Weet iemand iets meer over bovenstaande materie?
Als je op de ATIS hoort dat 'low vis procedures' bezig zijn, kun je er van uitgaan dat de protection area vrij is. Maar dat betekent nog niet dat je zomaar cat3 minima kunt gebruiken, vanwege je voorganger.
Klopt het dat indien ATC cat2...
Weet iemand wat precies de impact van separatie tussen kisten is op de integriteit van het ILS signaal?
Je kunt wel 'low vis procedures' hebben en de protection area van de ILS vrij houden, maar als ATC separatie toepast op basis van cat2, kun je geen cat3 minima gebruiken volgens mij.
Stel, je komt aanvliegen op Schiphol en je hoort/leest het volgende op de ATIS:
- Runway 18R
- RVR 450m
- Vertical visibility 100'
- Low visibility procedures in operation
De meeste collega's zullen op basis van deze informatie meteen de laagst mogelijke minima gebruiken die op de approach...
Vers van de VNV pers:
"Niet VNV-lid start rechtszaak tegen KLM inzake pensioenleeftijd.
Een KLM-vlieger die zijn pensioendatum binnen enkele weken nadert, heeft opnieuw een zaak aangespannen tegen KLM om de beëindiging van zijn arbeidsovereenkomst op basis van functioneel leeftijdsontslag aan...