AIRWORK quote of the month: 2007-2008

Priceless and right on the money...

Als je bijvoorbeeld als fiod weet te achterhalen waar en bij wie Guus Hiddink slaapt en niet kan achterhalen als veiligheidsdienst wat die Wilders bij elkaar aan het prutsen is dan hebben we te maken met een kontingent van omhoog gevallen mavo kneuzen die het Nederlandse veiligheids syndroom bepalen, amechtig nageheigd door een volksvertegenwoordiging die al in de broek schijt bij een partij tennis, en dan zit er nog een net tussen de ene en de andere kant.
 
RUBRIQUE ART

Het leken wel de “Ides of March”, (William Shakespeare’s Julius Ceasar), een terminologie die in het heden gebruikt wordt als metaphoor om op hande zijnde hell and damnation gebeurtenissen aan te kondigen.
Fitna is dan ook niet zonder meer aan Airwork voorbij gegaan.
We hebben er ons flink mee bemoeid. Hele polemieken zijn er op het toetsenbord ingeklopt tot en met een aanbieding om een anti Christen film te gaan maken.
Airwork to the rescue. Als JPB het niet meer weet kan hij zich beter maar snel op Airwork’s Crewroom melden en daar wordt hem wel verteld hoe het het eigenlijk had gemoeten en hoe nu verder.
Trouwens, wat we missen op Airwork is een eigen cartoonist. Iemand ???

Het tekort v.s werkloos topic blijft boeien.
Grotere en kleinere bijdragen die steeds weer een andere kant van de problematiek belichten. De kommentaren snijden hout en het nivo van de goed onderbouwde bijdragen tillen het hele Airwork fenomeen verder omhoog in kwaliteit.
Het merkwaardige aspect aan de hele zaak is echter dat als men een rubriek omlaag gaaat, naar het “in opleiding” zijn, men de indruk krijgt dat er een parallel universum is waar men met de snelheid van het licht opleidings klassen vult en aanmelders en selectiekandidaten ongeacht vooropleiding, alles schijnt nu te kunnen, certficaatjes en deel opleidinkjes, met het ruimteveer tussen de scholen heen en weer pendelen om maar binnen te mogen komen met de 150K. In een ander topic had Ik het over, “there will be blood”. Nu houd Ik het maar op, “no country for old men”.

De Airwork consumentenbond heeft zich uitgesproken over De Zonnebril.
Wat blijkt, naast Rayban heeft ook Serengetti grote glazen. Kijk, dat wist niet iedereen.
Er blijken ook Monster Oakleys te zijn met een speciale functie om de hoofhuid te beschermen tegen haaruitval. Dat soort research uitslag wordt op airwork gewoon gratis verstrekt.
Hoewel, de praktijk testers hebben een wat tegendraadse mening, en zo hoort het ook, altijd een en ander door een andere bril bekijken.
Je kan namelijk ook altijd zo'n zwart balkje voor je ogen hebben , houdt echt alle zonlicht tegen en is lekker groot en dus stoer.
Of, een ander advies, koop gewoon een bril die er cool uitziet, al dat gelul over een paar gekleurde glaasjes! Dat is genoeg om de stessjes mee uit checken. De rest is van geen belang.
Dat zijn nog eens goede adviezen die je zomaar op pikt bij het doornemen van de Airwork topics.

En dan, “De Zucht” van Overload.
Alles is er bij gehaald door de pro en opponenten van de dichtgetimmerde SOP’s
en hand gevlogen visuals op traktoren en playstations.
Broeken zijn afgezakt en we gaan toe naar een generatie kaviaarvliegers en knoppendrukkers. Als een direkt gevolg van dit alles kunnen we ook de malariagebieden weer in, gewoon gin & tonic, niks medicijnen en spray.
We zijn er echter nog lang niet uit. Want, de Zuchter is nog niet terug van weggeweest en is aan zijn stand van best betaalde Aiworker wel verplicht nog eens uitgebreid op de materie in te gaan. En over het “buiten de box” denken?
Klik onderstaande link eens aan.
Probeer dan met het getoonde materiaal buiten de box te denken. Art kan je vertellen dat het niet mee zal vallen.

http://www.joe-ks.com/outside/Outside_The_Box_Puzzle.htm


Ondertussen is GBOF in een kruistocht ten strijde getrokken tegen Het Gooi en Hilversum International Airport.
Honder maal *censored* luchthaven bestuur en alle geitenwollensokken figuren met het IQ van één muilezel, wandelende takken, popcornverkopers en verlopen gelopen potloodventers, dragers van katoenen luiers of eetbaar ondergoed en open sandalen pilaarbijters en kerkvoogden moeten het ontgelden.
Hoewel, de kruistocht is virtueel en wordt gevoerd vanuit een ommuurde vestiging in het platte land van Vlaanderen.
Wellicht is het tijd dat onze ridder te paard daar in het Gooise een kampement gaat opslaan om een en ander als een echte Airwork Knight in rechte banen te leiden.
Noblesse Oblige.


Schiphol luidt de noodklok.
De Tweede Kamer houdt een spoeddebat, tienduizenden banen op de tocht en Nederland heeft er weer een primeur bij. Ecotax.
Airwork is er eens goed voor gaan zitten en jawel hoor, er schijnt eeen immigratiegolf te komen. Naast alle verontwaardiging die uitgesproken, ingeklopt, is was er nog een kleine afgeleide discussie omtrent de vliegvelden pal over de grens en waarom al die runways een oost west richting hadden.
De ter zake kundige Airworkers hebben het antwoord als volgt samen weten te vatten.
In de tweede wereld oorlog vlogen de Duitsers van oost naar west en in de koude oorlog vlogen we zelf van west naar oost. Vandaar de ligging. Dit zijn de briljantjes die het forum zo boeiend maken.


Als U wilt dat ik het nog even ga hebben over het KLM piloten tekort, dan roept U maar. Zelf heb Ik de indruk dat Ik daar de handen niet meer voor op elkaar krijg, laat staan een zaal mee kan vullen. Het topic is de ultieme “beating a dead horse” geworden.

En dan nu de winnaars.

De komieke.

Flying mech, 18/3 – 22.12
Je moet er alleen niet eten. Italianen hebben geen goeie Italiaan, da’s jammer.


De technische

Naudjuh, 21/3 – 23.51
Als een swept wing aeroplane hebt, als je wingtips stallen loopt je drukpunt naar voren. Niks neus omlaag dus = deep stall = deuk in de grond.
Beter kan ik het op dit moment even niet uitleggen.

Cheers
Art
 
Mooie samenvatting weer Art. Echter een kleine correctie. Het fenomeen ecotax heeft een aantal jaar geleden in Zweden zijn intreden gehad. Gevolg was dat Ryanair 4 van zijn 6 bases sloot en de regering niet wist niet hoe snel ze moesten terugkrabbelen. Er blijft dus hoop!
 
Last edited:
Art, niet alleen het algemeen niveau op Airwork gaat omhoog, ook het niveau van jouw "algemene beschouwingen" stijgt met de maand...

chapeau, en vooral doorgaan!
 
Naja wellicht valt het tegenwoordig onder de jeugd-Kultur: banenmarkten zijn nie chill en kewl, maar F-16 vliegen ah...ja dat is op zich best relaxt, ik google mijn probleempjes wel!

:grijns:

Hehe, wat is dat toch met de jeugd van tegenwoordig ;)
 
RUBRIQUE ART

April 2008

Om te beginnen, de perikelen omtrent Amsterdam Airlines. Als
je dacht dat alle records betreffende de arbeidsvoorwaarden reeds gebroken
waren heeft deze maatschappij een nieuwe dimensie weten toe te voegen.Voor de duidelijkheid, ik mag hierover denken wat ik wil, echter, de betreffende maatschappij
heeft het volste recht deze T/C’s aan te bieden en als ze hiervoor kandidaten krijgen, dan, so be it. Het blijft vraag en aanbod.

De minder aantrekkelijke kant van de medaille is echter het feit dat een opstart company
blijkbaar een business model wenst te hanteren wat uitgaat van niet industrie conforme belonings voorwaarden voor het vliegend personeel. Of, althans, in zelf concluderende wijsheid, hebben menen te konstateren dat men hier als trendsetter kan worden aangemerkt. Dwaling of niet, zij hebben de bal en als je mee wil spelen zijn dat de regels. Zover niets nieuws onder de zon.

Je druk maken over het logo en de verfjes op de kist is niet echt relevant. Ieder bedrijf heeft zijn spin doctors en ook naar aanleiding van het persbericht van Amsterdam Airlines aangaande de beschildering kan je niet echt anders konkluderen dat ze op het PR department graag Antwerpse wafels met slagroom eten.

Dat kan allemaal nog wel door de beugel, echter, wat nu blijkt dat het management in zee is gegaan met ordinaire oplichters voor wat betreft garantie voorzieningen, gaat toch het bevatingsvermogen van de modale vlieger, zoals ik er een was, ver te boven.
Met al deze miljoenen achter de hand, en Arabische geldschieters in de knip, en dan verzuimen een gedegen due diligence te doen op je afnemers, geeft toch te denken.
Zijn er Airworkers bij dit bedrijf in dienst?

En, jawel hoor, Overload zucht niet meer. Nog steeds worden er mensen captain over een paar jaar maar waarom dat een verhitte discussie is geweest komt zonder Overloads bijdrage niet uit de verf. Beter te hard geblazen dan de mond verbrand?

De asfaltering van Hilversum.
Kruisvaarder GBOF heeft in het Vlaamse land luidruchtig geroepen, een paard, een paard, ik moet ten strijde, maar eenmaal weggegaloppeerd is hij uit het gezicht verdwenen. Zonder GPS te paard naar EHHV is geen kleinigheid. Zou hij de weg kwijt zijn?

En het droevigste bericht sinds tijden.
Tempelhof gaat dicht.
Hier blijkt dat de clientele van Airwork van een tamelijk jonge generatie is.
Het is even aangestipt maar, je hoort de aanwezigen denken, Tempelhof, waar gaat dit over? Waar dit over gaat is pure luchtvaart historie, wat zelfs in de stad die dankzij dit vliegveld in de uiterste nood van het bestaan is overeind gebleven, nu gewoon wordt opgedoekt als ware er nooit iets gebeurd. Wat een vervlakking van emoties en wat een apatische houding ten opzichte van een monument dat meer geschiedenis waarde heeft dan ooit een Schoenefeld met geld kan kompenseren.
And one by one, a cloud took them all all from sight.

Is the party over?
Nee hoor. The empire, de optimisten, strikes back. Weg met de doemdenkers.
Wel, die wens gaat waarschijnlijk in vervulling. Als je zo de berichtgeving leest in het onderhavige topic pakken de wat oudere wijze mannen de fiets en gaan in de pub een biertje dinken. Onder het motto, we horen het wel, wanneer de kunstmest de ventilator raakt. Waarmee ome Art niet wil beweren dat de wat oudere wijze mannen het altijd bij het rechte eind hebben maar een zekere berusting als in, ok, jij je zin, steeds vaker plaats aan het vinden is.

En, kan je nu niemand meer vertrouwen? Neen.
Zelfs de leverancier van keukens gaat voor de bijl.
En de usual suspects komen natuurlijk aandragen dat vrouwen ook onder geen enkele voorwaarden te vertrouwen zijn.
Opvallend is dat de Airwork dames hier niet reposteren. Je zou zomaar denken dat, gezien, no comment, het misschien nog waar is ook?
Heb het thuis even gevraagd. Resultaat was op de bank slapen.

Nog even terug naar mijn nieuwjaars voorspellingen.
PSV kampioen, die heb ik binnen.
Diana gaat niet trouwen. Ook binnen denk ik.
100 delnemers aan de 2008 BBQ. Dat wordt nog spannend. (Update Diana?)
Die elfstedentocht heb ik verloren en Kliko’s salaris op de ranglijst is ook niet meer een zekerheidje. Overload naar AF/KLM, je hoort hem niet meer, er broeit iets.

Dan, zult U vragen, Ome Art, waar zijn de quotes.
Wel, ik heb ze niet gevonden. En, het moet natuurlijk wel van harte gaan, dus, niet zomaar ergens uitdrukkingen met de haren er bij slepen omdat nu eenmaal een rubriek gevuld moet worden.
Dit brengt mij tevens ook op een andere gedachte die ik al even meedraag.
Ieder product, zoals ook de “quote van de maand” er een is, heeft een shelf life.
Mijn indruk is dat dit product aan vervanging toe is en dat het tijd word tom het uit de schappen te halen vordat het verzuurd.
Daarom, de maand Mei wordt de laatste QUOTE maand en op de BBQ in Juni worden de flesjes nog verdeeld.
Tenzij er iemand is die zich meld om de fakkel over te nemen, melden bij Diana, zijn we toe aan een nieuw produkt.
Suggesties?

Cheers
Art
 
Overload weet niet zo goed meer wat hij er mee aan moet.

Ik zal eens een postje doen in die 'over drie jaar captain' thread maar eigenlijk is het allemaal zo verdrietig dat de lust daartoe me tot nu toe ontbrak.

En Overload stil? Och dat valt wel mee. Zolang men maar niet over Ryanair liegt heb ik niet zoveel bij te dragen. De jeugd van tegenwoordig weet het toch altijd beter omdat ze op de PC flightsim hebben en op TMF horen hoe de wereld in elkaar steekt.

Art gaat toch wel naar de airshow in Berlin? En volgens mij is er nog steeds een referundum in het verschiet.

Anyway, wat is vliegen in deze tijd van het jaar toch heerlijk. England's greenest hills zijn weer prachtig groen en rapeseed geel. Ik gaf vandaar de student bijna een hartverzakking door hem drie visuals zonder FD te laten vliegen en hem te vertellen dat hij naar buiten moest kijken en door zelf een departure manual en op de HSI te vliegen ipv in LNAV op de ND. Over drie jaar is hij captain.

Het kan verkeren.
 
Ik wil trouwens wel eens naar de BBQ of word ik dan in elkaar geslagen. Zijn Art en FD er dan ook? Dan durf ik wel.
 
En Overload stil? Och dat valt wel mee. Zolang men maar niet over Ryanair liegt heb ik niet zoveel bij te dragen. De jeugd van tegenwoordig weet het toch altijd beter omdat ze op de PC flightsim hebben en op TMF horen hoe de wereld in elkaar steekt.

Met alle respect Overload, maar dat klinkt wel erg oudbollig.

Ik ga mijn uiterste best doen om bij de bbq aanwezig te zijn. Ik ben als newbee,wannabee geef het beestje een naampje toch wel erg nieuwsgierig geworden wie die wijze mannen allemaal zijn.

Ook al heb ik nog niet zoveel levenservaring als Art, ik zou maar wat graag met hem willen filosoferen, nadenken en vooral luisteren naar al die leuke verhalen.
 
Overload,

Het Tempelhof referendum is geweest. Het volk heeft gesproken. DICHT.
Kan helaas niet naar de fly in. Had het graag gedaan, met een Piper Cub.
Trouwens, al in de Staatsoper, Unter den Linden, geweest?

Schrik om aframmeling @ BBQ 2008?
Kan je verzekeren dat je de volledige bescherming van de Walkuhre hebt, zelfs als Art en FD er niet bij zijn. Jouw kan niets gebeuren.

En inderdaad, het Engelse landschap in de lente is prachtig, doet me steeds denken aan die serie, Midsomer Murders.

En over die visuals, heel lang geleden, toen ik mijn type deed op de 707, kwam ik op een visual iets te hoog uit op final. Heb hem toen even geslipt, kwam perfect uit.
De TRE comment was, where the f*ck heb je dat vandaan? Bij zweefvliegen geleerd was mijn antwoord. Werd een pass. Waarschijnlijk nu niet meer.

Hals und Bein Bruch
Art
 
Het Tempelhof referendum is geweest. Het volk heeft gesproken. DICHT.
Kan helaas niet naar de fly in. Had het graag gedaan, met een Piper Cub.
Trouwens, al in de Staatsoper, Unter den Linden, geweest?


Nog erger, die vrolijke burgemeester daar had al bij aanvang gezegd dit referendum aan zijn laars te lappen. Daarnaast was er nog eens een slechte opkomst ook, waardoor deze vriendelijke vriend ook politiek gezien op zijn zetel kan blijven zitten
 
Art, ik hoop echt dat je de 'quote's' voort kunt zetten. Dit is voor mij m'n dagelijkse stukje lach-kost. Vaak komen deze quote's beter tot hun recht als ze uit hun verhaal getrokken zijn daar je er anders gewoon overheen leest.
 
Overload -

Uit het oog is niet uit het hart vriend! Go take one for the team in Teuge :grijns:

FD
 
Back
Top