IZ precies! Je lijkt me een schappelijke en reeele kerel!
Het lijkt niet meer op on-topic maar een paar zeer persoonlijke aversies die niets met het normale leven meer van doen hebben
Ik zit te wachten op posts zoals 'Alles wat slecht is aan KLM' (kan er wel een paar noemen hoor), 'Alles wat slecht is aan CLH' (tja, als NL-er tel je niet mee, als je terug wilt komen kan je weer onderaan beginnen zoals P222 kan beamen), 'Alles wat slecht is aan vliegen in The States' (waar je als buschauffeur wordt gezien, maar dan in de meest letterlijke zin des woords) etc etc......
Lijkt me nu een HEEEEEEEELE topic worden van 'Hoe-kan-ik-als-KLC-er, gefrustreerd-en-wel-want-ik-moet-zoveel-jaren-wachten-totdat-ik-op-een-echt-vliegtuig mag-vliegen, maar-gelukkig-heb-ik-mijn-pensioentje-en-mijn-sloepje-in-de-Amsterdamse-grachten- en-VNV-dus-ik-kraak-RYR-maar-af'......Ik ken degenen die de inputs verzorgen van beide kanten en het begint een beetje te vervelen :snore::snore::snore:
Samenvattend: Leuk bedrijf met een 'klein' minpuntje en dat is communicatie naar het personeel. Nieuwe kisten, bijzondere bestemmingen (lees: 'tering wat is die baan kort!'), goed salaris, elke avond aan de piepers, werken op reeele tijden en een zeer betrouwbaar rooster. Ja de druk is hoog, dus je zit er niet je hele leven, maar dat HOEFT toch niet???
Mag ik het voorbeeld noemen van de BATA-schoenenfabriek? Die had zelfs een dorp (jaja Knooppunt Bata-dorp voor de intellectuele-per-seconde-wijzer-mensen onder ons)....je werd verzorgd van je wieg tot het graf.....Wat is daarvan over? (de intellectuelen en zelfs de minder begaafden weten dat dat niet meer bestaat)
Krijgen we zometeen misschien een Knooppunt KLM-dorp?? Daar aan de A4???
En als de zogenaamde grote jongens je niet goed genoeg bevinden om als Ab Initio / cadet te beginnen, met alle toeters en bellen aan testen beschikbaar, hoe wil je in J-zusnaam goedpraten dat je na 2/3 jaar bij RYR WEL goed genoeg bent??? Nadat andere bedrijven/overheden je niet moesten? Om met je 4000 jet-uren op de F50 te vliegen?? Die met high-speed tape aan elkaar geplakt zit?? Met ijspegels aan je snor 3 dagen halfdoof door Europa in een suf hotel zitten? Hiep-Hoi!
Nu mag je kennelijk wel meepraten met de 'grote jongens', want wij hebben 2400 vliegers met senioriteitslijst en zij maar 1500....ik lees liever input van collega's om te lezen hoe slecht ik het zelf heb!
Ken d'r genoeg die absoluut niet professioneel waren of uberhaupt iets konden, en nu bij KLC zitten.....maar gelukkig met pensioen!
Trouwens, Bounty destijds heeft er persoonlijk aan meegewerkt om BALPA NIET in RYR te krijgen door de aangeboden baan klakkeloos te accepteren....(daar waren trouwens meer personen schuldig aan...zo'n 31 om precies te zijn....niet eens een psycho of een grading doen om te laten zien dat je t wel kan....gesprekje van 5 minuutjes als je maar op de stippellijn tekent)