Nieuwe stakingen (en rap een beetje)

Die onderhandeld toch ook voor je als je geen lid bent? Zonder vakbond binnen de tent ben je vaak "nog" slechter af.
 
PS. Ik wacht nu al 2 weken op een reply van Kronsfoth. Duurt het altijd zo lang na aanmelding?

Eigenlijk niet, ik stuur je een pm met het emailadres van Wolfgang Bornschein, stuur hem even een bericht want hij kan dat kortsluiten als daar iets misloopt.
 
@Robin200

Mocht je een keer echt zwaar ontevreden zijn zou ik persoonlijk met een aantal mensen die ook ontevreden zijn een groep vormen, een brief schrijven / gesprek aanvragen, uitleggen wat en hoe en mijn lidmaatschap opzeggen. Dat zal hoogst waarschijnlijk indruk maken, maar misschien ook niet. Alsnog zou ik dan na 6 maanden weer lid worden, dit vanwege wat ik al beschreven had, wij als piloten zijn zonder vakbond helemaal overgeleverd aan de GL. Je kunt je voorstellen hoe dan je roosters eruit gaan zien.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het ook vaak niet eens met de manier waarop de VC zaken regelt. Feit blijft dat we alleen met een grote vertegenwoordiging druk kunnen zetten.

Mijn reactie was ook meer gericht op Slim, het komt bij mij over alsof hij het gewoon te duur vindt. Alleen omdat er nu gestaakt wordt (wie heeft dat ook alweer geregeld....juist de vakbond) en hij de juridische steun wel safer vindt denkt hij erover na lid te worden, puur eigen belang waar het hele idee van een vakbond haaks op staat.
 
Alleen omdat er nu gestaakt wordt (wie heeft dat ook alweer geregeld....juist de vakbond)


Ja , godv"§$%de godv, het mocht een keertje tijd worden!
Wil de VC nou ook nog een vetleren medaille en een schouderklopje omdat ze na 3 jaar eindelijk eens beginnen hun eigen troep terug recht te trekken?
Ze moeten zich 1.schamen en 2.VER uit mijn buurt blijven.
Maar wordt vooral lid als je je niet kan inhouden:biertje:
 
Sorry CH, maar met deze reactie laat je duidelijk zien dat er bij jullie geen enkel idee is over de mate van ontevredenheid bij ons. 'Een brief aan de VC' is een station dat we een jaar geleden al met schallgeschwindigkeit hebben gepasseerd. Ze weten bij de VC precies hoe de vlag erbij hangt hier en het interesseerde ze geen rük de afgelopen jaren.
Het enige wat ze lieten zien was de Warnstreik van afgelopen week. Daar werd het toch opeens erg duidelijk voor ze dat als ze niet verdomd snel met een aktie over de brug kwamen dat heel CLH opeens bij de Verdi zou zitten met alle gevolgen vandien...
 
Dat klopt, natuurlijk lees ik hier het een en ander en hoor je via via wel eens wat, maar wat er allemaal precies leeft, don't know.

Laten we het simpel houden. Ik ben van mening dat je als piloot i.i.g. van een (maakt niet uit VC/Verdi/...) vakbond lid moet zijn, ook al lopen de zaken niet precies zoals jij dat zou willen. Simpelweg omdat er geen alternatief is.
 
WTF, geen VC !!!
Die f*cking VC naait ons allemaal bij CLH. Het is 1 grote LH club. Ik snap best dat CH dat niet helemaal doorheeft, men leeft daar in FRA op een andere planeet namelijk. Het kan toch niet zo zijn dat die VC een vakbond voor LH en voor ons is in de situatie waarin we nu zitten... kijk naar de tegenstrijdige belangen. Nog even daarnaast zijn er namelijk ook nog even 450 condor jongens onder te brengen...

En die staking...ja dat duurt dus weer ff, urabstimmung etc.. Das natuurlijk de hele truc van de GF geweest ... rekken, rekken, rekken. Het is toch ongelofelijk wat er gebeurt... tot 3 keer geen aanbod op tafel wat hout snijdt, van te voren te voorspellen. met urabstimmung en die hele procedure spreken we eind september... VC heeft dan inmiddels al met LH om tafel gezeten om de EMB (en dus de cpt plekkies) binnen te halen let maar op...

Ik neem alvast een voorschot op de staking... ben voorlopig ziek:yeehaa:
en idd door mn ziekmelding vluchten uitgevallen: lack of F/O´s... heeeee hoe kan dat nou...?? nono´s

CH de groeten in FRA !;)

Ciao collega´s
C
 
Het lijkt me logisch dat iemand die niet bij CLH vliegt niet de ins en outs kent. Waarschijnlijk geldt dat ook andersom met passage. Die discussie was er al en daar komen we niet uit.

Nogmaals, ik reageerde alleen vanwege het wel of niet lid zijn van een vakbond.

Overigens hoop ik dat er voor alle partijen een goed compromis uitkomt, hoe dan ook kunnen CLH en passage niet beide 100% tevreden zijn, zoals al door meerdere mensen vermeld zijn de belangen jammer genoeg tegenstrijdig.
 
Moin,

Gister even een telefoon gesprek afgeluisterd van een cpt met iemand van de CLH-TK. Die ürabstimmung is dus aangevraagd maar het kan wel 2 weken duren voordat er toestemming komt van de VC, als die er al überhaupt komt, want.. zei die TK pipo.. de VC (lees KTK) wil liever niet dat CLH nu verhandeld, omdat ze bang zijn dat CLH een goede deal maakt en er dus geen geld meer over is als LH zelf straks aan het handelen slaat.

Wat betreft warnstreiks werd verteld dat die best nog wel eens zouden kunnen komen tijdens het wachten op toestemming van de VC. Heel vaag dus.

Einde van het gesprek kwam er eigenlijk op neer dat onze TK het ook allemaal niet meer weet, misschien dus een staking maar als dat niets terweeg brengt dan is het een groot vraagteken. Komt er geen staking dan is het wachten op de LH verhandelingen en hopen op een paar kruimels.

Ja, ik dacht ik informeer maar even, aangezien 'onze' TK dat niet doet.

groeten,
 
kwam er eigenlijk op neer dat onze TK het ook allemaal niet meer weet


Goh?!Dan weet ik het wel : De tent moet plat.
Een dag CLH = 17.000 paxen , dit a 2 of 3 dagen , vul zelf in en kleur de plaatjes:yeehaa:Iedereen mag toch staken , met of zonder dat rapalje van de "Belangenvereniging Shareholders en Co-piloten Lufthansa".
Dit dan wel zo rap mogelijk want die Meiers hebben binnenkort ook MTV-onderhandelingen en voor die tijd moet de boel geregeld zijn.

Dat de collega's ( excusez le mot ) van Passage in een andere wereld leven kan je ze niet kwalijk nemen , ze weten gewoon niet beter. Maar zoals de oosterburen zeggen : "Dummheit schützt für Strafe nicht "
 
Last edited:
Geen staking, dan sluit ik niet uit dat er toch een gecoordineerde aktie komt in de vorm van masaal ziekmelden. Trouwens zullen we deze aktie niet alvast voorbereiden als Nederlandse F/O´s?? 80 F/O´s die op 1 dag ziek zijn...ja dat hakt erin! ...EN natuurlijk iedere dag "Dienst laut Vorschrift" !! kom maar op !!

ciao
C (een aktieve piloot :yeehaa: )
 
Mijn reactie was ook meer gericht op Slim, het komt bij mij over alsof hij het gewoon te duur vindt. Alleen omdat er nu gestaakt wordt (wie heeft dat ook alweer geregeld....juist de vakbond) en hij de juridische steun wel safer vindt denkt hij erover na lid te worden, puur eigen belang waar het hele idee van een vakbond haaks op staat.
Klopt helemaal. Veel te duur voor een toko die tot nu toe geen reet voor ons heeft gedaan. En het is inderdaad puur eigenbelang dat ik me nu alsnog heb aangemeld...het algemeen belang heb ik bij de VC nog niet kunnen ontdekken.
Moet je kijken, zoals m'n collega's hier ook al zeiden, het is nu half september en we zijn NIKS opgeschoten. :1855: Krijg onderhand het gevoel dat we hier bij CLH voor een stel Vollidioten gehouden worden...

gr.
Slim
 
Van een TK F/O....

Aus diesem Grunde bitte ich um Respekt für eine Linie, die auch dazu führt, daß man die Früchte eines erfolgreichen Tarifabschlusses auch nachhaltig bei CLH genießen kann.


Mit kollegialen Grüßen,
 
Last edited:
Wat een bull..
Gooi nou die toko eens een paar dagen plat ( toestemming van de vakbond my @ss ) en no two ways about it , zullen we eens zien of we nog een keer met Dolomiti of EW worden vergeleken.

Ze weten het allemaal zo goed wat er mis is , maar ze doen GEEN RUK.
 
Last edited:
Heren , hang on to your pants.

De heer Dover quote alleen maar collega Grieshuber van het CLH-VC forum en verders niks...
Dus niks "pistols at dawn", relax en neem nog een bakkie pleur.
 
Back
Top