Hallo van een piloot uit Curacao

JPC, Viper, van waar die wijsheid? Een paar avondjes Mambo misschien? Dan wist je wellicht dat er al lang geen drugs meer komt uit Curacao!

De 100% controles hebben hun nut gehad. Nu de haven van Rotterdam ok?
 
We zeggen niet dat Curacao de enige plek is waar drugs vandaan komt of de enige plek is waar moet worden gecontroleerd...

Het ging er om dat onze Patrick vond dat Curacao niets te verwijten valt, en dat is onzin.
 
We zeggen niet dat Curacao de enige plek is waar drugs vandaan komt of de enige plek is waar moet worden gecontroleerd...

Het ging er om dat onze Patrick vond dat Curacao niets te verwijten valt, en dat is onzin.

hmm...ik denk niet dat hij direkt vindt dat Curacao niks te verwijten valt. Het gaat erom dat mensen (op Airwork, in de media, op straat) de eilanden altijd van alles verwijten zonder ook maar enige kennis van zaken te hebben. Dat terwijl Nederland zelf niet brandschoon is, in tegendeel.

Als een Amerikaan jou verwijtend aanspreekt om het drugsbeleid van Nederland dan zeg je hem ook: 'kijk es naar je eige!' Lees de kranten er maar op na, als de EU weer eens kritiek uit op ons softe drugsbeleid dan is de wereld te klein.

Snaps?
 
Er is hier en daar enorme armoede in Curacao, op deze manier bieden die mensen een slechte oplossing, die ze in hun "state of mind" niet kunnen afslaan.


Hier werd op gereageerd. Het ging mij om de manier waarop bijna wordt goedgepraat dat mensen zich laten verleiden tot het transport van deze dingen. Ik laat mij niet uit over drugsbeleid aangezien ik daar geen verstand van heb.

Verder pretendeer ik ook niet alle wijsheid in pacht te hebben, al ben ik niet geheel onbekend met die eilanden.
 
Ik snap wat je bedoelt JPC. Ik weet echter zeker dat het nooit Pat zijn bedoeling kan zijn geweest om de boel goed te praten. Hij levert alleen een verklaring voor het probleem.

En laten we eerlijk zijn, het is gewoon een universeel probleem. Of we het nou hebben over kansarme Antillianen, of KLM-ers die er een wietkwekerij op na houden: over de hele wereld zijn er mensen die de verleiding van het drugsgeld niet kunnen weerstaan.

Flauwe grapjes over bolletjes en het drugstransporten kunnen achterwege blijven, toch?
 
Hey allemaal

Het was zeer zeker niet mijn bedoeling alles goed te praten! Integendeel, drugs vervoer moet stoppen! Maar ik probeer alleen uit te leggen dat het probleem aan beide kanten van de oceaan ligt. In Curacao omdat we het illegaal vervoeren, en in Nederland omdat er enorm veel vraag naar is, waardoor de marktprijs enorm stijgt.

Wat ik ook niet leuk vind is elke keer als ik maar in Nederland kom, en mensen erachter komen dat ik uit Curacao kom, er meteen een beeld in hun hoofd zit van drugs, criminaliteit, en armoede. Terwijl het heus niet zoveel erger zou zijn als in andere landen, alleen is het, het geval dat wij vervoeren, en andere landen "consumeren".

Maarja, helaas kan ik er niet zo veel aan doen, hoeveel ik ook kan proberen. Ik ben voor de 100 % controles, ze schijnes zeker te helpen, alleen word en zeker een verkeerd beeld in de media gecreert over ons.

Groeten, Patrick

P.s. Morgen middag naar Nederland in de heuse MD11 :)
 
Hey allemaal

Het was zeer zeker niet mijn bedoeling alles goed te praten! Integendeel, drugs vervoer moet stoppen! Maar ik probeer alleen uit te leggen dat het probleem aan beide kanten van de oceaan ligt. In Curacao omdat we het illegaal vervoeren, en in Nederland omdat er enorm veel vraag naar is, waardoor de marktprijs enorm stijgt.
Hey Patrick, geen probleem. Alleen bleek deze reactie niet echt uit je eerste post, waarin je in mijn ogen eigenlijk wat anders zegt.
En ik kan er soms niet helemaal tegen als mensen die kiezen voor het criminele/makkelijke pad een hand boven het hoofd wordt gehouden. Iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid en een keuze.
Kies je voor drugsvervoer en/of andere criminele activiteiten dan moet je zonder mokken en gehuil de consequenties accepteren als je wordt gepakt. Geen enkel excuus mogelijk.

Wat ik ook niet leuk vind is elke keer als ik maar in Nederland kom, en mensen erachter komen dat ik uit Curacao kom, er meteen een beeld in hun hoofd zit van drugs, criminaliteit, en armoede. Terwijl het heus niet zoveel erger zou zijn als in andere landen, alleen is het, het geval dat wij vervoeren, en andere landen "consumeren".
Hey in mijn ogen is Curacao een eiland waar je op een uitermate relaxte manier je pensioen kan genieten en over het algemeen zeer goed kan genieten van het leven. :biertje:
Het ging mij puur om jouw stelling van je vorige post.
No hard feelings.


PH-
 
Ik neem aan dat je bedoelt PJ-CAF, onze kleine speelgoed 152'tje

Ik weet het niet precies, want sinds ik begon te vliegen daar was het al in die staat. Gelukkig maar, ik stap liever in een 172 dan in zo'n ding om eerlijk te zijn haha :)

Maar voor zover ik weet kost het meer om de CAF op te knappen, dan op het lekker te laten rotten. Dus dat is wat er zo ongeveer gebeurt. Als we zo nu en dan onderdelen nodig hebben, rukken we het van die vliegtuig af. (zo heb ik gisteren nog die window lock moeten ruilen haha )

Voor de rest hebben we ook nog de PJ-CAC, een 172. Deze is weer bijna klaar, alle onderdelen zitten er weer op en ik verwacht dat hij binnen een maand weer de lucht in gaat, na 10 (?) jaar op de grond gestaan te hebben!

Heb je wel eens hie rin Curacao gevlogen ??

Groeten, Patrick
 
Hey Patrick, geen probleem. Alleen bleek deze reactie niet echt uit je eerste post, waarin je in mijn ogen eigenlijk wat anders zegt.
En ik kan er soms niet helemaal tegen als mensen die kiezen voor het criminele/makkelijke pad een hand boven het hoofd wordt gehouden. Iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid en een keuze.
Kies je voor drugsvervoer en/of andere criminele activiteiten dan moet je zonder mokken en gehuil de consequenties accepteren als je wordt gepakt. Geen enkel excuus mogelijk.


Hey in mijn ogen is Curacao een eiland waar je op een uitermate relaxte manier je pensioen kan genieten en over het algemeen zeer goed kan genieten van het leven. :biertje:
Het ging mij puur om jouw stelling van je vorige post.
No hard feelings.


PH-

:biertje: :)
 
Ja, ik stam uit de tijd dat de bar nog echt open was daar op de club.:biertje:
Nicole H. moest toen nog leren vliegen.
Helaas ging de bar dicht en toen ben ik ook maar naar Nederland verkast.

Tussendoor wel met CAF een keer helemaal naar Coro geweest!
Bon viaje, tur kos bon!
 
Moet spontaan aan een NTSB rapport denken (DC8 of 7 van de runway afgeknald) die zonder xpndr van klein veldje naar klein veldje vloog... Vracht bestond uit een halve kist vol met coke...

Captain had een CPL zonder type rating en zat stoned aan het roer (voordelen van het beroep), co-piloot had een PPL (geen geintje). Die gasten zitten nu nog in de bak in Zuid Amerika....
 
JPC en Vips; "Ze zeggen" dat als er geen afzetmarkt is, er ook geen produktie is. Zelfde probleem in Colombia, Afghanistan enz.

@Patrick: veel succes! Vloog vorige week voor het eerst op CUR; grappig om opeens dat overduidelijke Nederlands accent van enkele controllers te horen na pas 1,5 hrs onderweg van BOG!!
 
Aangezien ik dit zelf niet heb gehoord kan deze informatie ook helemaal verkeerd zijn natuurlijk :rt:.

Wellicht dat je deze info beter niet met ons had kunnen delen... Zeker niet netjes voor je toekomstige collega ('s)...
Zo zien we maar weer... de concurentiestrijd begint reeds op het PBB...
 
Inderdaad erg sneu om dit zo op het board te plaatsen, als het al zo is en hij zou het willen vertellen dan doet hij dat zelf wel.
 
Jup, agree. In dat geval gaat mn Nederlandse hartje opeens weer kloppen en zeg ik wissen dit topic.

aan de topic starter:

Je wilt niet weten hoe jong je bent, en hoe dicht je bij je CPL / flying career zit buddy... Aanhouder wint is all I gotta say !!! you will be fine.

FD
 
Back
Top