Het alles wat slecht is aan Ryanair topic.

Status
Not open for further replies.
Luister, als wannabe moet je je gewoon realiseren dat je voor je type zult moeten dokken bij 90% van de maatschappijen in Europa. Neem dit dus mee in je budget. Ben je eenmaal klaar met 737 type opzak en kom je binnen bij FR dan staat na 2 jaar rondboren de wereld voor je open.

Ik kan op mn hoofd gaan staan omdat ik tegen het betalen van een type ben, maar je gaat er of in mee of je haakt af als newbie.

Wat niemand gaat ontkennen is dat het leven als senior fo of als capt redelijk goed zal zijn, om maar te zwijgen over het feit dat je overal in het midden en verre oosten naartoe kan met je 73 uren.
 
Een jongetje kwam bij ons vliegen toen hij 19 was en kreeg op z'n 22e een 737 command. Toen ik bij FR begon, kreeg ik linetraining van hem, hij was toen 24. Op z'n 25 is hij naar Emirates gegaan en nu is hij daar captain 777 op z'n dertigste. Dat betekend dat hij op z'n 40e met pensioen kan en USD 2.000.000- van Emirates meekrijgt als hij dat laat uitkeren. Een goede maatschappij om snel veel uren te maken en een command te krijgen. Dan heb je de luxe om te kiezen of je weg wilt of wil blijven.
 
hopelijk krijgt dat jongetje niet voor zijn 40e een hartaanval.... en dat je voor 2.000.000 USD in 2016 nog een volle tank benzine krijgt...ik spreek liever 1.000.000 euro af...

Maar goed, tis vroeg en ik ben sceptisch..

Mag ik wel iedereen eraan herinneren wat de topic van dit onderwerp is, SLECHT.. niet goed.. al is dat ook interessant

truste
Hans
 
Cool man....en ik dacht dat IK de beste piloot was....jammurrr :duh:
 
FR houdt een lijst bij met de beste piloten, kan je vader dr niet op vinden captain Antonio... Maar ik geloof je natuurlijk direct dat hij de beste is. Ik zal contact opnemen met degene die erover gaat en het laten corrigeren

Onassis, ik heb jou wel gevonden (onderaan:haha: ), ik sta niet ver boven je ;)

edit: overload ook gevonden na lang zoeken, ik dacht dat ik al bij het eind van de lijst was, maar er was nog een pagina...;)
 
HMMMMM, hoor toch wat andere geluiden over emirates overload, het gras lijkt daar volgens velen een stuk groener dan dat het is!
 
Antonio, je hoeft niet voor iedere reactie een apart bericht te posten. Je kunt een reeds geplaatst bericht ook "editten" en dan nog een nagekomen stuk tekst plaatsen.

En weet je vader dat je op Airwork over hem schrijft? Niet al te anoniem met de foto's erbij. Zou het maar even bij hem checken voor de zekerheid.
 
Dat betekend dat hij op z'n 40e met pensioen kan en USD 2.000.000- van Emirates meekrijgt als hij dat laat uitkeren.

HMMMMM, hoor toch wat andere geluiden over emirates overload, het gras lijkt daar volgens velen een stuk groener dan dat het is!

The only pension you get from Emirates is their Providend Fund - you put in a % of your salary and the company puts in a %. After 7(?) years this money is yours. It's nowhere near the amount you quoted.

Personal opinion:- Ryan Air is a great place to get a Type Rating/Command + experience. It's not a career Airline.
 
I didn't say it was a pension, I meant you can take your pension. If you put in the fund for 15 years, the company matches your investment and puts in a bonus after 10 and after 15 years. If you go for the max investment, after 15 years it would amount to about 2 million.You can opt for a tax free, cash payout. At least that is what I have been told by a guy who just came from Emirates to work for us. Maybe he or I have misunderstood.
I think Ryanair is a career airline because it offers such an exellent roster. It is hard to match that lifestyle. That is why so many guys join who want to be with their family and children.
 
I'm always very sceptical when people start throwing figures around - I always like to see the calculation for myself.

I'm on a similar scheme (lower basic salary) and my tax free earnings will be considerably less. There has been a lot written about the EK Providend fund on PPRuNe.

My experience has always been "If it sounds too good to be true - then it probably is".

I agree that lifestyle is very important. Lifestyle means different things for different people. I'm perfectly happy spending an afternoon by the pool!
 
Mag ik even heel dom vragen wat het eindsalaris is van Ryanair?
Hoe is de salarisopbouw als je in dienst komt met ervaring?
 
Schaamteloos gekopieerd van pprune (misschien even wachten op confimatie van een FR-vlieger) :

How much will I be paid?

Based

Captain – Euro 138.50 per schedule block hour

Cadets taking initial Brookfield contract
-Less than 500 JAR 25 hours – 60 Euro’s per scheduled block hour
-Greater than 500 but less than 1500 hours JAR25 – 80 Euro’s per scheduled block hour
-Greater than 1500 JAR25 hours – 85 Euro’s per scheduled block hour

Away from base allowance - 20 euros per scheduled block hour – only when flying out of base.

Non-based

Non based Captains 138.50 + 20 Euros per scheduled block hour

Non based First Officers / Cadets 60/80/85 (as applicable) +20Euros per scheduled block hour.

Instructors pay increments

If a pilot has an LTC or TRE qualification and is designated an LTC or TRE by the training department then the following rates shall apply per scheduled block hour for the duration of their appointment irrespective of if they are training or not:

RLTC - 4 euros per scheduled block hour
LTC - 12 euros per scheduled block hour
TRI - 6 euros per scheduled block hour
TRE - 12 euros per scheduled block hour


Simulator / Base training - 800 euros per training day

SFI First Officer - 450 euros per Sim session)


Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden:kerst:
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top