Search results

  1. Q

    Getrouwd maar toch opleiding?

    Beste heren/dames vliegers, Ik vraag mij af of de KLu, MLD rekening houdt met mensen die bij aanvang van hun opleiding al getrouwd zijn. Weten jullie hier misschien meer over? Ik neem aan dat je niet een echt scheiding kan gaan aanvragen wanneer je de opleiding tot vlieger wil gaan volgen? Ik...
  2. Q

    European Flight Training Organisation

    Hallo, Ik heb ooit een keer een informatiepakket bij deze school aangevraagd en sinds dien wordt ik al 2jr om de zoveel tijd door een persoon gebeld die vraagt of ik al een keus gemaakt heb. Ook als ik de beste man vertel dat ik sowieso niet naar zijn school kom lijkt het of hij het niet...
  3. Q

    officier luchtvaartnavigator

    Hallo, Wie kan mij vertellen hoe de selectie voor officier luchtvaarnavigator bij de MLD (lynx-heli) eruit ziet??? Is dat het zelfde traject als de vlieger?? Bestaat deze functie uberhaupt nog wel, ik kan er namelijk niks over vinden op de site van de marine. Zetten ze nou 2 vliegers in de...
  4. Q

    kans na NLS bij KLu

    Hallo, Het lijkt mij super om na de NLS bij de Luchtmacht te gaan werken (op de dc-10, hercules e.d) alleen nu is mijn vraag, wat is de kans dat ik daar ook daadwerkelijk aangenomen word? Ik hoor nu allemaal verhalen dat er vooral ex luchtmachters aangenomen worden maar op de open dag NLS...
  5. Q

    WEL of NIET starten?

    Hallo, Net als velen van jullie wil ik ook niks anders als verkeersvlieger worden. Alleen ik zit zooo te twijfelen of het nu de juiste tijd is om te starten met de opleiding! Ik bedoel aan de motivatie ligt het niet maar het ligt meer aan de financieen. m'n ouders hebben dat geld niet zo cash...
  6. Q

    goedkoopste manier om RPL te halen

    Hallo, ik wil mijn RPL gaan halen alleen ben student dus dat betekent relatief weinig centen. Toch wil ik graag gaan vliegen maar zweefvliegen heb ik al een tijdje gedaan maar nu wil ik mijn RPL gaan halen (motorvliegen trekt met toch meer). Alleen nu is mijn vraag waar kan ik dit het...
  7. Q

    rekenvaardigheid

    Hoe 'goed' moet je kunnen rekenen voor de selectie NLS? Gewoon de NASS test dus, ik hoorde vandaag dat je ook getest wordt op je rekenvaardigheid alleen nu vraag ik mij af van wat voor een niveau de sommetjes zijn. Voor m'n gevoel ben ik echt nie zo goed in hoofdrekenen dus ik wil graag weten...
  8. Q

    oogafwijking

    Wie weet waarom de KLu vorig jaar nog wel een afwijking aan de ogen ( ik geloof iets van 1.25 +/-) accepteerde en nu niet meer? Vraag het me echt af want er zullen nu toch wel een aantal jongens/meisjes in opleiding zijn die brildragend zijn? Of hebben ze die er allemaal uitgeknikkerd ??
  9. Q

    aangeven wanneer beschikbaar

    Ik wil in februari de selectie van de NLS gaan doen en nu is mijn vraag of je ook zelf kunt aangeven wanneer je beschikbaar bent. Ik wil het liefst pas in augustus beginnen maar stel dat in februari al blijkt dat ik 'goedgekeurd' ben is dit dan wel mogelijk? Ik begin overigens dan met de...
  10. Q

    nstrument interpretatie

    Een tijdje geleden stond er op dit forum een test die tomcat had gemaakt. De link er van was http://www.xs4all.nl/~bmetz/iioefenen/ Alleen nu doet die link het niet meer?!?! Klopt dit of ligt dat aan mijn PC. Ik zou graag willen weten of die test nog online staat want dan kan ik nog ff xtje...
  11. Q

    officier gevechtsleider

    Ik zag laatst in een advertentie van de KLu dat luchtgevechtsleiders wel eens met een F-16 meevliegen in de tweezitter uiteraard. Nu zou ik graag willen weten hoevaak die mensen meevliegen??? In bijv. een F-14 zit altijd iemand 'achterin' (:)) de mensen die in de F-16 tweezitter'achterin '...
  12. Q

    NLS/ KLS naar luchtmacht??

    Hallo, Hoe zit het eigenlijk met de fokker/KDC-10/hercules vliegers bij de KLu? Waar volgend zij hun opleiding eigenlijk? En wat voor selectie moet je doorlopen stel dat je NLS gedaan hebt en je wilt bij de luchtmacht gaan vliegen? Gaan veel studenten van een 'civiele' school militair...
  13. Q

    Hoe lang duurt het gehele selectie traject?

    Hallo, Ik zou graag willen weten hoe lang het hele selectie traject bij de KLu (gemiddeld) duurt. Ik loop nu namelijk stage dus kan me pas in januari aanmelden maar omdat ik me ook bij de NLS heb aangemeld en misschien daar wel doorheen kom vroeg ik me af of ik moet/kan wachten (als ik...
  14. Q

    werken als vlieger in NL

    Hallo, Ik heb een paar stukjes gelezen op dit forum over werken na je opleiding. Nu is mijn vraag zijn hier ook nog mensen die na hun opleiding (die ze in NL gevolgd hebben, bijv KLS, NLS) ook in Nederland aan de bak komen? Ben benieud Pieter
  15. Q

    mensen die VO ingenieursopleiding voor vliegopleiding gedaan hebben

    Hallo, Zijn er hier ook mensen die voor hun vliegopleiding de opleiding vliegtuigoperaties hebben gedaan aan de hogeschool van A'dam?? Zo ja, sluit dat goed op elkaar aan en krijg hoe lang duurt de opleiding voor ATPL dan nog? je hebt tenslotte toch al wat vakken gehad die je ook tijdens je...
  16. Q

    selectie KLu en MLD hetzelfde?

    Hallo, Zijn de selecties van de KLu en de marine (zo goed als) hetzelfde of zijn er nog grote verschillen?
  17. Q

    financiering opleiding

    hallo, Hoe hebben jullie je opleiding gefinancierd?? Staat bijvoorbeeld je ouders hun huis als onderpand. En wat als je na je opleiding niet meteen een baan vind, zit je dan echt in grote problemen of hoe ga je dit oplossen? Thanx Pieter
Back
Top