Recent content by fokkerkoning!

  1. F

    Bremen? Doen!

    Mocht het ooit rond de kerst mooi weet zijn: ook een aanrader voor de kerstmarkt!
  2. F

    Klm Flight academy Boeing 777

    Nee, het is echt intern KFA, anders zouden ze ook geen OCC hoeven te doen bij binnenkomst KLM. De KFA huurt de KLM sims, maar heeft eigen instructeurs (veelal recent gepensioneerde ex KLM vliegers) en doet dit onder hun eigen FTO.
  3. F

    Klm Flight academy Boeing 777

    Nee hoor, je sluit de KFA af met een Typekwalificatie B777 en doet dan bij KLM een OCC. De B777/787 vloot (die gecombineerd wordt gevlogen) is de grootste longhaulvloot binnen KLM, en daar is op dit moment de grootste vraag naar S/O’s. Ik kan me zomaar voorstellen dat daar tzt een eindopleiding...
  4. F

    Periode na het afstuderen

    Het kwam en komt nog steeds voor dat KFA studenten niet worden aangenomen bij KLM of dat de opleiding voortijdig wordt beëindigd. Het COVA gesprek zit idd aan de voorkant maar tijdens de opleiding moet je ze wel laten zien dat de potentie die ze in je zagen er ook echt in zit. Dus denk daar niet...
  5. F

    OML limitatie op medical

    Bij KLM geen issue.
  6. F

    Financieringen Pilotenopleiding

    KLM neemt geen mensen met een modulaire opleiding in selectie, dus daarvoor zal bovenstaande route niet werken.
  7. F

    Uitfasering MD-11

    Heeft iemand al wat meer info over de uitfasering van de MD-11? Heb inmiddels vernomen dat er volgend jaar maart nog 2x een 77W bijkomt (1x koop en 1x lease), en geloof dat er dit winterseizoen nog maar 3 MD-11's rondvliegen, dit in combinatie met pieter elbers die aankondigde dat er volgend...
  8. F

    leuke nachtstops 737 vs klc!

    Ik zit te overwegen om van het coco-en toch maar over te stappen naar klc (f70/100) of de 737 en vroeg me af of degenen die er op dit moment op vliegen me kunnen vertellen wat de leuke nachtstopjes/bestemmingen zijn op de verschillende types. Want vliegen is leuk, maar er moet ook wat te beleven...
Back
Top