Het alles wat slecht is aan Ryanair topic.

Status
Not open for further replies.
:grijns::grijns::grijns:
Tuurlijk wel...t blijft in de lucht hangen dus zal het wel een vliegtuig zijn
Eikie ieder z'n meug....moet elke avond naar datzelfde getetter luisteren (lees: vrouw opent mond), maar de piepers zijn lekker

We hebben in ieder geval eens de aandacht van het ryanair gebash afgewend :D Leuke afwisseling....
 
Mannen, we weten allemaal dat een fokker 50 geen vliegtuig is he!

Ok ok cynisch is het bedoeld allemaal...maar waar ik nu zit hoor ik ook bijna elke dag dat alles onder de 737 géén vliegtuig is.

Pfff, het zal wel nooit veranderen. Jammer dat ze niet meer weten hoe moeilijk het was om op een PA28 een NDB´tje te schieten.

Hält die Ohren Steif Männer (und Mädchen natürlich auch)!!:biertje:
 
Ja.
Ik krijg er meteen STG veel bij en een 5-4 rooster, zonder dat we vakantiedagen veriezen zoals in het oorspronkelijke voorstel. Daarbovenop die 10,4% en een verhoging van de sectorpay.
Nu nog BALPA en dan een echt goede deal regelen. Voorlopig is dit al heel wat.
 
Care to explain? Op PPrune zijn de meeste er niet zó enthousiast over.

http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=303725

Er word gesproken over 10.4% basic pay rise over 4 jaar. Klopt dit? Bij ezy is de deal ongeveer 10% pay rise over twee jaar en het heeft vrij veel moeite gekost om díe er doorheen te krijgen. Of zitten er wat leuke "frills" bij?
Als ik het zo lees, gaan de captains er lichtelijk op vooruit (10.4% over 4 jaar is minder dan de inflatie) ten koste van de co's...(maar ook daar zijn de meningen over verdeeld merk ik... Lees wel dat de ERC's weinig vertrouwen wekken onder diegene die ze zouden vertegenwoordigen)
 
- De vliegers hebben gekozen om te onderhandelen via een ERC, ipv door een vakbond.
- De ERC is vervolgens gekozen door de vliegers.
- De ERC heeft meetings gehad met de vliegers om te vragen wat ze wilden en dat aan de company voorgelegd.
- De company kwam na lang onderhandelen met een voorstel. De vliegers hebben daar tegen gestemd.
- De ERC heeft weer meetings gehad met de vliegers om te vragen wat er veranderd moest worden in het voorstel.
- De ERC heeft nieuwe meetings gehad met de company.
- De company heeft een nieuw voorste gemaakt.
- De vliegers waren blij met het voorstel en hebben (met een grote meerderheid) voor gestemd.

Captains krijgen een verhoging van 15.14%, Co's krijgen een verhoging van 9.30%.
Daar bovenop komt dan die 10.4% over vier jaar nog.
Iedereen krijgt een 5-4 rooster, zonder beperkingen of verlies van Leave.

Verder krijgen we nog wat dingetjes. De vergoeding voor Uniform, medical etc is weer terug voor mensen die dat niet hadden en nog zo wat dingen.
 
Klinkt goed! Geldt dit alleen voor de zittende mensen, of ook voor new-(to be) hired?
 
SjongejongejongeSjorkske......Vast = geen BRK

BRK-gasten hebben jarenlang hun lol gehad, nu is het iemands anders beurt, dus geen geklaag aub
 
Last edited:
Nee, dan moet je niet op Brookfield gaan.
De Broofielders zijn een van de redenen dat er geen Union is. Verdeel en heers is het devies.

edit: niet de Brookfield mensen zelf, het feit dat Brookfield bestaat. Ik neem niemand persoonlijk iets kwalijk, dus vat het niet zo op.
 
@Onassis

Mij hoor je niet klagen hoor prima naar m'n zin:)


@overload

Die keuze hebben is voor newbe's niet zo gemakkelijk te maken

Fijne kerst!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top