150.000 keer 200 euries....

@kroket

New member
Auw auw auw. Wat een lekker week-endje voor Stevie. Dacht lekker met het gezin naar Frankrijk te kunnen voor een paar dagen rust (natuurlijk IPB-end met een Exel-dochter onderneming), kan hij opeens naar Duitsland om een en ander uit te leggen:

Arkefly mag alleen maar charters verkopen en geen seat-only. Oftewel, 150.000 stoelen tegen een gemiddelde prijs van 200 euro zijn onverkocht verklaard. Strop voor Stevie is dan ongeveer 30 miljoen euro. Bron? IVW....

Prettig week-end!
 
Je kunt op de website nog steeds losse stoelen kopen!
Op luchtvaartnieuws stond net een stuke dat KLM blij is met deze nieuwe concurrent... nu snap ik dus waarom

(link)
 
@ Kroket

Uw bron is IVW ?
Heeft IVW dit ergens gepubliceerd?
U kent iemand bij IVW die deze info naar u gelekt heeft.?
U was toevallig bij IVW en hebt dit in de wandelgangen opgevangen?
De Heer van de H. heeft U dit schoorvoetend meegedeeld?

Ik ben bang dat voor de kritische volgers van de TUI/Arke forums Uw "bronvermelding" wat aan de vage kant is. Wellicht heb ik iets gemist, ik zit 7000 KM van de "bron" vandaan, maar hier kunnen we niets mee.

Cheers
Art
 
Heren Arthorizon en Kroket

Ik kan u mededelen dat Arkefly geen toestemming heeft gekregen om seat only te verkopen op de ICA bestemmingen (m.u.v. de Curacao route). Op dat moment wordt het een lijndienst en daar is op de geplande ICA routes een aparte procedure voor nodig. De 150.000 begrijp ik niet goed. Wat is dat vor een getal??

Voor Arkefly is seat only verkoop noodzakelijk omdat zij niet alle stoelen zelf met pakketreizen kunnen vullen. En de lege stoelen zullen niet door de overige ICA touroperators gekocht gaan worden (concurrent spekken???????).

@ Arthorizon
Vraag het maar eens aan Bongile. Als "buitenstaander" weet hij wellicht meer.
 
@ PHEHEH

Dank voor Uw snelle reactie maar...... hoe komt U dan eigenlijk aan die wetenschap?

Voor wat betreft Uw pointe aangaande mijn vriend Bongile, het doet mij deugd dat U als "Eindhovenaar" al zo snel na de onterechte uitschakeling van PSV Uw gevoel voor humor al weer terug hebt.

Cheers
Art
 
Hang aan de Seat Only tevens een of andere resevering voor een duistere camping (die niet bestaat of gesloten is o.i.d) en het is een pakketreis/charter.

In de jaren 90 vaak seat-only naar Griekenland gevlogen met GG en MP, en op deze reizen was dat de normale praktijk (meestal ging dit via NBBS).
 
Beste luchtvaartfreaks,

Art en Bongile zijn nog niet buiten Europa geweest, dus graag meer informatie geven in het vervolg.
@Art en Bongile, voor vliegen buiten Europa gelden inderdaad andere regels. Dat heeft niets met monopolie (voor het geval deze weer om de hoek komt kijken), maar met economische vergunningen te maken. Het heeft de schijn een beetje tegen, want wat als de ene maatschappij het wel mag en de andere niet (heeft de schijn van monopolie), maar daar ligt iets anders aan ten grondslag. Als er in Nederland een markt zou zijn voor meerdere frequenties naar een ICA bestemming is een tweede vergunning echt niet onmogelijk. Voorlopig zitten we nog in de onnozele wereld van twee half lege kisten.

Overigens is zijn de bestemmingen nog steeds boekbaar via internet (zie ook advertentie in Telegraaf van vandaag).:confused:
 
@ Nago

A. Voor wat betreft mijn bewegingen als transporteur in de internationale airline industrie van en naar Europa in de laatste 35 jaar kan ik kort zijn. Als ik mijn ervaring inzake hier op zou schrijven zou ik gezien het hiermee gepaard gaande aantal paginas waarschijnlijk de bandwith van Diana's website opblazen.

B. Ik zou Bongile niet onderschatten als ik U was.

C. U kunt niet lezen. U geeft geen antwoord op mijn vraag doch laat slechts een spreekbeurt ballonetje op zonder begin en eind.
Ik heb niet gevraagd mij iets uit te leggen wat iedereen in onze industrie tak weet.

D. Mijn vraag was: Als posters op dit forum beweren dat Arkefly geen seats only op ICA (meer) mag verkopen, (nooit gemogen heeft ?), en dus Heer van de H. de gang naar Canossa moet maken, WAAR komt die wetenschap dan vandaan.

Eenvoudige vraag en toch simpel, nes pas ? Als U het weet, probeer het dan nog eens.


Cheers
Art
 
@Art

So, you know your way around. Waarom stel je dan zulke domme vragen? Klinkt niet alsof je van de hoed en de rand weet.

De vraag of @kroket en pheheh hun bronnen willen vermelden is m.i. nog dommer. Ten eerste is het niet integer (als eenieder zijn bronnen zou vermelden, zou je een stuk minder interessante verhalen te horen krijgen), ten tweede kun je zelf het antwoord bedenken (hint: zoek het in de hoek van degene die de vergunning wel heeft, duh!).

Wat Bongile betreft, een heel interessant persoon, ongetwijfeld, maar in een ander netwerk.

Ciao.
 
@ Nago,

Dank voor Uw snelle reactie. Van mij mag u alles op dit board beweren wat u wil zonder bronvermelding, heb nooit gezegd dat dat niet mag. Ik vind het alleen onvolledig. Maar dat is waarschijnlijk des domoors.
Ik doe er dan maar verder het zwijgen toe, domoor Art has met his match.

Cheers
Art
 
@ Art,

Niets te melden, dus? Niets toe te voegen aan de discussies op dit platform? Geen kennis delen? Geen advocaat-van-de-duivel spelen? Geen ander perspectief vanuit jouw hoek?

BORINGGGGGGGGGGGGG!
 
@Nago

Net ingeschreven, slechts drie posts en nu al zulke ongefundeerde, onvoldoende beargumenteerde, op de man spelende statements.
In je drie posts heb je totaal niets toegevoegd. Alleen mijn lachspieren op proef gesteld en ze werken.

Laten we het netjes houden en houd je aan wat fatsoenregels
 
@PHEHEH

Lachen is gezond. Dus als ik dat weet te bewerkstelligen, dan is het 1-0 voor mij.

Wat betreft je commentaar op mijn posts, heb je je eigen posts gelezen? Misschien was mijn hint niet helemaal duidelijk maar de opmerking over de onvolledigheid (achteraf gezien dus ongewenst, zegt Art) van je mailings. Dus bij deze nog een keer, maar dan to-the-point:
1. leg uit waarom buiten Europa andere regels gelden;
2. leg uit waarom niet twee maatschappijen dezelfde vergunning kunnen krijgen;
3. leg uit waarom een andere mij dan Arkefly deze wel heeft, en Arkefly niet;
4. leg uit waarom er nog steeds geboekt kan worden bij Arkefly voor seat only

Thanks a lot.
Ciao.
 
@Nago

Goed idee, ik zal mijn eigen posts gaan lezen (heb jij mijn 200 posts al gelezen?)

Antwoorden op je vraag:
Ik denk dat jij de antwoorden allang weet. Als jij nou eens antwoorden geeft op je eigen vragen, dan zal ik je laten weten in hoeverre je ernaast zit.
 
@PHEHEH

Flauw, een vraag beantwoorden met een vraag.

Ik heb inderdaad maar weinig gepost, maar ik heb al je 200 posts gelezen (niet vandaag, overigens). So, no worries, ik weet dat je nooit iets verteld (terwijl je de kennis wel hebt), maar alleen voorzichtig vragen stel of beaamt wat iemand anders al gezegd heeft.

Wederom mijn vraag dus (remember je eigen postings op het EdV weblog met de boodschap: geef eens antwoord, wordt eens concreet):
1. leg uit
2. leg uit
3. leg uit

Of durf je niet?
 
LS,

Het is teleurstellend te moeten lezen dat veel mensen hier alles schijnen te weten, meningen hebben en uitspraken doen die niet met feiten onderbouwd worden. Er zijn personen die van alles beweren en alleen maar negatief zijn over alles wat met HEX, AH en nu TUI te maken heeft. Vergeet niet dat er honderden mensen zijn die moeten vreten van deze clubs. Dat failisementen in NL kennelijk zo eenvoudig zijn is geen maatschappij te verwijten, hooguit de politiek. Het moet nu maar een afgelopen zijn met dat negative gelul.
Ga vliegen en als je geen vliegende baan hebt zoek er dan een maar hou op met ongefundeerde BS.

DODO
 
Beste Dodo,

Als je niet tegen dit soort postings kunt en alleen maar positieve geluiden wil horen: ga van deze site af! Sterker nog, ga van internet af! Begin een personeelsblaadje waarin je elkaar gaat vertellen hoe fantastisch het allemaal is. Succes ermee!
 
Nago,

Hier nog een waar je tegen kan ageren.

JIJ bent degene die absoluut niets te zoeken heeft op dit forum.
Hou op met mensen lastig te vallen die hun visie en mening geven, al is die soms wat kort door de bocht maar daarvoor heet dit medium FORUM.
¨Ja maar¨ ....... dat zal jij wel herkennen, of niet ? Na 25 jaar luchtvaart herken ik ze zo.

Groeten
 
@Nago:

Ik heb er helemaal geen moeite mee dat u zich mengt in de discussie op dit board. Elke input is er weer eentje. Dat kan wederom interessante discussies opleveren. Het kleine aantal postings onder uw naam maakt mij ook niet zo veel uit. Wat mij wel een beetje irriteert is het feit dat u andere personen, die ruim meer bijdrage hebben geleverd aan dit forum, maant om op te r*tten omdat zij kennelijk een mening hebben waar u zich aan stoort. :mad:

En nu back to topic,

@Dodo:

Ik ben het met je eens dat er vele honderden mensen zijn die vreten van het huidige HXL of inmiddels Arke Fly. Het is op zich vreemd dat het kennelijk in ons kleine landje mogelijk is om maatschappij na maatschappij op te starten bij voorkeur uit een doorstart van de vorige (met alle nadelige gevolgen voor het personeel). Dat dit kan begrijp ik ook niet. Maar om dat nu helemaal neer te leggen bij de politiek gaat me ook een beetje kort door de bocht! Heeft een manager van een luchtvaartmaatschappij dan geen verantwoordelijkheden richting het personeel dat daar werkt?
 
dodo, omdat een autofabrikant een auto maakt die 250 kmh kan rijden, is het nog niet de schuld van de autofabrikant dat er automobilisten zijn die 250 kmh rijden met die auto. Dat is de schuld van de automobilist.

Als het makkelijk is om gemakkelijk een faillissement te regelen, betekent dat niet dat de stortvloed van failliessementen onder luchtvaartmaatschappijen de schuld van de overheid is. Dat is de schuld van de managers die het bedrijf hebben gerund, en in dit geval de grond in.

Dus ja, het is de schuld van de maatschappijen zelf, want door hun eigen handelen vinden deze faillissementen plaats. Dat daarbij employees gemoeid zijn die daar niets aan kunnen doen maakt het alleen maar triester.

Aan de andere kant, in vele andere landen heeft de werkgever een stuk meer vrijheden, zoals wanneer hij je mag ontslaan. Nergens is het perfect.
 
Back
Top