Recent content by Europe-American

  1. Europe-American

    Luchtverkeersleider

    @DBtje Dit komt uit een bericht van je in 2012 Ik neem aan dat je nu begin 30 bent? Heb je het piloot willen worden al helemaal opgegeven? Wat is er verandert dat je denkt nu wel door de volledige ATC selectie te komen? Dit is zo mogelijk nog lastiger dan KLM FA. Je kan ook op ieder...
  2. Europe-American

    Vavo & PPL

    Ik denk dat je daarvoor uit moet gaan van een Plan B. Wat als het niet bij de KLM FA lukt. Wat zijn de opties en wat zijn hun opleidings voorwaarden. Er is (of kan) ook een groot verschil zitten tussen wat een luchtvaart maatschappij minimaal eist en wat er nodig is om in een selectieproces...
  3. Europe-American

    Blackshape vliegtuigen in Nederland....

    Composiet kan erg vervelend branden als het bv met olie geïmpregneerd is. By the way het rapport van het Maleisische ongeval https://www.mot.gov.my/en/Announcement/Preliminary%20Report%20A%2003-24%20-%20I-POOC%20Air%20Accident%20on%2013%20Feb%202024%20.pdf
  4. Europe-American

    Ryanair future flyers program

    Ik lees niets over een contract of wat er gaat gebeuren als RyanAir besluit je niet aan te nemen. Ze kunnen natuurlijk zo zeggen deze twee lichtingen hebben we niet nodig, ga maar iets anders doen. Of je een hele carrière bij RyanAir wil vliegen is een andere vraag, dat zal per persoon variëren...
  5. Europe-American

    Vavo & PPL

    Dat is twee keer nee. Maar wel een goede manier om er achter te komen of dit echt iets voor je is. Recreatie vliegen als PPL houder is ook gewoon echt leuk, ook als je mocht besluiten om er geen carrière van te maken. Doe wel een First Class Medical om uit te sluiten dat er geen verborgen zaken...
  6. Europe-American

    Engelandvluchtje 2024

    Helling af met een rugwind. C150 haal je net 1.5mijl/minuut als er een goede prop op zit, anders ook niet. Gelukkig ben je er op tijd achtergekomen, valt er in elk geval nog iets te regelen.
  7. Europe-American

    Engelandvluchtje 2024

    De DA-20C1 (IO-240) kan bij mij niet stuk, aantal persoonlijke records mee gezet: Hoogte record tweezitter, 16.500 voet met een DA 18.300’ volgens de G430 GS record tweezitter, 192 kts op 11.000’ ATC vroeg echt 3x wat voor type we waren. DA20 designator is ook de Dassault Falcon 20 Honderden...
  8. Europe-American

    Engelandvluchtje 2024

    Afhankelijk van het model jaar heb je rond de 200-220kg useful load. 70kg eraf voor volle tanks 130-150kg voor twee personen. Again, dat zijn wat algemene getallen van websites. Ik heb 20-30kg verschil gezien tussen twee vliegtuigen in hun useful load. Tenzij Berggeit(je) een broodstengel is…...
  9. Europe-American

    Engelandvluchtje 2024

    Met een hoop lol in gevlogen, ik vind de 150 leuker dan de 152. Again……dat was 35kg geleden. Of 12 gallon avgas…. :geek: Met halve tanks kan ik nog wel eventjes het circuit in.
  10. Europe-American

    Engelandvluchtje 2024

    Doe je wel een W&B berekeningtje? Je hebt niet echt veel over. Ik had 35kg geleden al wel eens problemen met leerlingen. Nu is het een beetje een solo kist voor me o_O
  11. Europe-American

    Lessenblog

    Ik ben sinds kort weer current op SEP en mijn “instructeur” (vlieg maatje ) die ik op het platform had gezet vond mijn derde en laatste landing het beste en die was volgens mij het hardste met een stuiter. Ik leef met je mee :LOL:
  12. Europe-American

    Nimbusair uit de lucht?

    Sneu, ze hebben het net 40 jaar gered. Hun social media (Twitter en FB) staan nog wel aan.
  13. Europe-American

    Euro Pilot Center

    Hoeveel applicants halen die screening? Het heeft altijd een beetje een geur van ‘officieel doen’ om vooral maar serieus over te komen maar is feitelijk een wassen neus. Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben. Sterker nog, ik heb het liever verkeerd.
  14. Europe-American

    Teuge radio ATC online te luisteren?

    Even linkje doorgeven: https://www.liveatc.net/search/?icao=EHTE
  15. Europe-American

    Teuge radio ATC online te luisteren?

    Mag ik even de vlieg in de pap zijn? Wat is er zo interessant aan de operaties op Teuge dat dit online moet? RT is niet vliegveld specifiek. Je leert meer door naar Rotterdam of Eindhoven te luisteren met een combinatie van groot en klein verkeer.
Back
Top