Headset met Active Noise Reduction

Koning Lucht

Well-known member
Hallo,

Zit eraan te denken een headset met ANR te kopen. Heeft iemand ervaring met dit soort spul? Heeft iemand een paar goeie sites waar ik dit spul kan kopen?

Groet KL
 
Hallo,

Zit eraan te denken een headset met ANR te kopen. Heeft iemand ervaring met dit soort spul? Heeft iemand een paar goeie sites waar ik dit spul kan kopen?

Groet KL

Zelf heb ik zo`n ding gekocht van David Clark. Ben erg tevreden. Houd echter rekening met regelmatig batterij vervangen want ze gaan snel op. Zodra batterij leeg is merk je gauw verschil... Heb hem gewoon gehaald bij Pilot Shop en niet via internet.
 
Hey KL
Ik heb er ook eentje gehad in Amerika (David Clark). Mooi spul, maar inderdaad, de batterijen zijn zo op. De mijne ging eigenlijk te snel kapot (lekkage van één van de batterijen) en er verder nooit meer gebruik van gemaakt. Eerlijk gezegd heb ik ook nooit echt gemist. ;)
 
Ik heb er een bij mijn huidige werkgever gekregen. Een sennheiser, best prima ding, alleen de batterijtijd is niet geweldig bij ANR.

Als je het ding wilt aanschaffen voor het vliegen op je jet, denk ik overigens niet dat het het geld waard is. Maar dat is puur mijn gevoel, geen ervaring.
 
Ik heb een Lightspeed 30G en ben er erg tevreden over, al zie je er wel uit als een Apollo astronaut.
Heb dat ding 1 keer terug gestuurd, maar alles is netjes vervangen en ze hadden er zelfs nog wat extraatjes bij gedaan; perfecte service dus!!
 
Hallo,

Zit eraan te denken een headset met ANR te kopen. Heeft iemand ervaring met dit soort spul? Heeft iemand een paar goeie sites waar ik dit spul kan kopen?

Groet KL


Yo KL,

Maakt de 75 dan meer herrie dan de 76?? Vind de 76 erg stil en daar is het niet nodig. Maar nu ik naar de 73 ga, ben ik van plan ook zo'n ding aan te schaffen. Power voor de ANR kan ook in de plug...

Bose en Sennheiser zijn de 2 die geadviseerd worden in de grotere jets.

Volgens mij hebben ze bij Trans nu standaard ANR headsets in de kisten.

Groeten Steef
 
Ik heb een Sennheiser HMEC 25 (met dichte schelpen), nog van de dagen op de Fokker. Als batterijen moet je oplaadbare gebruiken, die gaan aanzienlijk langer mee dan bijv Duracell.
Is erg goed tegen dat geruis. De HMEC 45 dempt veel lawaai, maar dat geruis blijft altijd nog aanwezig.


Misschien is dit wat? http://www.skygeek.com
 
home_01.jpg


Kost 495 USD en is absolute stilte, geloof me....en geen batterijen! (www.clarityaloft.com)
of

p_ahx_m_na.jpg


is 995 USD en is behoorlijk chunky, maar perfect voor de oren....(www.bose.com)

Maar als je nou echt top of the bill wilt, dan moet je dit eens zien:
http://www.terma.com/multimedia/1599_bro_A4_tbone.pdf

Dat is een setje van op maat gegoten oordoppen, en het geluid komt via je kaakbot! (beetje starwars/navyseal maar geen schreeuwen meer en geen vervorming via een microfoon)....kost een lieve duit van 1000 euri, maar dan heb je de creme-de-la-creme...

Die Sennheiser heeft nog een hele hoop ruis....Heb 3 jaar die HA-45 gehad...probeer bovenstaanden eens en je wil niets anders meer!

Groet,
:rt:
 
Last edited:
Op de 737 is de Sennheiser met dichte schelpen (HMEC 25) meer dan z'n geld waard. Hij filtert het geruis van de wind perfect weg. Schaf een paar rechargeables aan en klaar is kees. Zit je in MAN? AvdM (fo) heeft een setje, misschien kun je hem vragen wat hij ervan vindt op de 75/76.
 
Heb een David Clark. Doet het prima. Het verhaal over batterijen kan ik helaas ondersteunen.
Ook de service van DC is heel goed (zie ander topic van mij)
Via de pilotshop.nl!
 
@ El Stevo,

Ja, die 757 maakt op de een of andere manier meer herrie dan de 76. Misschien omdat de motoren op de 757 meer naar voren zitten en dichter bij de romp... Misschien omdat de neus anders gevormd is :-S
 
Hé koning,

heb zelf de Sennheiser, goed produkt, enige nadeel de (oplaadbare) batterijen moeten elke 15 uur, 15 uur opgeladen worden. (Gewoon effe 2 setjes batterijen kopen.)
Verder ben ik, na 2,5 jaar nog op zoek naar andere nadelen.
Heb in mijn piston tijd, op een Baron, de Bose headset gebruikt. Vond het toen de beste headset maar heb vanwege de prijs voor de Sennheiser gekozen.

Je kunt overigens bij aanschaf van een Active Noise Reduction headset, de aanschaf kosten van deze headset aftrekken bij jaaropgaaf engelse fiscus!
 
[/QUOTE]Als je het ding wilt aanschaffen voor het vliegen op je jet, denk ik overigens niet dat het het geld waard is. Maar dat is puur mijn gevoel, geen ervaring.[/QUOTE]

Ben het daar niet mee eens, heb zelf van de baas een Bose X gekregen en dat maakt wel degelijk een verschil (op een Bravo).

Doe zelf trouwens 100h met een set batt (das 2,5 maand! :D )

CE550B
 
Hé koning,

heb zelf de Sennheiser, goed produkt, enige nadeel de (oplaadbare) batterijen moeten elke 15 uur, 15 uur opgeladen worden. (Gewoon effe 2 setjes batterijen kopen.)
Verder ben ik, na 2,5 jaar nog op zoek naar andere nadelen.
Heb in mijn piston tijd, op een Baron, de Bose headset gebruikt. Vond het toen de beste headset maar heb vanwege de prijs voor de Sennheiser gekozen.

Je kunt overigens bij aanschaf van een Active Noise Reduction headset, de aanschaf kosten van deze headset aftrekken bij jaaropgaaf engelse fiscus!

PH-GJK, Zit zelf te denken om een Sennheiser HMEC 350 te kopen met ANR. Krijg van mn werkgever ( in schotland) helaas geen eigen headset. Zitten wel aan boord maar heb niet zo'n trek in een oorontsteking.

Wist niet dat je de aanschaf van zo'n ANR headset kon aftrekken bij de UK fiscus. :p: Ze zijn nogal erg prijzig dus dit is top. Zou je me kunnen vertellen hoe dat in z'n werk gaat qua uk fiscus? (PM'en mag ook)

Merci alvast,
 
Heb zelf de HMEC 25 KA, maar deze aangeschaft op een moment dat ik nog niet wist dat je de aanschaf kosten kon aftrekken en rekening zoek, had dus niks om aan te geven bij de fiscus.
Hoe precies de vork in de steel zit weet ik niet echter gemaakte kosten voor je werk zijn bij jaar opgave aftrekbaar, indien je werkgever dit niet of slechts ten dele vergoed. Dus aanschaf ANR headset ook. Er zijn diverse belastingadviesbureau's in de UK, ik zou zeggen ga met al je rekeningen, aan het einde van het fiscale jaar, bij ze binnen en laat je door hun adviseren.

P.S. De HMEC 350 is, m.i. meer voor het "zwaardere" piston werk, dus tenzij je ook nog veel GA vliegt, lijkt me de HMEC Ka 25 een betere keus.
 
Back
Top