Search results

  1. H

    Ervaringen part-time vliegen

    Oke, helder! Klinkt inderdaad alsof de balans aardig zoek was... Ik werk zelf op het moment ook regelmatig in de weekenden, maar 1 weekend in 8 maanden is wellicht teveel van het goede. Bedankt voor jullie antwoorden!
  2. H

    Ervaringen part-time vliegen

    Ik doelde inderdaad dan ook op part-time vliegen en part-time 'kantoor' (totaal wel 1 fte), niet per se part-time in het algemeen. Hoewel ik dat natuurlijk op termijn natuurlijk niet kan uitsluiten. Bij LVNL gaven ze het voorbeeld dat er een aantal piloten bij hen aan het werk gingen, omdat ze...
  3. H

    Ervaringen part-time vliegen

    Bedankt voor jullie antwoorden! Zeker als ZZP'er kan ik me goed voorstellen dat het goed te combineren is met een part-time rooster, omdat je dan zelf je uren kan indelen. Europe-American, heb je toevallig een idee hoe het rooster dan gecombineerd wordt in het geval dat je gedurende het gehele...
  4. H

    Ervaringen part-time vliegen

    Beste forumleden, Momenteel ben ik mij aan het oriënteren in mijn keuze om beroepsvlieger te worden. Op het moment valt mijn oog op de KLM FA, zeker met de nieuwe financieringsmogelijkheden. Na het afronden van de middelbare school heb ik eerst een HBO bachelor gevolgd om toch een extra...
  5. H

    Ervaringen met huur in Polen (Aeroklub Gliwice)

    Beste Airworkers, Binnenkort ga ik op vakantie naar Polen, waar ik graag een vliegtuig zou willen huren. Het plan is om bij de Aeroklub Gliwice (http://aeroklub.gliwice.pl/) een Cessna 172 te huren en daar lokaal een rondje te vliegen. Nou zal ik een safety pilot/instructeur erbij huren, anders...
  6. H

    CAA CPL(H) --> EASA CPL(H)

    Beste allen, In mijn zoektocht naar de verschillende opties voor mijn training voor een CPL(H) is mijn oog (potentieel) gevallen op Canada, omdat het daar vele malen goedkoper is dan in Europa. Stel dat ik, nadat ik mijn CPL(H) behaald heb, terug wil komen naar Europa om daar een baan te...
  7. H

    Profielwerkstuk brandstofverbruik

    Beste allemaal, Ik zit momenteel in 6VWO en ik houd mijn profielwerkstuk voor natuurkunde over het brandstofverbruik in de luchtvaart. Momenteel ben ik bezig met de maximale vliegafstand, en de daarbij behorende vliegsnelheid. Ik heb inmiddels gevonden dat deze snelheid gelijk is aan het punt...
  8. H

    Rating C208 en para's

    Beste Airworkers, Ik ben nu 15 jaar en heb een aantal uurtjes voor mijn PPL. Ik ben altijd al iemand geweest die erg vooruit denkt, soms is dat fijn, soms niet. Ik zou graag na mijn PPL mijn rating op de C208 willen halen en om dan vervolgens voor de Skydive Rotterdam te gaan vliegen. Ik...
  9. H

    Profielkeuze

    Hallo! Ik had een vraagje, ik zit nu in 3VWO en ik wil later erg graag piloot worden, ik weet alleen (nog) niet of het op de helikopter (ondanks m'n naam) of het vliegtuig wordt. Voorkeur gaat toch een beetje richting helikopter, maar nog niet zeker. Binnenkort moet ik dus mijn profiel gaan...
  10. H

    Website en help

    Hallo allemaal, Ik ben bezig met een website (als hobby, en als hoop om het te helpen bij te dragen bij vliegopleiding) en hij is bijna klaar. Alleen ben ik (nog) niet piloot dus ik weet niet wat voor informatie er eventueel bij moet of juist weggehaald moet worden. Dus als je piloot bent (of...
  11. H

    Meevliegen op jumpseat?

    Beste Airworkers, Ik weet niet of dit het goede deel van het forum is maar goed. Ik had laatst een verhaal gehoord over mensen die (geen piloten) mee mochten vliegen op de jumpseat. Voordat zij dit mochten moesten ze zich ergens aanmelden en werden ze compleet gescreend. In de kerstvakantie...
  12. H

    Hoeveel kost het om helikopterpiloot te worden?

    Beste Airworkers, Ik wil graag helikopterpiloot worden maar ik vroeg me af wat dat nou gaat kosten, daarom vraag ik het hier. Verder weet ik wel dat een helikopteropleiding korter duurt dan een vliegtuigopleiding, zou hierdoor de prijs dan ook naar beneden gaan? Met vriendelijke groet en...
  13. H

    Benodigde vergunningen voor een helikopter

    Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, dus als dit niet goed staat dat even zeggen! Bedankt!:) Ik vroeg me af wat voor vergunningen je nodig hebt als je een helikopterbedrijf wilt starten. Als je dan chartervluchten, rondvluchten en dat soort dingen wilt doen! Alvast bedankt! Helikopterfan
Back
Top