voorstellen dat je de verkoop door laat gaan totdat er uitspraak is gedaan..

Ja... zou goed kunnen. Maar vind het wel een beetje vreemd dat je in de tussentijd dingen gaat verkopen die je helemaal niet hebt.

Ik heb trouwens nog 150.000 BMW nieuwe 3-serie in de aanbieding. Voor weinig! Iemand interesse? :grijns:
 
@Viper2

Dat lijkt me gewoon zakendoen. Ervan uitgaan dat je de vergunning krijgt, gewoon verkopen, als je gestopt wordt door de rechter de passagiers omboeken naar een andere maatschappij. Kost centjes, maar is het risico waard. Niet alleen het risico van het feit dat je de vergunning niet krijgt: vergeet niet dat dit een goede manier van reclame maken is. Tweede-ticket-gratis actie en goedkope-tickets actie zetten Arkefly meteen op de kaart. Misschien niet zo berekenend bedacht (maar eerder een kat in het nauw vanwege de grote hoeveelheid lege stoelen door het weglopen van TC), maar wel realiteit.
 
Ongetwijfeld ligt er nu in ieder geval een aanvraag voor een lijndienst AOC. Maar het getuigt in ieder geval niet van slim zakendoen, of anders niet van zuiver zakendoen. Het risico is natuurlijk altijd dat mensen hun vlucht als sneeuw voor de zon zien verdwijnen. En dat noem ik dus het naaien van mensen. Managers van welk bedrijf dan ook die zonder enige scrupules mensen naaien, zij het klanten danwel personeel mogen van mij direkt verbannen worden naar een andere planeet.
 
Question for the Employees

Question for the Employees

If I understand correctly employees are now working for Arke Fly without a contract.

What's on offer sounds even worse than the crap terms and conditions at Holland Exel.

Just what is it going to take for you guys to stand up for yourselves? Some of you are apparantly prepared to work at any price - shameful!

Remember - To stand up you need a spine
 
Shamefull ????????????

Daarom reis jij toch ook de wereld af op zoek naar een paar Dollars om de rekeningen te betalen !! Kan nog wel een aantal kanttekeningen plaatsen maar dat zal ik laten.

Deze "shamefull pilots" kunnen niet anders omdat zij dat ook moeten net zoals wij allen.
Ik heb respect voor deze jongens en ik hoop dat het ook voor hun uiteindelijk uit zal betalen.

Groeten.
 
Back
Top