Het alles wat slecht is aan Ryanair topic.

Status
Not open for further replies.
Overload, je krijgt zeker ook nog 10.000 pond van O'leary om ryanair hier te promoten. Het dreigen met het verslechteren van arbeidsvoorwaarden zodra jullie via balpa iets willen proberen lijkt mij uitermate onredelijk, maargoed, misschien krijg je als je te lang bij RYR zit ook wel last van een zekere vorm van het stockholm syndroom. (die kaping waarbij de bemanning de kapers lief begon te vinden)
 
"Het dreigen met het verslechteren van arbeidsvoorwaarden zodra jullie via balpa iets willen proberen"
Dat zou illegaal zijn en gebeurt dus ook niet. Nogmaals dat staat er niet, dat kan in Europa ook helemaal niet.
 
"Het dreigen met het verslechteren van arbeidsvoorwaarden zodra jullie via balpa iets willen proberen"
Dat zou illegaal zijn en gebeurt dus ook niet. Nogmaals dat staat er niet, dat kan in Europa ook helemaal niet.

Dat staat er wel. Blijkbaar is er in STN een bepaalde voorwaarde afgesproken, over de werktijden en een geldelijke bonus/uitkering. Deze afspraak is, op welke manier dan ook maar zonder een erkende bond blijkbaar, tussen het bedrijf en de werknemers gemaakt.
Als ryanair door toedoen van haar werknemers een vakbond moet erkennen (en dat zou geheel volgens de wet zijn), dan vervallen die afspraken per direct. Dat staat in die brief:
[...]If ryanair is forced to recognise any pilot trade union [...], then the roster will revert [...] and the annual allowance will be withdrawn.
Lees het hoe je het wil lezen, maar er staat wel degelijk dat afspraken die eerder gemaakt zijn, komen te vervallen als de werknemers een vakbond erkent willen hebben.

Nu kun je zeggen dat de werknemers die deze afspraken gemaakt hebben met MOL, van te voren wisten dat deze afspraken een vakbond uit zouden sluiten, dat het wegblijven van de vakbond een van de voorwaarden was voor het bereiken van deze deal, maar ook dat vind ik een vorm van chantage en onderdrukking.
 
Wat staat er dan wel?

Als jullie onderhandelen met een vakbond dan verliezen jullie je perks. Lijkt me een redelijk texbook voorbeeld van dreigen.
 
Jullie missen denk ik toch waar het over gaat. Als we een vakbond erkennen, maken die een nieuwe CAO, daarom zouden we die vakbond dus ook binnen brengen. O'Leary zegt dat wanneer dat gebeurt, de oude deal per direct vervalt.

Overigens ben ik het er mee eens dat dit soort dingen niet in een deal thuis horen, omdat het (misschien bewust) dit soort negatieve interpretaties opwekt. Een van de duistere kanten van Ryanair.



Ik moet het toch nog even via een edit nuanceren denk ik:

- We hebben nu een deal, maar we willen wat verbeteringen.
- O'Leary en de piloten onderhandelen daar het liefst rechtstreeks over, maar de vliegers hebben de Union als een stok achter de deur.
- O'Leary zegt; OK, je krijgt je extra's zonder dat daar een Union voor nodig is, via rechtstreekse onderhandelingen. Maar mocht je dan alsnog met die Union aankomen, dan gaan we terug naar de deal zoals die nu is (dus hij pakt niks af, alleen wat we nu extra zouden krijgen) en dan onderhandelen we opnieuw via die Union, maar dat duurt lang en is onhandig.
 
Last edited:
Overload, als het allemaal zo fantastisch is bij jullie, waarom is dan de gemiddelde arbeidstijd van een piloot bij Ryanair van +/- 2,7 jaar ?
 
Overload, als het allemaal zo fantastisch is bij jullie, waarom is dan de gemiddelde arbeidstijd van een piloot bij Ryanair van +/- 2,7 jaar ?

Ik denk dat dat komt omdat veel mensen toch een bepaalde mate van zekerheid zoeken. Een zekerheid die (in ieder geval op het eerste gezicht en ook voor wat betreft arbeidsvoorwaarden/ persioen e.d.) beter LIJKT te zijn bij de grote " oude " partijen als KLM, Air France, Lufthansa etc. Ik kan me voorstellen dat je daar als AI niet snel binnenkomt, maar met 2,7 jaar 737 incl. TR wel.

Niet dat ik de handelswijze van Ryanair mbt een bond wil verdedigen en al helemaal niet het reageren van Overload, maar het zou ook een club zijn waar ik als AI graag naartoe zou willen gaan. Lekker veel vliegen voor een goed salaris. Na een aantal jaren ervaring (2,7) zou ik dan waarschijnlijk op zoek gaan naar een "zekere" plek. Maar misschien ook niet. (vakbonden ben ik toch al geen fan van :biertje:;) )
 
Overload, als het allemaal zo fantastisch is bij jullie, waarom is dan de gemiddelde arbeidstijd van een piloot bij Ryanair van +/- 2,7 jaar ?

Hoe kom je daar nou in vredesnaam weer bij? Er is vrijwel geen verloop onder de vliegers en zeker het laatste jaar is het miniem geweest. We zijn enorm aan het uitbreiden en we kunnen het ons zeker niet veroorloven om mensen te verliezen.
Er gaan altijd wel een paar weg, maar het overgrote deel blijft gewoon. Hoe zouden we in vredesnaam aan captains moeten komen als een co na 2,7 jaar weer vertrok? Met direct entry captains zijn we al een poos gestopt, alle upgrades zijn intern. Dat zou helemaal niet kunnen als het verloop zo groot zou zijn.
 
Overload, Overload..een man in jouw functie heeft toch beschikking over alle interne info..Blijkbaar dus niet ,maar bij deze krijg je die van mij..(pagina 74)

citaat:
IAA regulations require pilots to be licensed as commercial pilots with
specific ratings for each aircraft to be flown and to be medically certified as
physically fit. At March 31, 2007, the average age of Ryanair's pilots was 36
years and their average period of employment with Ryanair was 2.7 years.


De rest is allemaal te vinden hier:

http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1038683/0001191638-07-002356.txt

Verder is hier bijna alles te vinden wat je over Ryanair wilt weten; wat MOL verdient, wat een simulator kost etc etc

Veel leesplezier..
 
En weer weet je niet waar het over gaat.
We hebben heel veel nieuwe mensen in dienst (honderden) die het gemiddelde enorm omlaag brengen. Verder Zijn veel mensen tijdens hun training in Ryanair dienst en gaan vervolgens over op een Brookfield contract na hun training dat telt dus mee in de statistiek. Ik heb inderdaad toegang tot de gegevens en er zijn erg weing mensen vertrokken in het laatste jaar, minder dan in voorgaande jaren zelfs.

Verder kende ik dat verhaal natuurlijk al, dit staat er ook in:

Ryanair considers its relationship with its employees to be good. Ryanair
currently negotiates with groups of employees, including its pilots, through
"Employee Representation Committees" ("ERCs")

en

In 2001, BALPA sought to obtain a formal recognition agreement under
schedule A1 of Trade Union & Labour Relations (consolidation) Act 1992, but a
secret ballot resulted in more than 82% of eligible Ryanair Pilots opting not to
have BALPA recognized for collective bargaining purposes

en


Since October 2004, BALPA has again
been authorized to seek a formal recognition agreement for collective bargaining
purposes.

(en dat is dus mislukt omdat de vliegers geen interesse hadden helaas)


Denk nou toch eerst eens rustig na, voordat je iets post man.
 
Ryanair considers its relationship with its employees to be good.


En hoe denken de vliegers over deze "good" relationship tussen Ryanair en hen zelf.

Ik had mezelf beloofd niet te happen, maar ik kon het echt niet laten......
 
Overload,....hoogmoed lijdt ten val. En dat laatste lijkt nu het geval, de feiten hierboven zijn simpelweg niet meer te weerleggen, al doe je een wel een poging. Eerlijk gezegd ben je nu je eigen geloofwaardigheid aan het aantasten. Het stockholm syndroom lijkt inderdaad een goede vergelijking...

kleur bekennen is geen gezichtsverlies, het zou je zelfs sieren !

Adios.
 
Waarom wil 82% van de vliegers dan geen vakbond?

Welke feiten zijn dan niet te weerleggen? 180 komt steeds met allerlei pseudo feiten die ik allemaal netjes ontkracht heb;
- vliegers zouden zijn ontslagen
- We zouden geen vakbond mogen hebben
- Er zou een hele hoge turnover zijn

Allemaal niet waar. Kom op Bounty, je hebt er zelf gewerkt, er is veel mis, maar dit is gewoon allemaal onzin. We zijn begin dit jaar hard bezig geweest met BALPA en de vliegers willen het gewoon niet. Ik vind dat erg jammer. Bounty, je weet best dat juist ik erg Ryanair kritisch ben en graag een vakbond wil hebben, maar hier worden gewoon onzin en leugens gepost.
 
Overload, los van het feit dat het mij helemaal niets uitmaakt of Ryanair een goede of slechte werkgever is (ik werk er niet, ben ook niet van plan om er te werken en heb geen goede vrienden die er werken), blijf ik toch nog steeds lezen in die statements wat ik lees, en dat doe ik niet met een negatieve bril.

Ik ben wel gewend om diplomatieke en politieke teksten te lezen en dit staat er gewoon. Dan moet je ook niet aankomen met een verweer van "zo is dat misschien op te vatten maar zo wordt het niet bedoeld". Ook bij mijn company is het gewoon zo dat het bedrijf teksten en overeenkomsten altijd in hun voordeel interpreteert, en dat is dan vrijwel altijd in jouw nadeel. En dan weet je toch ook wel dat een opmerking als "Ryanair considers its relationship with its employees to be good" helemaal geen waarde heeft. Wat zouden ze anders zeggen, "Ryanair considers its relationship with its employees to be lousy"? Dacht het niet.

Maar....


...damn boy, heb je niks anders te doen dan vuile Ryanair dingetjes op het web te zoeken?? Dat document is 1200 pagina's lang ofzo! :)
 
IZ precies! Je lijkt me een schappelijke en reeele kerel!
Het lijkt niet meer op on-topic maar een paar zeer persoonlijke aversies die niets met het normale leven meer van doen hebben

Ik zit te wachten op posts zoals 'Alles wat slecht is aan KLM' (kan er wel een paar noemen hoor), 'Alles wat slecht is aan CLH' (tja, als NL-er tel je niet mee, als je terug wilt komen kan je weer onderaan beginnen zoals P222 kan beamen), 'Alles wat slecht is aan vliegen in The States' (waar je als buschauffeur wordt gezien, maar dan in de meest letterlijke zin des woords) etc etc......

Lijkt me nu een HEEEEEEEELE topic worden van 'Hoe-kan-ik-als-KLC-er, gefrustreerd-en-wel-want-ik-moet-zoveel-jaren-wachten-totdat-ik-op-een-echt-vliegtuig mag-vliegen, maar-gelukkig-heb-ik-mijn-pensioentje-en-mijn-sloepje-in-de-Amsterdamse-grachten- en-VNV-dus-ik-kraak-RYR-maar-af'......Ik ken degenen die de inputs verzorgen van beide kanten en het begint een beetje te vervelen :snore::snore::snore:

Samenvattend: Leuk bedrijf met een 'klein' minpuntje en dat is communicatie naar het personeel. Nieuwe kisten, bijzondere bestemmingen (lees: 'tering wat is die baan kort!'), goed salaris, elke avond aan de piepers, werken op reeele tijden en een zeer betrouwbaar rooster. Ja de druk is hoog, dus je zit er niet je hele leven, maar dat HOEFT toch niet???

Mag ik het voorbeeld noemen van de BATA-schoenenfabriek? Die had zelfs een dorp (jaja Knooppunt Bata-dorp voor de intellectuele-per-seconde-wijzer-mensen onder ons)....je werd verzorgd van je wieg tot het graf.....Wat is daarvan over? (de intellectuelen en zelfs de minder begaafden weten dat dat niet meer bestaat)
Krijgen we zometeen misschien een Knooppunt KLM-dorp?? Daar aan de A4???

En als de zogenaamde grote jongens je niet goed genoeg bevinden om als Ab Initio / cadet te beginnen, met alle toeters en bellen aan testen beschikbaar, hoe wil je in J-zusnaam goedpraten dat je na 2/3 jaar bij RYR WEL goed genoeg bent??? Nadat andere bedrijven/overheden je niet moesten? Om met je 4000 jet-uren op de F50 te vliegen?? Die met high-speed tape aan elkaar geplakt zit?? Met ijspegels aan je snor 3 dagen halfdoof door Europa in een suf hotel zitten? Hiep-Hoi!

Nu mag je kennelijk wel meepraten met de 'grote jongens', want wij hebben 2400 vliegers met senioriteitslijst en zij maar 1500....ik lees liever input van collega's om te lezen hoe slecht ik het zelf heb!

Ken d'r genoeg die absoluut niet professioneel waren of uberhaupt iets konden, en nu bij KLC zitten.....maar gelukkig met pensioen!

Trouwens, Bounty destijds heeft er persoonlijk aan meegewerkt om BALPA NIET in RYR te krijgen door de aangeboden baan klakkeloos te accepteren....(daar waren trouwens meer personen schuldig aan...zo'n 31 om precies te zijn....niet eens een psycho of een grading doen om te laten zien dat je t wel kan....gesprekje van 5 minuutjes als je maar op de stippellijn tekent)
 
Last edited:
Heel verhaal.

Er zijn inderdaad een boel mensen die graag de negatieve kanten van RYR willen zien en duidelijk maken, maar wat heb jij een aversie tegen KLC en de F50 in het bijzonder, zelden zo'n misinformed en gefrustreerd figuur gezien :biertje:
(dacht je nu werkelijk dat het bedrijf dure spullen zoals highspeedtape verspilt aan een F50? We mogen blij zijn met extra breed plakband van de blokker....)

Hoop dat je je stress in dit stukje proze kwijt gekund hebt, want stress schijnt cumulatief te zijn, dus alle stress die je meeneemt naar de werkvloer.....
 
Is het ook niet zo dat er redelijk wat contractors rondlopen in stansted (vooral nieuw aangenomen co's) die uitworden gesloten van een stemming, waardoor er een meerderheid van captain's komt die ja stemmen en zo de co's uiteraard ook moeten toegeven aan "nieuwe deal". Is FR niet gewoon heel slim bezig om zo een meerderheid in de wacht te slepen. Als de deal erdoor is de nieuwe co's (op contract) een FR contract aan te bieden en daar dus ook nog een keer mee winnen. My 2 cents.

Spatie.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top