Piloot saai beroep?

Vergeet niet dat de gemiddelde wegenkaart van een grote stad nét effe lastiger is dan de gemiddelde approach chart. :D

En je hebt 3 pedalen in plaats van 2 in t vliegtuig!!
(even aannemen dat je een hand geschakelde bak hebt en geen automaat)
 
Jup... totdat ze van de zomer weer massaal richting Spanje willen. Dan staan ze weer met hun neuzen tegen het raam aan gedrukt, naar de kist te kijken met een tinteling in hun onderbuik.

Ach... je kunt niet iedereen tevreden houden. Wat voor de één een saaie baan is, is voor de ander een droombaan. ;)

Aanvulling:

Soms zijn het ook wanna-be-piloten die naar Spanje gaan hoor :p. Toevallig gister terug gekomen uit Gran Canaria en ook als passagier weer genoten van het vliegen :D. Het gevoel van de power van de kist tijdens take-off & landing en gewoon het mooie uitzicht boven de wolken.

Verder denk ik dat iemand die overtuigt moet worden inderdaad vliegen alleen als een beroep ziet, zoals elk ander beroep. Voor mij is het beroep van vlieger een droom die ik wil laten uitkomen. En iedereen heeft toch wel eens een baaldag welk beroep je ook doet, maar vooralsnog denk ik dat je altijd blijft houden van het beroep van vlieger als het in je bloed zit :D:D.

Groetjes Airbabe :airforce:
 
Aanvulling:

Soms zijn het ook wanna-be-piloten die naar Spanje gaan hoor :p. Toevallig gister terug gekomen uit Gran Canaria en ook als passagier weer genoten van het vliegen :D. Het gevoel van de power van de kist tijdens take-off & landing en gewoon het mooie uitzicht boven de wolken.

Verder denk ik dat iemand die overtuigt moet worden inderdaad vliegen alleen als een beroep ziet, zoals elk ander beroep. Voor mij is het beroep van vlieger een droom die ik wil laten uitkomen. En iedereen heeft toch wel eens een baaldag welk beroep je ook doet, maar vooralsnog denk ik dat je altijd blijft houden van het beroep van vlieger als het in je bloed zit :D:D.

Groetjes Airbabe :airforce:

Een vrouw naar m'n hart :D
 
Vergeet niet dat de gemiddelde wegenkaart van een grote stad nét effe lastiger is dan de gemiddelde approach chart. :D


:D Ja..., en dan vergeten we nog dat de meeste taxichauffeurs tegenwoordig ook GPS on board hebben :haha: denken ze helemaal dat ze het piloten-niveau hebben :grijns: gegevens invoeren en rijden maar weet je wel. En ze zitten alvast alleen :p: :haha:

:boring:
 
Laatst hadden we ook zo'n knurft die de weg niet wist zonder GPS. Na 10 minuten reden we het hotel voor de 3e keer voorbij! Door de hoogbouw was de satteliet ontvangst een beetje slecht :)
 
Natuurlijk is het een gaaf beroep. Ik zou ook even niet zo gauw weten wat in de buurt komt van het vliegen, maar dat het nou in iemands bloed kan zitten....dat gaat me een beetje ver. Ja, het is bijzonder, brengt leuke voordelen met zich mee etc etc..

Wat nou als een vlieger gewoon altijd een jan-modaal-inkomen had gehad en vroeger geen elitair tintje had gehad.... was het dan nogsteeds zo 'geweldig'?
 
Wat nou als een vlieger gewoon altijd een jan-modaal-inkomen had gehad

Vergeet niet dat er genoeg vliegers rond lopen die onder modaal verdienen maar tóch willen blijven vliegen. Toegeven, het uitzicht is en blijft er dat ze ooit eens meer gaan verdienen.
Maar ik ken genoeg (beginnende) vliegers die op de hoek van de straat met hun gitaar wat bij staan te verdienen. :grijns:
 
Modaal als in 30000 per jaar en auto van de zaak; geen studieschuld, geen verantwoordelijkheid, geen achterlijke check-in tijden, geen gelazer met schoenen uittrekken als je bij je werkplek komtvanwege "security" en dergelijke?
Zo modaal?
 
Jaja, dat is ook zo, maar ik bedoel..Wat nou als er nooit uitzicht is op MEER...dat piloten gewoon net als de slager verdient... Dan zou het een stuk minder mooi zijn toch?
 
Laatst hadden we ook zo'n knurft die de weg niet wist zonder GPS. Na 10 minuten reden we het hotel voor de 3e keer voorbij! Door de hoogbouw was de satteliet ontvangst een beetje slecht :)

Misschien was het wel een listige knurft ... en ben je slim afgezet :D
 
Jaja, dat is ook zo, maar ik bedoel..Wat nou als er nooit uitzicht is op MEER...dat piloten gewoon net als de slager verdient... Dan zou het een stuk minder mooi zijn toch?

Dan zou ik het nog steeds heel graag doen (ervan uitgaande dat er ook geen investering van 150.000 euro nodig was).

Ik denk dat er genoeg piloten zijn die - al zouden ze geld bij moeten leggen - niks anders willen doen dan vliegen. Kijk naar de bushpilots, die worden echt niet rijk hoor, maar doen niets lievers. Dat lijkt me overigens ook heerlijk werk :D Het is alleen dat de toekomstperspectieven van een piloot op de wat grotere vliegtuigen ietsiepietsie beter zijn, verder maakt het me niet uit waar ik op vlieg.
 
Dan zou ik het nog steeds heel graag doen (ervan uitgaande dat er ook geen investering van 150.000 euro nodig was).

Ik denk dat er genoeg piloten zijn die - al zouden ze geld bij moeten leggen - niks anders willen doen dan vliegen. Kijk naar de bushpilots, die worden echt niet rijk hoor, maar doen niets lievers. Dat lijkt me overigens ook heerlijk werk :D Het is alleen dat de toekomstperspectieven van een piloot op de wat grotere vliegtuigen ietsiepietsie beter zijn, verder maakt het me niet uit waar ik op vlieg.


Zo is dat!!
 
Jaja, dat is ook zo, maar ik bedoel..Wat nou als er nooit uitzicht is op MEER...dat piloten gewoon net als de slager verdient... Dan zou het een stuk minder mooi zijn toch?

Laat ik het zo zeggen... een kantoor met zo'n uitzicht krijg je nergens anders. :D
 
Zo is dat!!



Ja? En hoe weet je dat dan? Of LIJKT het je het mooiste wat er is? Geloof me, ik heb hiervoor boerenlullenwerk gedaan wat geen reet verdiende (behalve bijklussen) en ik kan nou niet net doen alsof dat een héél stuk minder leuk of gezellig was. Natuurlijk is dit werk uitdagender met een mooi uitzcht maar maak het nou eens niet romantischer dan het is.

Vliegen is mooi, uiteraard, maar het is uiteindelijk wel gewoon je werk hoor...:rt:
 
Je gaat niet vliegen voor het geld toch...??? Al is dat natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid...


Sorry, maar ik vlieg OOK omdat het geld oplevert. Dat was van het begin af aan het idee. Ik zie het OOK als een economische afweging, naast dat ik het een heel mooi vak vind.

Ik zie het zo dat ik de brevetten (die ik zelf betaald heb) verhuur aan een airlinecompany en daar dus geld voor krijg.
 
Je gaat niet vliegen voor het geld toch...??? Al is dat natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid...

Laat ik het zo zeggen... Als het een modaal salaris was geweest, dan had ik het niet gedaan, los van een studieschuld.

Maar dat geldt voor elk beroep; niemand wordt fiscaal jurist omdat het zulk leuk werk is.
 
Snap geen bal van (de meeste) van julie.

Vliegen is mooi. Ja, wilde het sinds ik een jaar of 5 was. Maar het is een beroep. Een vak. Vind opstijgen en landen mooi. Een mooie raw data approach op het handje schieten vind ik ook mooi in IMC.

Vrachtvliegen was erg mooi, leven door leren waarderen. Bij approach aanmelden, na weer een nacht van 15 uur, terwijl american eagle je voorging en nr 5 in de hold kreeg voor de approach, terwijl jij vervolgens als single pilot vrachthondje gelijk cleared approach krijgt zodat je kunt vertellen aan de rest hoe de approach en landing was (.....) leer je het leven door respecteren.

Voor je leven vrezen, single pilot 16 uur per nacht 6 dagen per week (lange leven part 135 en part 91 na je time out), voor 30.000 dollar per jaar in een afgetrapte, door Japan gemaakte in een "we hate America" periode klere kist (MU2) met veels te korte vleugels is het niet waard allemaal.

PAX vliegen is mooi omdat er af en toe lekkere dingen achterin zitten.

Voor de rest kan this zieke beroep en deze zieke industrie mn (jonge en mooie) kont kussen.

Aardig zieke industrie if you ask me.

Als er geen goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden voor mn familie aan zaten was ik er mee gekapt. Jammer dat je er pas laat achter komt dat er belangrijkere dingen zijn in het leven (zoals rekeningen betalen en het welzijn van je familie) als vlieguren.

Met name in Europa is het gewoon lachwekken hoe 180 hour wonderboys bereid zijn om hun ziel te verkopen (incl hun eigen moeder) om een 73 te mogen vliegen (uiteraard na het betalen van de rating).

Nog zieker is dat er blijkbaar ook mensen na 17 jaar en 16.000 uur best nog wel even 20.000 Euro (44.000 NLG) willen neertellen om een 747 te vliegen voor een poosje zonder baangarantie.

Wat een grap zeg. Ja het zit in mn bloed. Maar kolere, wat zou ik graag willen dat het niet in mn bloed zat, advocaat was geworden voor Shell en mn eigen kistje had gekocht + PPL.

Iemand overhalen om piloot te worden ???? give me a break zeg. Ik hou je niet tegen, maar ga je zeker niet overhalen.

WTF ?? mn meisje heeft net haar masters opzak en haar beginsalaris ligt op 65K per jaar !!! incl auto van de zaak. Ik had op mn 18e mn CPL en heb 6 jaar moeten vliegen, over 7000 KM heen en weer moeten verhuizen om eindelijk dichtbij dergelijke bedragen te komen!!!

En voordat er weer een 19-jarige snotaap uit Eelde me komt vertellen dat ik "dan maar naar de KLS had moeten gaan"... Nee, geen spijt van mn keuzes. Nooit de dingen geleerd, en de mensen leren kennen als ik een andere richting had gekozen. Maar mn punt is.. Het is een baan, geen hobby. Heb van mn hobby mn beroep gemaakt namelijk.

Ik lever elke dag dat ik naar mn werk ga een goede prestatie met 120% inzet. Daar hangt een prijskaartje aan vast. Show me the money.

Ik neem rustig nog een biertje, terwijl ze in het forum hiernaast rustig verder discuseren over welke ray ban ze moeten kopen nog voor de opleiding.....

FD
 
Last edited:
Oke helder, edoch was jouw vriendin niet veel jonger dan 24 toen ze voor het eerst die 65K ging krijgen. Right?
 
Back
Top