PH687 said:
V.w.b. de America-optie. Niemand verbiedt je volgens mij in Amerika te lessen en uren te maken op PPL niveau en vervolgens in Nederland RPL examen te doen. Of je het wilt? Da's een andere vraag.
Dat weet ik nog zo net niet, het zou best kunnen dat IVW voor afgifte van een RPL eist dat de uren DBO en solo afgetekend zijn door een RFI of FI.
Ik heb zelf iets soortsgelijks meegemaakt toen ik van RPL naar PPL ging, IVW erkende niet mijn door een RFI afgetekende instructie uren, zelfs niet de solo uren !! Ik diende gewoon opnieuw 40 uur te maken afgetekend door een FI. IVW beriep zich toen op JAR FCL, hoe de regeling m.b.t. de nationale brevetten is weet ik niet. Ik zou in elk geval even informeren.
Overigens,
Mocht je toch naar de US gaan dan zou ik gewoon direct voor het PPL gaan. Vergis je niet, de pret is met een RPL SEP namenlijk snel gedaan. Sure, je zult je vast een tijdje veel lol hebben met het bezoeken van de binnenlandse velden, echter na een tijdje is nederland te klein voor een vlieger. Vooral duitsland biedt veel leuke veldjes, meestal ook nog eens aanmerkelijk prijsvriendelijker.
Je hebt dan twee mogelijkheden, of een MLA rating waarmee je wel naar veel andere landen kunt (waaronder duitsland), of alnog een PPL halen. Maar waarschijnlijk is dan je theorie niet meer geldig (je vermaakt je heus wel een jaar of twee in nederland) en moet je weer een hoop tijd/ geld investeren.
Het nadeel van MLA is dat de toestellen in nederland, vrijwel niet te huur zijn, zeker niet voor langere tijd/ tochten. Een eigen toestel is een behoorlijk investering.
Het enige nadeel van de USA lijkt me dat je dan waarschijnlijk al je geld in een paar weken uitgeeft in plaats van er een periode van 1-2 jaar van te genieten.
Maar nogmaals, mocht je in nederland blijven, ga dan voor de TMG, daar kun je ook nog eens je PPL op doen en later eventueel heel makelijk een SEP rating bij halen (ook nadat je theorie "verlopen" is).