Opleiding Aviation op HvA, 2007

Nee, ik doe in de states mijn Minor en een half jaar stage..

Dus als ik terugkom rest mij alleen nog jaar 2 en 4;)
 
In washington DC, George Washington University (http://www.gwu.edu).
Het heeft me een hoop geregel gekost, maar is nu eindelijk definitief rond. Ik volg daar aan de GWU een aantal modules die ik dan hier laat meetellen als minor.
Groeten
 
Het zal best een hoop geregel zijn ja. Geloof ik graag. Maar het is zeker een leuk idee om het op deze manier te doen!
 
Gelukkig ben ik over naar de 2e! 52 studiepunten, dus m'n P niet gehaald. Volgend jaar moet ik echt een veel betere balans zien te vinden tussen projecten en theorie. Dit jaar heb ik iets wat veel tijd besteed aan de projecten, waardoor het elke keer neer kwam op een heel blok aan theorie leren in een paar dagen voorgaand aan het tentamen...

@Superfa: Dat klinkt zeker goed. Maar naast een minor in het 3e jaar moet je toch ook nog stage lopen? Het lijkt mij trouwens ook best interessant om in bijvoorbeeld de 3e een half jaartje in de States te studeren.
 
Downburst: Dat is een veel voorkomend probleem bij eerstejaars. Je weet nu hoe het werkt dus in het 2e jaar zal het vast wel beter gaan, dit jaar is ook leuker overigens. Welke vakken heb je nog open staan eigenlijk?
 
Downburst: Welke vakken heb je nog open staan eigenlijk?

TWI-1, TNA-1, TNA-3, TWI-4

TWI-1 en TNA-1 verwacht ik wel gewoon te halen (wel goed leren). Hier had ik namelijk aan het begin van het jaar een beetje met de pet naar gegooid. Voor TNA-3 en TWI-4 moet ik nu wel even erg goed mijn best doen.

Waarom vindt je de 2e leuker? Doordat het meer vliegtuig gerichtere vakken zijn?
Kost het in de 2e meer tijd/ moeite om je theorie op pijl te houden in de 1e? Of is dit moeilijk te vergelijken?
 
2 AVI

2 AVI

In het 2e jaar zijn de vakken naar mijn mening leuker. Minder wiskunde en mechanica dan in jaar 1 en meer vliegtuig gerelateerde onderwerpen. VSO bijvoorbeeld. Project zijn overigens ook stukken leuker: powerplant is erg leuk en flight planning ook (wel vrij pittig). Je hebt in het 3e jaar overigens mechanica die ik makkelijker vond dan in jaar 1, maar dat is mijn ervaring :)
TWI 5/6 vinden sommigen nog wel lastig, maar is wel te doen. ELO en MRT is voor een aantal studenten ook een struikelblok... Maar als je daar je best voor doet moet het lukken.

Ik was vergeleken bij het eerste jaar meer tijd kwijt in dit jaar aan mijn huiswerk. Kijk voor de gein maar even op intranet bij de studiepunten matrix en tel even de vakken die je in periode 2 getoetst krijgt. Ook in het tweede jaar geldt eigenlijk weer dat je vooral je huiswerk goed moet bijhouden. Het zal iets moeilijker worden, maar ook leuker!

gr
 
@downburst
Ja inderdaad, het derde jaar bestaat ook uit een stage. Dit is nog niet helemaal geregeld maar misschien (nog niet helemaal zeker) kan ik bij Lockheed terecht. Allemaal via via en waarschijnlijk kan ik daar dan een meeloopstage doen. Echter heeft de Hva dit nog niet goedgekeurd maar als ik in states ben moet ik dat zo snel mogelijk regelen.
 
hi allen...vraagje:
bestaat een opleiding als deze ook als part-time en/of distance learning programma?
 
Deeltijd

Deeltijd

Misschien bij andere scholen/opleidingsinstellingen?

Nee,

Als je even op internet zoekt kom je er achter dat je Aviation Studies(HvA) en Luchtvaarttechnologie(InHolland) niet in deeltijd kan doen. Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek is ook niet in deeltijd te doen volgens mij. Kan op de site niet vinden dat dit ook in deeltijd kan.

gr
 
Ik als het goed is, ik krijg binnenkort de uitslag van mijn examen en moet onder voorbehoud beginnen aan de hva. Morgen in ieder geval eerst naar de kenningsmakingsdag. Nog meer mensen die ik daar morgen misschien zie?
 
Back
Top