Stand van Zaken Deel 20

Status
Not open for further replies.
Ik ben gisteren op de vlieger infodag geweest te Soesterberg.
Demo van Sheik gezien, en er was ook een static show van de Cougar, Chinook, F16 en de Pilatus.
Heb ik de stoel van de Cougar gezeten ;), F16 mocht helaas niet :huilt:

Ik heb dus het sollicitatiepakket binnen en ben die in aan het vullen as we speak.
Er is zeker geen plekje in de SvZ voor "Sollicitatieformulier Invullend"? :grijns:

Istria

PS. Wat wordt er bedoeld met:
Geef hieronder uw functievoorkeur aan.
A ................. B ................

Op welk luchtmachtonderdeel wilt u geplaats worden?
1ste voorkeur........................ 2e voorkeur.........................


Ik neem aan dat ik bij A en B in moet vullen Officier Vlieger en een andere funcie die mij daarnaast boeit. Maar wat moet er bij 1ste en 2e voorkeur dan?
 
@ Istria:
Zo moeilijk is het niet, je geeft je functievoorkeur aan, dus vlieger en een andere functie binnen de KLu en je geeft je plaatsingsvoorkeuraan. Purmerend ligt geloof ik behoorlijk ver van LWD vandaan...

@LukkSkywalker:
Mooi dat je goedgekeurd bent! PVS'en met storm, ze maken het ook steeds moeilijker, haha! Alvast succes mocht het doorgaan!
 
ik ben medisch goedgekeurd en heb woensdag a.s. de eerste PVS vlucht. (mits het weer een beetje mee zit)

Ik las laatst dat je al een tijdje op de uitslag van VMO2 aan het wachten was. Heb je afgelopen week de uitslag gekregen en nu woensdag al meteen PVS? Dat is snel. Kan me nog wel herinneren dat een tijd geleden op Airwork stond dat er een wachtlijst was, maar die is nu dus helemaal verdwenen?
 
ik ben medisch goedgekeurd en heb woensdag a.s. de eerste PVS vlucht. (mits het weer een beetje mee zit)

Ik heb woensdag ook de PVS maar ik ga er maar niet van uit aangezien het weer waarschijnlijk niet echt goed zal zijn.


Ik las laatst dat je al een tijdje op de uitslag van VMO2 aan het wachten was. Heb je afgelopen week de uitslag gekregen en nu woensdag al meteen PVS? Dat is snel. Kan me nog wel herinneren dat een tijd geleden op Airwork stond dat er een wachtlijst was, maar die is nu dus helemaal verdwenen?

Sinds +/- 3 weken geleden schrijven ze je meteen voor de PVS in als je een afspraak voor de FAM hebt. Zo begreep ik het tenminste.
 
Alias en Colicab2k, Ik zie jullie ook maandag )morgen dus!
Nog even droogoefenen en maandag beginnen met de A en B vlucht;)
Ik heb er zin in! Tot morgen!
 
Alias en Colicab2k, Ik zie jullie ook maandag )morgen dus!
Nog even droogoefenen en maandag beginnen met de A en B vlucht;)
Ik heb er zin in! Tot morgen!

Alias heeft de GVSS al gehaald. Wel scherp blijven he. :p:

Ik zie je morgenochtend kerel! :D
 
Hey allemaal,
ff n updateje

Ik (Frodo)
en
Troll (Ears)

zitten nu in de EMVO (klas 07/03)

Mavado is gestopt op de KMA

en ik heb geen idee wie Formula 50 is,
maar KMA oktober 06 is afgerond.
 
@ neomagensis: Ik heb 2 weken geleden al een afspraak kunnen maken voor de pvs, terwijl ik afgelopen vrijdag pas de uitslag van de vmo2 had. Het zal wel met de drukte te maken hebben?

@ hellcat187: Ik ben net gebeld, (stond ook voor woensdag) of ik vanavond al richting seppe kon komen, om morgen te kunnen vliegen. Misschien kom ik je dan nog wel tegen deze week.
 
Hey allemaal,
ff n updateje

Ik (Frodo)
en
Troll (Ears)

zitten nu in de EMVO (klas 07/03)

Mavado is gestopt op de KMA

en ik heb geen idee wie Formula 50 is,
maar KMA oktober 06 is afgerond.

Gefeliciteerd en heel veel succes met de EMVO!!
 
Hier een berichtje van Sharpe in het KdK.

Eerste dag van de GVSS zit erop. En de keuring is ingekort met een dagje, ze hebben de E-vlucht gecanceld. Op de Alsim is dat een nutteloze vlucht geworden(zeggen de kenners) :p

Morgen hebben we dus de C, D en F vlucht nog te gaan. Vandaag de FAM-vlucht + A en B vluchten.

En het is toch erg pittig, er komt een hoop op je af tijdens de FAM-vlucht en de tijd vliegt letterlijk voorbij!

Maargoed ik ga zo met Ferdiflap lekker een biertje drinken en ben er hopelijk morgen weer met goed nieuws. :D
 
Nou jongens en meiden,
Ik sluit me aan bij Sharpe: het is toch redelijk pittig! Je moet de procedures echt uit je hoofd kennen zodat daar geen probleem zit (klinkt logisch, maar het is zo'n hoofdzaak omdat je al je aandacht op andere dingen moet vestigen..
Zo nu eerst even eten en daarna lekker even ontspannen...was een drukke dag!

Ik houd jullie op de hoogte!

groet uit het KdK

Ferdiflap
 
Wordt de gvss nou voor iedereen ingekort ? Dus heeft iedereen voortaan 2 ipv 3 dagen ?
Heel veel succes in ieder geval !
 
Helaas kan ik melden dat het voor mij en 2 anderen na de D-vlucht einde verhaal was..erg balen maar het leven gaat door. Ik kan wel zeggen dat het een hele leuke en interessante 2 dagen waren.
Binnenkort ga ik me maar oriënteren op de functie officier techniek. Eerst maar eens afstuderen!

en ja, het GVSS is verkort tot 2 dagen zodat er 2 tot 3 groepen per week doorheen kunnen. Dit betekent dat de E-vlucht is geschrapt omdat deze niets nieuws brengt in de Allsim is mij verteld. Dus 2 dagen in totaal:
dag1 : fam-vlucht, A en B-vlucht
dag2: C , D en F vlucht....die F zal wel de E worden denk ik..

Sharpe, jij mocht wel door...heb je het gehaald? En de andere 2?
Nou mensen die nog moeten, succes ermee!
 
Ferdiflap, dat is nou jammer om te horen!

ben ook benieuwd wat de anderen hebben gedaan!

hoe vond je nou het verschil tussen de eerste en de tweede dag? en wat ging er precies mis?

Succes met je opleiding en je orientatie op de functie officier techniek!
 
Ik begon te snel met dalen terwijl ik nog een minuut level moest vliegen. Op een gegeven moment heb je een flinke afwisseling van manouvres na de 3e bocht en ik zat met even iets te veel stress in mn hoofd. Hierdoor begon ik meteen met de daling...met alle gevolgen van dien.. Verteld werd dat het echter niet aan mn ´vliegerhandje´ lag maar meer met omgaan van veel informatie...en ja om eerlijk te zijn: ik was heel zenuwachtig in dat stuk van de vlucht..en die zenuwen hebben me de kop gekost...tis nu eenmaal gebeurd: I can' t turn shit into gold;).....
De eerste dag ging echt lekker naar mijn idee trouwens. fam-vlucht, a b en c...(overgang van b naar c schijnt over het algemeen lastiger te zijn dan andere overgangen maar die ging bij mij juist goed.
De tweede dag weet je dat het niveau hard stijgt. Opzich had ik geen moeite met het uitvoeren van manouvres....wel met het beheersen van de zenuwen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top