Quiet

Jetcap

New member
Laatste tijd wel heeeeeel erg rustig op de Amerika Forum.

Merry Christmas and Happy New year to all Dutch pilots in the USA.
 
Jetcap, bedankt, en dezelfde wensen toegewenst.
Hoe staat het er bij jullie voor? Ik zie dat de concurrentie als gras onder de grasmaaier verdwijnt. Hebben jullie nog steeds de DC9 of 737's? Ik zie dat je in Greensboro woont. Hoe is de commute naar ADS?
 
Merry Christmas and happy 2009 vanuit Wisconsin! :kerst:

Paar weken geleden waren we klaar met de verlichting om ons huis (begin november al mee begonnen :D). Vind het geweldig hoe al die huizen hier versierd worden!

i55375_IMG5915.JPG


*hoe krijg ik hier een afbeelding naartoe gelinkt... ?
 
Last edited:
Merry Christmas and happy 2009 vanuit Wisconsin! :kerst:

Paar weken geleden waren we klaar met de verlichting om ons huis (begin november al mee begonnen :D). Vind het geweldig hoe al die huizen hier versierd worden!

i55375_IMG5915.JPG


*hoe krijg ik hier een afbeelding naartoe gelinkt... ?

Holy mojo! Haha ziet er echt vet uit! Merry x-mass ;).
 
Jetcap, bedankt, en dezelfde wensen toegewenst.
Hoe staat het er bij jullie voor? Ik zie dat de concurrentie als gras onder de grasmaaier verdwijnt. Hebben jullie nog steeds de DC9 of 737's? Ik zie dat je in Greensboro woont. Hoe is de commute naar ADS?
November was de slechtste maand die ik ooit heb meegemaakt. Dat is sinds 1994!
Maar ik werk niet voor die jongens, wel gedaan midden jaren 90, toen er nog veel te verdienen was en er nog maintenance werd gedaan. Heb gehoord dat ze nu nog maar 8 piloten hebben vliegen aan de 135 kant. Ben niet erg op de hoogte van hun 121 kant, behalve dat het 5 jaar heeft geduurd voordat de FAA dat heeft goed gekeurd. En dat ze sport teams voor scholen in TX rondvliegen.

De commute is goed, Non-Stop met AA en soms DAL.
 
Ik dacht dat je voor A...star vloog op de Falcon vanwege dat fotootje onder je naam. Ik heb ook geprobeerd om bij hen een baan te krijgen toen ze 2 737-200F's hadden en probeerden om de DC9F op het certificate te krijgen (2001?). De FAA deed inderdaad niet makkelijk.
 
Tja, als je 4 dodelijke crashen hebt in een 6 jaar periode, en je wil een 121 passagier opzetten dan doen ze inderdaad moeilijk, en dat doen ze nog steeds.
Ze krijgen meer ramp inspecties dan wie dan ook. Met goede reden....:dozey:

En als je de foto goed bekijkt dan zie daar geen A...star op staan :D

Het was best een goed bedrijf om voor te werken middel jaren 90.
135 Unscheduled freight, dual qualified (met paar andere piloten) en wel $100,000+ verdienen per jaar. 2 Gratis type-ratings, een kapot huwelijk (mocht haar toch niet:haha:) Veel uren gemaakt, gigantisch veel ervaring opgedaan. Heb zelfs nu nog jongens die van daar naar een airline zijn gegaan die willen nu terugkomen en voor mij werken, no BS, gewoon lekker vracht vliegen voor 2 weken en dan 8-10 dagen vrij. Het geld is iets minder, maar een senior Captain zal toch redelijk dicht in de buurt komen.

En tijdens je vrije dagen kun je alsnog wel rond paraderen op vliegvelden in je uniform, hehehe. Maar ik heb een redelijk vermoeden dat jij niet zo'n type bent :D

FreightDawgs Rule........
 
Fijne dagen gewenst peoples.....:kerst:
Ga met goede moed het volgende jaar in; zitten voor mij wat spannende dingen in de pijp leiding.
En ik ben natuurlijk blij dat ik mijn baan nog heb.
Niks te klagen dus.
 
Last edited:
Ook van mij natuurlijk fijne feestdagen! 2009 gaat een mooi jaar worden :kerst: . Kleine is op komst (uitgerekend januari), hoop in 2009 ''the oath'' af te leggen (heb me begin 2008 al aanvraag gedaan) en 2009 gaat een leuk jaar worden met de fusie met DAL (lees better pay en minder uren)!

Groeten uit het koude Michigan :kerst:
 
Kleine is op komst (uitgerekend januari)
Dan is mijn meisje 5 maanden oud :dozey: Ver weg houden van aviation en alles wat met vliegen heeft te maken, wil dat ze een stabiele baan met een toekomst krijgt :D Ze moet natuurlijk wel voor me zorgen wanneer ik mijn hele pensioen heb verkwatst aan strippers en golf in Las Vegas.
 
Gonzo, ik had het idee dat de meeste NWA vliegers er op achteruit gegaan zijn na de fusie met DAL. Er is zo ongeveer een oorlog gaande op flightinfo.com over dit onderwerp.
Als passagier ben ik er ook niet zo blij mee. $5.- voor een headset, $7.- voor bier of wijn op een domestic vlucht. Internationaal geeft DAL minder te eten, 1 gratis biertje of flesje wijn bij het dinner. De NWA website is gebruikersvriendelijker en tot nu toe is het onmogelijk om een combinatie NWA, Air France, DAL vluchten te boeken. AF laat alleen DL vluchten zien, DL alleen AF en NWA wel AF, maar geen DL.
Voorbeeld: SEA-CDG op een dag dat AF dat niet doet: SEA-ATL (or CVG)-CDG. Vertrek 7 uur 'smorgens. Geen SEA-AMS-CDG, SEA-DTW-CDG met een vertrek veel later in de morgen / middag.
 
Mensen met heel wat seniority zijn ook de enige die er op achteruit gaan. Delta wilde dat seniority werd bepaald aan de kist waar je current op bent en NWA wilde dat seniority werd bepaald aan de hand van dienst van intrede. Aangezien er in 2005 heel wat mensen met pensioen zijn gegaan bij Delta vliegen meer junioren (lees <40) dan senioren (lees >40). Bij NWA vliegen er meer senioren en die belangen werden dus verdedigd in court. DAL werd in gelijk gesteld en nu is de senioriteitslijst geïntegreerd. Ik ben een kleine twee plaatsen omhoog gegaan, maar vooral de senioren bij NWA zijn misschien wel tien, twintig tot wel dertig plaatsen omlaag gegaan. Als je bijvoorbeeld 58 bent en je bent CA op de DC9, dan ben je eigenlijk heel erg de lul als het op pay uitkomt. Verdiende je eerst met 25 jaar bij NWA en CA DC9 $110,000 bijvoorbeeld, verdien je nu misschien $90,000 per jaar bruto. Dan ben je dus wel het haassie natuurlijk. Maar als je CA op de 747 bent, ga je er weer op vooruit i.v.m type vliegtuig. Er zijn mensen die dan ook tien, twintig of dertig plaatsen omhoog zijn gegaan en dan vooral de FOs en CAs op de 747.

Eigenlijk wordt NWA wel de leeuwenkooi ingegooid door Delta, want de orders van de 787 worden zeer waarschijnlijk vervangen door de 777LR. Maarja, anders kun je natuurlijk eeuwig gaan wachten op die 787 met al die vertraging :dozey: . Puntje van positiefheid is ook het aantal gevarieerde bestemmingen dat nu gaat worden uitgevoerd en dan vooral internationaal. Delta is leading carrier dan wel niet de enige die vluchten naar Afrika uitvoert en volgend jaar juni ook naar Sydney (ATL - LAX - SYD).

Nog over het eten; ik mag dan wel voor een van de betere maatschappijen werken, maar ik neem altijd mijn eigen vreten mee! :D
 
Last edited:
Merry Christmas and happy 2009 vanuit Wisconsin! :kerst:

Paar weken geleden waren we klaar met de verlichting om ons huis (begin november al mee begonnen :D). Vind het geweldig hoe al die huizen hier versierd worden!

i55375_IMG5915.JPG


*hoe krijg ik hier een afbeelding naartoe gelinkt... ?

Nicely done. I'm sure the wife's proud!

Merry xmass 2 u all. from North Carolina.!
 
Nicely done. I'm sure the wife's proud!

Merry xmass 2 u all. from North Carolina.!

North Carolina? En werken vanaf DCA? Rij je dat iedere dag?

Ja mensen maken hier echt onwijs werk van de versiering. Gister bij een park geweest wat helemaal versierd was waar je dan ook entree voor moest betalen. Voor alle electriciteitskosten zeg maar:haha:
 
Back
Top