Search results

  1. Jetcap

    TE KOOP

    FAA ATP met eerste Klas Medical, handenvol type-ratings, bijna 7000 uur met over 5000 Jet en 4500 PIC Jet. Was ik maar slim geweest en nooit piloot geworden....
  2. Jetcap

    US Citizen

    Heeft er hier iemand wel eens over nagedacht om een US citizen te worden? Ik zit er nu zelf over na te denken om het te doen, wat zijn mijn kansen om mijn Nederlands paspoort te behouden? Mijn Fries paspoort zal ik nooit opgeven :grijns:
  3. Jetcap

    FD

    Waar is ie?
  4. Jetcap

    US Airways 1549 CVR transcript

    SIC: "Number two's gone, boss." Sully: "I know it! What do I look like, an R-22 pilot? Just shut the f*cker down, boy. Oh, and tell Departure that we need to come back in and land. F*cking birds..." SIC: "Sheesh, somebody got up on the wrong side of his throne this morning. You don't...
  5. Jetcap

    And so it was back then...and never will be again

    My friend in the airline business sent this on……… In the age of the 707 / DC8 / 727 / DC9 Those were the good ole days. Pilots back then were men that didn't want to be women or girlymen. Pilots all knew who Jimmy Doolittle was. Pilots drank coffee, whiskey, smoked cigars and didn't wear...
  6. Jetcap

    Quiet

    Laatste tijd wel heeeeeel erg rustig op de Amerika Forum. Merry Christmas and Happy New year to all Dutch pilots in the USA.
  7. Jetcap

    Zweefvliegen.

    Waar kan ik hier meer info over vinden. Heb meeste Amerikaanse info al. Wil iets meer weten over mogelijkheden in Nederland (Europa). Diana?
  8. Jetcap

    Co-piloot een hond?

    Er gaan geruchten in de luchtvaart de ronde dat co-piloten op korte termijn worden vervangen door honden. Vliegtuigen worden nu zo high-tech dat co-piloten nu in principe al niet meer nodig zijn. De reden dat ze worden vervangen door honden (Pitbulls heb ik gehoord) is om er zeker van te zijn...
  9. Jetcap

    Comair

    Delta Air Lines Inc.'s regional carrier Comair expects to cut more than 500 of its crew positions after the summer, as it follows through with previously announced plans to ground 14 of its 50-seater jets. The Erlanger, Ky.-based airline estimates it will eliminate 300 pilot and 220 flight...
  10. Jetcap

    CAL furlough

    CAL 500 mensen in september met furlough. Terug naar 02-02-2007. Tik tak tik tak.......
  11. Jetcap

    Airtran

    Airtran gaat minimaal 180 piloten furloughen, en dit gaat terug naar de klas van 10/9/2007. Het blijft maar doorgaan....
  12. Jetcap

    ERJ-135

    Ik ben op zoek naar informatie over de Embraer ERJ-135LR. Voornamelijk wat fuelburn is, de rest van de informatie heb ik al beetje bij beetje kunnen vinden. Alvast bedankt voor de info. Een PDF file van een ERJ-135 AFM of Performance manual zou helemaal te gek wezen :)
  13. Jetcap

    You Worry Me !

    "YOU WORRY ME!" By American A irlines Pilot - Captain John Maniscalco I've been trying to say this since 9-11, but you worry me. I wish you didn't. I wish when I walked down the streets of this country that I love, that your color and culture still blended with the beautiful human...
Back
Top