Poll: FAA training incl. een baan

Poll: FAA training incl. een baan


  • Total voters
    106
Ik kan je verzekeren dat Imo Apita zeker ter goeder trouw is.
Wat ik van hem persoonlijkheid heb vernomen in een gesprek onder vier ogen is dat hij momenteel niet alles kan prijsgeven omdat de eerste leerling(en) nu aan het werk zijn.

Je kan er vanop aan dat als EAA en dus Imo Apita iets uitwerkt het zeer degelijk in elkaar zal zitten.
Geef hem gewoon een beetje tijd om alles publiek te gooien, maar ik denk dat als je hem persoonlijk contacteert, hij zeker wel iets kan doen om je op weg te zetten.
 
Ik denk dat Imo even druk is, want ik heb de PM met info al wel gehad...absoluut geen scam!
 
Hey IMO Apita,


Nog enkele updates? Ben namelijk nog steeds erg geinteresseerd.


Bedankt.
 
Volgens mij is die bushvliegerij een dekmantel. Eigenlijk vliegen de boyz 'n' girlz nu ergens in Area51 voor Boeing Skunkworks. Als je denkt dat ik uit m'n nek klets, kijk dan een s naar hoezeer dit alles in het geniep gebeurt..
Het Skunkworks Direct Entry FO program: its just awesome.. :)
 
Volgens mij is die bushvliegerij een dekmantel. Eigenlijk vliegen de boyz 'n' girlz nu ergens in Area51 voor Boeing Skunkworks. Als je denkt dat ik uit m'n nek klets, kijk dan een s naar hoezeer dit alles in het geniep gebeurt..
Het Skunkworks Direct Entry FO program: its just awesome.. :)

Nu begint het al helemaal interessant te worden! :airforce:
 
Howdy,

Eeerst mijn excuses aan iedereen die een PM heeft gestuurd, ik heb nu pas antwoord gegeven.
Ben een paar weken te druk geweest om ook maar iets anders te doen dan werken.
De update over de leerling is gemengd nieuws, het gaat goed met hem, maar hij zit niet meer in het land in kwestie : Indonesie.
Zoals eerder bericht ging het in het begin allemaal uitstekend.
Hij vloog vanuit Jakarta en Medan op een reeks eilanden.
Voor aanvullende training is hij samen met een aantal andere "newbies" naar de basis in Papua Nieuw Guinea gestuurd en daar is het mis gegaan.
Het bush vliegen was daar een beetje te heftig voor hem.
Heftig onweer, heuvel op landen en helling af starten, dat soort zaken.
Comes with the territory, maar dat was hij niet goed op voorbereid.
Kwam nog bij dat bijna alle piloten op die basis uit Australie kwamen en daarvoor allemaal voor hetzelfde bedrijf hadden gewerkt, beetje een kliek waar hij niet goed werd opgenomen. Hij heeft daar met hele goede piloten gevlogen en met een paar niet zulke goede. Bedrijf heeft hem na 4 weken terug geroepen naar Medan.
Hij heeft met de Chef vlieger uitgebreid gesproken en deze had hem aangeboden om weer de Jakarta/Medan basis te vliegen. Dat aanbod heeft hij niet aangenomen en besloten om maar helemaal er mee op te houden. Beetje jammer, maar zijn keus; als je het niet meer naar je zin hebt moet je weg.
Aaan de andere kant, als hij even had doorgezet was het allemaal wel goed gekomen. het bedrijf heeft ondertussen de bezem er goed doorheen gehaald op de basis in Papua.
Vragen zijn altijd welkom.
 
Heftig onweer, heuvel op landen en helling af starten, dat soort zaken.
Comes with the territory, maar dat was hij niet goed op voorbereid.
:dozey:

Is het niet een beetje jouw taak geweest om hem daar op voor te bereiden?
Ik zou dit soort ops overigens ten sterkste afraden aan ab-initios die hat alleen doen om uurtjes te sprokkelen. Als way of life, ok. Maar om je leven op deze manier op het spel te zetten om later misschien eens een keertje bij Trans te werken is gewoonweg gekkenwerk.
 
Is het niet een beetje jouw taak geweest om hem daar op voor te bereiden?
Ik zou dit soort ops overigens ten sterkste afraden aan ab-initios die hat alleen doen om uurtjes te sprokkelen. Als way of life, ok. Maar om je leven op deze manier op het spel te zetten om later misschien eens een keertje bij Trans te werken is gewoonweg gekkenwerk.

Ja, kritiek is ook altijd welkom.
Ben het in grote lijnen niet met je oneens.
Het is niet voor iedereen weggelegd, dit soort vliegen.
Moet wel even benadrukken dat het vliegen vanuit Jakarta en Medan voornamelijk was op bestemmingen met verharde banen in tegenstelling tot Papua.

Het probleem is ook om een baan te vinden voor leerlingen die NIET mogen werken in de VS, de overgrote meerderheid.
Het probleem is ook om een betrouwbaar bedrijf te vinden, je weet net zo goed als ik dat er veel te veel puinhoop zit tussen training en Airlines.
Veel te veel bedrijfen die een te klein budget hebben om veilig te kunnen opereren.
Dit bedrijf in Indonesie is daar een uitzondering op, zij hebben hun zaken wel goed voor elkaar.

De school gaat het waarschijnlijk nog met 1 leerling proberen bij dit bedrijf, als de kloof te groot blijkt word het zoeken naar iets anders. Zou wel jammer zijn trouwens.
Een bekende van mij die zijn eigen weg naar hetbedrijf heeft gevonden heeft het wel uitstekend naar zijn zin, laatst een update van hem gekregen.
Hij had al wel wat meer vliegervaring en wat meer levenservaring.........
 
Tweede leerling is nu naar Indonesie.
Zijn training begint 16 Juni.
Kort daarna hoop ik van hem een update te krijgen.
 
Zie deze thread nu pas en heb hem met veel interesse gevolgd.

Imo,

Eerst zeg je:

Comes with the territory, maar dat was hij niet goed op voorbereid.

Maar was dat dan niet jullie taak zoals Superpilut al aangaf?

Want even later zeg je:

zij hebben hun zaken wel goed voor elkaar.

Die zaken spreken elkaar toch een beetje tegen. Een bedrijf die de zaken goed voor elkaar heeft zorgt ook voor een goede begeleiding om zo haar piloten voor te bereiden op de dingen die komen gaan. Krijg nu het idee dat zijn verwachtingen niet echt matchten met de realiteit.

Ben benieuwd of er nog mensen op je vorstel ingaan. Klinkt erg avontuurlijk. Persoonlijk hou ik meer van blonde vrouwen dus ik laat deze mogelijkheid even aan me voorbijgaan ;)
 
informatie

informatie

hallo zou je mij ook wat informatie willen geven

ben zelf in het bezit van faa flight dispacther license faa

en dit lijkt me wel wat

mvg frank
 
Ik zit aan een (CPL/ATPL) opleiding te denken maar dit lijkt mij ook wel wat.

In Tanzania die bush jongens bezig gezien (en wat vluchtjes op de rechterstoel mogen zitten als pax) en ik vond het geweldig. Na touch down weer gas geven om over een groep overstekende impala´s te stuiteren en dan alsnog landen, top!


Tanzania075-1.jpg

:grijns:

Dus als je wat meer info voor me hebt Imo dan hou ik mij aanbevolen voor een PM.
 
Leerling #2 heeft zijn Lijn training met goed gevolg afgelegd en hij vliegt inmiddels al een paar weken als FO.
Hier vliegt hij op 15000' op een van de routes.

blocks_image_27_1.jpg


Leerling #3 gaat als het goed is in Sept. de lijn training doen.
 
zijn dat ook NL-ers, die leerlingen?
Ik had in mijn PM nog at extra info over mijzelf gegeven IMO, mbt leeftijd achtergrond etc...care to react pls?
dank! :)
grtz,
N-1
 
Sorry Imo, maar ik begrijp even iets niet:
Je Pitched dit concept hier op het forum, zoekend naar geïnteresseerden...
Dat ben ik dus...
Mijn laatste berichtje hier is bijna een week oud, geen reply.
Mijn PM's zijn al weken oud, geen reply...dit is toch geen selling-an-opportunity?
Op mijn eerste PM van bijna een maand geleden verwijs je me als antwoord naar de site van de school, maar ik wil het van jou horen, een betrouwbare bron...
ik probeer je niet tegen me in het harnas te jagen, maar ik zit te springen om info zodat ik eventueel stappen kan gaan ondernemen...
Dusse...in de pen pls en reply-en!
thnx
 
Last edited:
Back
Top