Recent content by Phuket Dragon

  1. Phuket Dragon

    Toestel BKK airways gecrashed

    :niet_bli:Deze middag Thai tijd is een toestel ATR 72-500 van BKK airways van de baan geraakt op het eiland Koh Samui en heeft toen een oude verkeerstoren geramt, cockpit is plat zo ik zag op de beelden uit gezonden door Thai Channel 3 en de captain heeft het niet overleeft, copilot alsmede de...
  2. Phuket Dragon

    Pitot techniek verouderd ?

    We lezen bij veel (bijna) ongelukken of dat pitot buizen bevriezen of verstopt zijn. Ik neem aan dat de GPS/GPRS systemen zeer nauwkeurig zijn heden ten dagen wat is de reden dat er niet compleet word overgeschakeld op deze techniek ? Graag antwoord van de beroepspiloten hier op het forum.
  3. Phuket Dragon

    Direkt door naar max altitude ?

    vraagje: kan je als je vol zit met pax en fuel na de start direkt door naar max altitude zeg circa 12km met een 747/777 330 ? of moet je eerst wat opstoken voordat je dat kan bereiken ?
  4. Phuket Dragon

    Hit-list gelekt door CP Fly By piloot

    Vandaag zondag 2 artikels in de Hongkong Sunday Morning Post. Ook 9 maanden terug werd een Fly By uitgevoerd met een gloednieuw Boeing 747dit gebeurde ook met een 777 in Januari dit jaar weten we nog. De Briton Ian Wilkinson 55 jaar een van de airlines most senior Pilots was gedwongen ontslag...
  5. Phuket Dragon

    Quantas Duikvlucht

    De Quantas Airbus die deze week 300m klom en daarna een duik maakte van 2000m is dat een sw fout in de boardcomputer ? Schijnt al meer voorgekomen te zijn volgens berichten in de media, wie weet er meer van ?
  6. Phuket Dragon

    Doet dodemans knop nu intrede in vliegtuig

    Dit naar aanleiding van het in slaap vallen van de Haiwaanse Go piloten. In slaap vallen en je stoel vananderd in een spijker bed ......lol, ohnee dan slapen ze nog beter schijnt.....dan maar een scheepshoorn laten afgaan.
  7. Phuket Dragon

    Liquids

    Verleden gehobt van Dusseldorf naar BKK met onze Airberlin vrienden. Aangekomen in Dusseldorf had ik net voor de afreis in NL nog wat boodschappen gedaan waaronder Sandwichspread , Pindakaas en Camenbert. En zoals gewoonlijk alles door de scanner voor het boarden ( ik had het in mijn handbagage...
  8. Phuket Dragon

    Vliegen met Ultra light ?

    Wat is jullie advies welk toestel te nemen om om de eerste vluchten uit te voeren bij een PPL in opleiding ? Ultra light om het gevoel te krijgen daar de speed zeer laag ligt of maar gelijk in een grotere kist te stappen ? Op de nieuwe airstrip Buffalofield op Phuket kreeg ik het advies om met...
  9. Phuket Dragon

    Handmade rockets

    Voor degene die 23 februari op BKK willen gaan neerstrijken kan je worden onthaald op handmade rockets van de Isaan en balonnen. Dus je kan hinder ondervinden als die rockets in je motor terecht komen. Omwoners zijn het vliegtuig lawaai zat en eisen cash van de regering. Bron ...
  10. Phuket Dragon

    Theorie in de praktijk

    Na een aantal weken hier op het forum de vragen en antwoorden gelezen van piloten in opleiding het volgende, theorie is pittig voor eigenlijk alle Brevetten distileer ik, wat gebruik je wel en niet de de praktijk ? Leer je te veel dus onnodig ? graag jullie ervaringen.
  11. Phuket Dragon

    Flight Simulator Its so much cooler !

    Moest wel lachen bij het onderstaande Filmpje op Utube http://www.youtube.com/watch?v=4AJ1u-KHHgU&feature=related Wat vinden jullie van Flight simulators verkrijgbaar als software voor de PC ? Benaderen die de de Simulators waar op geoefend word ? Ik kan me een film herineren dat beide piloten...
  12. Phuket Dragon

    Diesel ?

    In dit hoofd onderwerp een draadje over de C172C Turbodiesel. Is de diesel gebruikt in de aviation ook belast met accijns ? Of betaal je op de luchthaven ook over deze brandstof geen accijns zoals kerosine ?
  13. Phuket Dragon

    A380 naast de baan

    A380 werd achteruit geduwd voor vertrek in SIN en koppeling schoot los van de truck, A380 op achteruit op drift , piloten waren nog aan het dommelen zeker en niet allert, der loopt toch een persoon mee met die kist en direkt verbonden met koptelefoon en mic met die 2 op de bok, stond erbij en...
  14. Phuket Dragon

    KLM-vlucht Kaapstad - Amsterdam in de problemen

    1 Motor gaf problemen en na 1 uur vliegen werd besloten terug te keren. Achja motortje invliegen vanaf AMS naar Kaapstad of daar geen ruilmotoren liggen ? 747 is toch eigelijk ontwikkeld eigenlijk om maar met 3 torretjes te vliegen ? Of zegt de flight manual bij wegvallen van 1 tor direkt...
  15. Phuket Dragon

    VFR

    VFR = Visual Flight Rule = vliegen op zicht
Back
Top