Zeer kritische noot over Stella

Status
Not open for further replies.
Damn JS wat een verhaal. Wat een ongelofelijke boeven zijn het daar.

90% ontevreden en 1,3 keer per week vliegen???

Dat zijn nog eens cijfers om mee te schermen op een websie....not! :passed:

Sterkte in ieder geval
 
Nieuws: Ja het klopt dt stella naar Amerika gaat (ik ben zelf student op Stella) Is heel leuk allemaal maar het is wel erg toevallig dat alle leerlingen (ook die niet naar de USA gaan) ''opeens'' een extra rekening krijgen voor gestege brandstof, een dikke 4 duizend euro! En nu de brandstof omlaag gaat met al bijna 30 ct! krijgen we niets terug! en we hebben nu 3 maanden eindelijk een specificatie gehad over de extra 4 duizend euro. Wat stond er in? de 4 duizend euro wordt gesbruikt voor: om duurdere examens te kunnen dekken, brandstof die (zo genaamd) gestegen is, EN een 4e locatie!!!! WAT EEN ONZIN! aan een 4e locatie laat je toch alleen de leerlingen mee betalen die daar daadwerkelijk ook heen gaan? Contract erbij gepakt het geanalyseerd en wat blijkt, er staat niks over extra kosten voor een 4e locatie!! Het is te gek voor woorden wat er allemaal op die school gebeurt! Leerlingen worden behandeld als oud vuil! in het begin voor dat je een contract heb getekend is het: ''ja we doen dit voor je en dat en we zijn de beste school van nederland en kom bij ons!'' en zodra je er zit kan je verrekken! 24 maanden heb je genoeg geld om van te leven, want dit is wat je van de bank leent voor living kosten en daarna is het op. Ik kan je vertellen, 24 maanden haal je nooit op Stella. gewoon door slecht management. Daarnaast zit er bij de planning een man die nog nooit met vliegtuigen heeft gewerkt alleen met vrachtwagens en andere vormen van logestiek. gemiddeld vlieg ik zelf 1.3 keer per week! WAARDELOOS! en als je er wat van zegt dan krijg je als antwoord: ''maak je niet druk we zorgen ervoor dat je voor die 24 maanden klaar ben. En ondertussen zit je jezelf op te vreten over van alles en nog wat. Als het Stella uit komt dan zeggen ze op het ene moment dit en het andere moment dat, het is maar net hoe hun het uitkomt en je kan er niets tegen doen! Als ik het over kon doen had ik nooit maar dan ook nooit van mijn leven naar Stella gegaan! Ik kan heb veel moeite om onder woorden te brengen wat voor mafia tent die school is! En ohja, ALS JE NIET OP STELLA ZIT DAN KAN JE, JE NIET IN LEVEN HOE HET DAAR IS! GA DUS OOK NIET VERTELLEN HOE JE OVER STELLA DENKT WANT JE WEET DE HELF NOG NIET EENS!

MVG Anoniem (want zodra mijn identiteit uitkomt, zal ik van school gestuurd worden omdat dit vertrouwelijk is, op opendagen bijv moet je leuk lachen terwijl 90% op Stella ontevreden is, maar niemand mag dit weten!)

Pfoe ik sta best te kijken van deze post (ik twijfel niet aan de autheticiteit)
Zelf ben ik nu rond aan het kijken naar vliegscholen, omdat ik bij de KLS ben afgewezen.
Wat ik me afvraag: is dit alleen op Teuge zo of ook in Beek? Want bij de opendag waren de mensen (inderdaad) allemaal heel enthousiast.
Verder: hoe kan het dat je maar 1,3 keer in de week vliegt? :eek!:
Is dit overigens niet hetzelfde als bij andere vliegscholen die in Nederland het eerste gedeelte doen? (DFA en KLS ofzo?) of ligt dit niet aan het weer..?
 
Wat een stelletje ongeregeld daar!! Ik kan me over dit soort praktijken zo enorm opwinden! Mocht ik daar nu een student zijn dan had ik persoonlijk voor een opstand gezorgd, goedschiks (lief vragen) of kwaadschiks (procederen dat je een ons weegt, media opzoeken, al dan niet anoniem). Wat betreft het wegsturen van de opleiding, laat ze maar lullen. Het naleven van het contract, of het afdwingen van bepaalde condities, kan m.i. nimmer resulteren in onbehoorlijk gedrag van een student, wat vervolgens kan resulteren in wegsturen van de opleiding.(dergelijke bepalingen heb ik al voorbij zien komen in opleidingsovereenkomsten)

Wat betreft het contract, wil daar best eens een blik op werpen. Ben geen privaatrecht specialist, maar ken er wel een paar, dus mocht ik er niet uitkomen dan komen we er wel samen uit.
Anders eens contact opnemen met de VNV?Zij hebben naast de vakinhoudelijke kennis ook nog eens een behoorlijk netwerk.

Feit blijft dat dit een klote situatie is voor iedere student. Helaas blijven dit soort situaties bestaan vrees ik, maar daar kunnen we een boek over schrijven en bewaren we maar voor later.


Succes!
 
Heeey,

Informeer is bij de hogeschool van Adam.

Die hebben contacten met stella aviation academy.

Maar eerst je MBO halen of je HAVO!

Gr

Wat Erique ook al zei, twee maanden geleden raad je de school nog aan en nu is het ineens de Flightschool from hell?
 
Aldoende wordt men wijzer luidt het spreekwoord en dat blijkt niet voor niets!

Vervelende situatie en een beetje flauw om dan iets in de trant van "I told you so" te posten.
 
JS,
als je je inderdaad, zoals Folberts suggereert, op een lichaamsdeel getrapt voelt:
Mea Culpa, was niet de bedoeling.

Purno: ik denk niet dat ze het beter dachten te weten, maar net zoals ik jaren geleden en vele anderen op dit board, verblind waren door dit mooie beroep en daardoor waarschuwingen met een korrel zout namen.
Liefde maakt blind: in dit geval liefde voor het vak denk ik.
Heb het al eerder gemeld: ik heb me destijds ook laten chanteren door de directrice van mijn vliegschool en zit daar emotioneel nog erg van in de knoop en ben Diana dan ook erg dankbaar voor deze uitlaatklep.:kiss:
 
Is het in twee maanden tijd echt zoveel slechter geworden ?


Nee JS zet deze (emotionele) post hier alleen maar neer omdat hij zich zo verveelt. Maar verder is er niks aan de hand hoor :rolleyes:
 
Dat zijn vast Stella studenten die er niets over durven te zeggen.

Wat betreft JS, super dat je dit hier zo neerzet. Zodra je van die school af bent en keihard hebt moeten vechten om je brevetten te halen, dan pas zou ik als ik jou echt actie voeren. Je hebt dan toch niets meer van ze nodig en niemand verdient het om zo gedupeerd te worden. Zij openen een vierde locatie, dus laten zij het maar betalen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik waardeer je inbreng op dit board en ik wens je ook heel veel sterkte, maar ook succes om je brevetten te halen. Laat je niet kisten in ieder geval!
 
Ou est le dom perignon?

Ou est le dom perignon?

Just Started... said:
Heey,

Ik zit nu al 14 maanden op Stella bevalt goed maar er woorden doorgaands veranderingen in gevoerd. Maar wat je op deze school kan verwachten is dat je later waarschijnlijk voor trans ryanair vlm of luxair gaat werken. Daar horen wij het meest van.

En een leuk nieuwtje miss.. Stella gaat in sept haar eerste klas vfr naar Amerika sturen.. (test) just so you know..

Gr.

Ik vraag mij overigens af waar al die stella vliegers zijn. Bij Luxair ben ik ze nog niet tegengekomen. KLS, NLS, EPST, in willekeurige volgorde. 90% kans dat een van de nieuwe FO's een Nederlander is van een van deze drie scholen. (En dan voornamelijk de eerste twee, niet veel EPST'ers hier) Toch frappant dat een school met dusdanig veel afgestudeerden hier dus geen een vlieger aan de slag heeft. Het zal aan mij liggen, maar ik vind dit wel eenbeetje vreemd.

Het zal zo zijn redenen hebben denk ik dan maar.
 
Last edited:
Hoe dan ook ziet Stella het allemaal redelijk rooskleurig in voor de toekomst.... even een paar quotes van artikeltjes op hun site, ik sta met mijn ogen te knipperen.

Ik ben benieuwd wat Stella gaat zeggen als er straks honderden mensen zonder baan komen te zitten...
Kan iemand vertellen hoe er bij leerlingen onderling over wordt gepraat? Al met al is er reden genoeg voor heel wat onrust met de huidige economische crisis.

Overigens alle respect voor JS! Ik snap heel goed dat het niet makkelijk is om tegen een dergelijke dominante schoolleiding je mening te geven. Hopenlijk kunnen jullie je samen sterk maken en hier samen met Stella een oplossing voor geven.
Succes! Wat er ook gebeurt, besef dat ook Stella maar een school(tje) is en de gevolgen voor je toekomst als beroepsvlieger zelfs in het ergste geval niet desastreus zijn.


De wereld staat op z’n kop

Op dit moment lijken de nieuwskoppen van de kranten en de journaals ‘flitsender’ dan ooit. De kredietcrisis bepaalt de toon van de dag.


De vraag is natuurlijk of dat gevolgen heeft voor het beroep van piloot? Het antwoord is ‘nee’. De Stella aviation academy bloeit als nooit te voren. Duitse studenten worden uitgenodigd om de school te bezoeken. Net als jij overigens! Het toekomstperspectief van piloten is en blijft namelijk nog steeds gunstig.

Duitse piloten meer dan welkom
Garantiefonds voor Duitse studenten: De financiering van de opleiding kan voortaan plaatsvinden via het 'Stella aviation academy Arrangement' van de Sparkasse Aachen.

Om aan de groeiende vraag naar piloten te kunnen voldoen zoekt Stella aviation academy nu ook over de grens naar piloten. Met name voor Duitse studenten is het aantrekkelijk om de opleiding via Stella te volgen.


Evert-Jan Hilgeman, algemeen directeur van Stella aviation academy: “De vraag naar piloten stijgt nog steeds. Vandaar dat we bijvoorbeeld ook onze website voortaan in het Engels ‘aanbieden’. Maar er is meer nodig om buitenlandse studenten naar onze vliegschool te trekken. Ik ben er erg trots op dat wij als eerste en enige Duitse studenten de mogelijkheid kunnen bieden van een garantiefonds. De afgelopen maanden hebben wij druk overleg gevoerd met de Sparkasse Aachen en zij zijn voortaan onze partner in Duitsland.

Stella helpt nu dus voortaan ook Duitse studenten hun droom waar te maken. De financiering van de opleiding kan voortaan plaatsvinden via het 'Stella aviation academy Arrangement' van de Sparkasse Aachen. Het Garantiefonds van Stella aviation academy dient daarbij als borg. Dit betekent dat ouders niet borg hoeven te staan.

Momenteel houdt het de hele wereld bezig: de crisis op de financiële markten. Heeft deze crisis bijvoorbeeld ook gevolgen voor de studenten die aan de Stella aviation academy studeren?

"Op dit moment hebben we het met name over een financiële kredietcrisis. Zal deze ook gevolgen hebben voor de economie. Misschien wel? Maar dat hoeft niet meteen gevolgen te hebben voor de werkgelegenheid in de vliegtuigsector. De vliegtuigen voor de komende tien tot twintig jaar zijn namelijk al besteld en deze moeten bemand worden. Dit overtuigt mij van het feit dat de gevolgen voor het vak van piloot zeer beperkt zijn.”
 
Last edited:
Bij ons vliegen zat stella mensen.

Weet niet of Luxair nou zo'n goeie meting is over hoe het gaat met mensen van bepaalde scholen.
 
@ PH-JPC wat er in die artikels staat, zijn natuurlijk klinkklare leugens, maar om daar nou door verrast te zijn? Stella, net als elke andere FTO, is er op uit om geld te verdienen, en om dan op je site te gaan zetten dat er geen stijgende vraag naar piloten is en om te zeggen dat het nu een slechte tijd is om een opleiding tot piloot te worden vanwege de economische crisis, is jezelf in de vingers snijden. De dag moet nog komen dat FTO's zullen zeggen dat het een slechte tijd is om piloot te worden. And that's not going to happen in our lifetime, I'm afraid.
Dat het een slechte zaak is dat mensen die berichten geloven en met een rooskleurige bril en op een roze wolk 150K komen brengen, ben ik met je eens. Maar gelukkig is daar Airwork voor, en het zou geen slechte zaak zijn als deze site wat meer naamsbekendheid krijgt.
 
Just Started enorm respect dat je dit zo naar buiten hebt durven brengen! Hiermee start je misschien niet alleen het offensief met je mede-studenten tegen Stella, maar behoed en help je ook een hoop potentiële Stella kandidaten die het niet allemaal even goed door hebben hoe de harde wereld in elkaar zit.

Iemand anders vertelde mij ook over de nieuwsberichten. Eenmaal kijkend op Airwork waren ze al gequot. Om het een beetje reel te houden heb ik een nieuwe versie geschreven, wat AB eigenlijk over zou moeten nemen in krant van wakker Nederland.

========================================================
De wereld staat op z’n kop

Op dit moment lijken de nieuwskoppen van de kranten en de journaals ‘flitsender’ dan ooit. De kredietcrisis bepaalt de toon van de dag.

De vraag is natuurlijk of dat gevolgen heeft voor het beroep van piloot? Het antwoord is ‘ja’. De Stella aviation academy bloed als nooit te voren. Duitse studenten worden uitgenodigd om de school te bezoeken om mij, algemeen directeur van Stella aviation academy uit het rood te helpen. Net als jij overigens! Het toekomstperspectief van mijn nog niet afbetaalde privé jet wordt hierdoor een stuk gunstiger

Garantiefonds voor Duitse studenten: De financiering van de opleiding kan voortaan plaatsvinden via het 'Stella aviation academy Arrangement' van de Sparkasse Aachen. Hiermee bent u verzekerd van extra kosten, zoals brandstof toeslag.

Om aan de groeiende vraag naar geld te kunnen voldoen zoekt Stella aviation academy nu ook over de grens naar piloten. Met name rijke Duitse studenten zijn een makkelijk doelwit voor ons.

“De vraag naar geld stijgt nog steeds. Vandaar dat we bijvoorbeeld ook onze website voortaan in het Engels ‘aanbieden’. Maar er is meer nodig om buitenlandse studenten naar onze vliegschool te trekken. Ik ben er erg trots op dat wij als eerste en enige Duitse studenten de mogelijkheid kunnen bieden van een garantiefonds* (*Geen garantie voor de toekomst). De afgelopen maanden hebben wij druk overleg gevoerd met de Sparkasse Aachen en zij zijn voortaan onze partner in Duitsland.

Stella helpt nu dus voortaan ook Duitse studenten hun nachtmerrie waar te maken. De financiering van de opleiding kan voortaan plaatsvinden via het 'Stella aviation academy Arrangement' van de Sparkasse Aachen. De Nederlandse studenten van Stella aviation academy dienen daarbij als borg. Dit betekent dat Duitse ouders niet borg hoeven te staan.
Citaat:
Momenteel houdt het de hele wereld bezig: de crisis op de financiële markten. Heeft deze crisis bijvoorbeeld ook gevolgen voor de studenten die aan de Stella aviation academy studeren?

"Op dit moment hebben we het met name over een financiële kredietcrisis. Zal deze ook gevolgen hebben voor de economie. Misschien wel? Maar dat hoeft niet meteen gevolgen te hebben voor de werkgelegenheid in de vliegtuigsector. De vliegtuigen voor de komende tien tot twintig jaar zijn namelijk al besteld en deze moeten bemand worden. Om mijn inkomsten veillig te stellen overtuigt dit mij van het feit dat de gevolgen voor het vak van piloot zeer beperkt zijn.” :blabla:
 
Vraag me heel erg af hoeveel Duitse AI's ze gaan trekken....aangezien een vliegopleiding bij de Oosterburen over het algemeen veeeeeeeeeeel minder kost!
 
Vraag me heel erg af hoeveel Duitse AI's ze gaan trekken....aangezien een vliegopleiding bij de Oosterburen over het algemeen veeeeeeeeeeel minder kost!

Ik denk als bepaalde Duitse AI's zelf afgewezen zijn bij Lufthansa, Stella een goed alternatief lijkt. Stella heeft volgens mij de laatste tijd hard lopen schreeuwen dat ze "connecties" hebben met de Duitse legacy airliner. Dan klinkt Stella rooskleurig gezien misschien toch wel interessant .
 
OHW vandaar dat dr bij stella zo weinig Duitse studenten rondlopen. ken ook iemand die de brandstofbrief gehad heeft van stella. persoon was dr nou niet bepaald blij mee. maar t schijnt dat de directie ook niet blij is met vragen
 
"Op dit moment hebben we het met name over een financiële kredietcrisis. Zal deze ook gevolgen hebben voor de economie. Misschien wel? Maar dat hoeft niet meteen gevolgen te hebben voor de werkgelegenheid in de vliegtuigsector. De vliegtuigen voor de komende tien tot twintig jaar zijn namelijk al besteld en deze moeten bemand worden. Om mijn inkomsten veillig te stellen overtuigt dit mij van het feit dat de gevolgen voor het vak van piloot zeer beperkt zijn.” :blabla:

Sorry maar ik vind het wat naïef om te denk dat die crisis geen gevolgen heeft voor werkgelegenheid in de vliegtuigsector. Je hoort van alle kanten (*ook van de maatschappijen zelf) dat het op dit moment gewoon slecht gaat.
En dat is helemaal niks om bang van te worden. Over 5 jaar gaat het weer top en is er weer een piloten tekort. Kortom, perfecte tijd om in te stappen!
 
Geen vragen... geen negatieve publiciteit.... klopt het gerucht dat Stella haar leerlingen verbiedt iets over de school op Airwork te zetten?
 
Sorry maar ik vind het wat naïef om te denk dat die crisis geen gevolgen heeft voor werkgelegenheid in de vliegtuigsector. Je hoort van alle kanten (*ook van de maatschappijen zelf) dat het op dit moment gewoon slecht gaat.
En dat is helemaal niks om bang van te worden. Over 5 jaar gaat het weer top en is er weer een piloten tekort. Kortom, perfecte tijd om in te stappen!

Als je het stukje goed leest begrijp je dat het cynisch bedoeld is.


ON TOPIC:
Die berichten die PH-JPC quote van de Stella-website zijn volgens mij in strijd met de Nederlandse Reclame Code. Dit heeft niets te maken met reclame. Dit zijn, zoals Lensuperman ook al zei: klinklare leugens.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top