Recent content by PH-JPC

  1. PH-JPC

    Cargopilot - fotoboek

    Met gepaste trots kan ik melden dat mijn eerste, 200 pagina's tellende, koffietafel boek 'Cargopilot' is uitgegeven! Het boek is opgedeeld in verschillende hoofdstukken; de Boeing 747, foto's gedurende vluchten over de wereld, mijn carriere voor de 747, de beruchte rode lichten boven de...
  2. PH-JPC

    Bert Huizenga overleden

    http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/114046/lelystad-piloot-bert-huizenga-overleden Met groot verdriet vandaag kennis genomen van het onverwachts overlijden van Bert Huizenga, een van Nederlands meest bevlogen en invloedrijke vliegers, en daarnaast een warm persoon die een grote invloed heeft...
  3. PH-JPC

    Totalen 2013

    Daar gaan we dan, ik zal'm maar aftrappen aangezien ik alles al heb opgeteld met de trip voor komende week inclusief en Santa zelfs al langs Airwork is gekomen. Totaal (afgerond) 570 uur waarvan; - 263 747-400 - 304 747-8 2 diversions 1 autoland 1 crash (als passagier, om misverstanden te...
  4. PH-JPC

    Foto expo - JPC

    Met gepaste trots kan ik melden dat ik een bescheiden nieuwe foto expositie heb vanaf volgende week! Deze expositie, anders dan die van 2011, zal alleen luchtvaart foto's omvatten en bevat zowel een aantal foto's van de vorige expositie als een paar totaal nieuwe. Dit keer is de expositie in...
  5. PH-JPC

    Barcelona ATIS

    Even een grapje tussendoor :yeehaa: http://www.youtube.com/watch?v=0bDOZooUUNE
  6. PH-JPC

    Foto-expositie

    Heren en dames! Voor iedereen die geinteresseerd is; ik heb binnenkort mijn eigen foto-expositie in Doesburg, het oosten van het land. De expositie is geopend elke zaterdag- en zondagmiddag van 5 februari tot 27 maart. In totaal zullen er zo'n 33 foto's hangen, in thema's variërend van...
  7. PH-JPC

    Totalen 2010

    Nu de kerstman en zijn avonturen toch weer de Airworkether in zijn gestuurd kunnen we net zo goed meteen de volgende traditie oppakken; de totalen van 2010! Uren, landingen, bijzonderheden en alles wat men zelf nodig vindt om mede te delen. Gewoon omdat het kan. En dan trap ik 'm maar af...
  8. PH-JPC

    Belasting Luxemburg-Nederland

    Hallo, Binnenkort hoop ik te gaan beginnen bij een Luxemburgse club (:yeehaa:) maar vroeg me het volgende af; Waarschijnlijk blijf ik nog even in Nederland wonen in mijn eigen gekochte huis (ongeveer 450 euro hypotheekrente aftrek) en aangezien ik geen aftrekposten van mijn studieschuld meer...
  9. PH-JPC

    Vaccinatieboekje kwijt

    Goede avond, Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik mijn vaccinatieboekje kwijt ben; overal gezocht en alle (verhuis)dozen open gehad maar hij lijkt met de noorderzon vertrokken, of is achtergebleven in een land waar ik m waarschijnlijk voor nodig had :niet_bli: Het schijnt dat alle...
  10. PH-JPC

    Cargo - 400+ melkkoeien

    Beste Cargoboeren, Een kennis van mij wil 400+ melkkoeien van Nederland naar Afghanistan (Kabul) vervoeren en is benieuwd naar de mogelijkheden/prijzen/connecties. Ik heb zelf geen idee, maar aangezien er hier een paar cargo-jongens rondlopen die er wellicht meer verstand van hebben deze post...
  11. PH-JPC

    My Job Description

    Prachtig! The Co-pilot By Keith Murray (Capt Colonial Airlines). Written in 1941 and first published in October 1942 in "The Airline Pilot" the monthly magazine of US ALPA. I am the co-pilot, I sit on the right, It’s up to me to be quick and bright; I never talk back for I have regrets, But...
  12. PH-JPC

    Jongste verkeersvlieger ooit?

    Een artikeltje uit het NRC van 8-8-09. Jongste verkeersvlieger ooit? Of wellicht een goed gespeelde promotie van de school waar de media maar al te graag in hapt? http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=83836 Hij mag al vliegen als co-piloot, alleen nog even een...
  13. PH-JPC

    Captain Slow on the edge of space!

    Zo! even genoeg van alle economische ellende, balpabotsingen, aannameperikelen en ander minder mooie dingen van de luchtvaart. Voor een klein moment terug naar de roots, de schoonheid van het vliegen en adembenemend kijken naar de wereld onder ons vanuit een uniek perspectief. Zie hier een mooi...
  14. PH-JPC

    Luchtvaartmusea

    Heren/Dames Airworkers! Als ik ergens ben of op vakantie ga vind ik het zelf altijd leuk om lokale luchtvaart/vliegtuig musea te bezoeken als ik daar nog even de tijd voor heb. Misschien een leuk idee om een lijstje te maken met leuke en vooral onbekende musea, in het liefst exotische landen...
  15. PH-JPC

    Tijdzones & fatigue

    Heren en dames ICA-vliegers, Bij deze de vraag hoe jullie het reizen door tijdzones ervaren en hoe jullie daar mee omgaan. Pas je je ritme aan aan de bestemming, of blijf je zo lang mogelijk in het ritme van 'thuis' of heb je eigen methodes? En hoe bevalt het reizen door tijdzones na verloop...
Back
Top