1 Vandaag

hhhhmmmmm....heb het even nagevraagd, maar volgens de bond voor het vloeken is heikneuter officieel geen scheldwoord.

srry dat ik me ook een beetje slecht gedroeg :kiss:

:grijns:


Het rapport over de crash met de saab is best wel leerzaam.

De belangrijkste les uit dit rapport is volgens mij echter dat je, zodra er ook maar iets gebeurd, de schoudergordels direct vast maakt.....later heb je het misschien te druk.:wegkwijt:

;)
 
hei·kneu·ter (de ~ (m.), ~s)
1 lomperd
2 kneu, een zangvogeltje

lom·perd (de ~ (m.), ~s)
1 onhandig, onbeholpen persoon => kluns
2 iem. die op grove manier onbeleefd is => boer, boerenhufter, boerenkaffer, boerenkinkel, boerenlul, boerenpummel, botterik, een ongelikte beer, heikneuter, hork, hufter, kaffer, kinkel, onbeschofterik, palurk, plebejer, plomperd, proleet, pummel, rouwdouw, woudezel

:biertje:
 
Nah, na zoveel opschudding in het forum ook even gaan kijken.

Wat viel me op, of te wel: my 3 cents

1) Lijkt serieus
2) Waarom moet zoiets op tv?
3) Ik vertrouw op de kennis en ervaring van Harry en geloof dat het inderdaad beter is om over de 'good engine' te draaien DAAR WAAR MOGELIJK. Ik vond het tijdens trainingen ook altijd psychisch al een beter gevoel geven om de goede motor laag te hebben hangen, kan niet direct verklaren waarom (buiten het wellicht onbewust aanvoelen van de krachten die hun werk doen en meehelpen).

4) Flauwekul dat we niet van de 5 graden bank weten. Wie heeft de drill van de 8 factors van Vmc niet geleerd of heeft het examen afgelegd zonder het te weten.
5) De eerste n-1 les ME wordt met de "dead-foot-dead-engine and raise the dead" uitgevoerd. Wederom flauwekul.
6) Waarom zou de Belgische piloot om een zwerm vogels te vermijden juist in TO gaan terwijl hij gestabiliseerd komt aankachelen en de motoren op idle-plus draaien. Das juist de beste kans om zo weinig mogelijk problemen en schade te krijgen.
7) Dat het IVW er niets mee doet is logisch. Die doen zowiezo niets positiefs dat met luchtvaart te maken heeft.

WS
 
hehe ja srry hoor.........

maar ik denk dat harry hier niet snel meer zal antwoorden na zo'n ontvangst voor hij ook maar binnen was.

dat van die gordel was een beetje off topic maar moest er ff uit.

@okki
woudezel???....wtf???

;)
 
Back
Top