Poll: FAA training incl. een baan

Poll: FAA training incl. een baan


  • Total voters
    106
Korte selectie procedure + medisch + interview met de airline

Nee, niet helemaal.....


In 8/9 maande naar FAA-CPL/IR/ME in een gebied waar het momenteel verstikkent heet is heb ik begrepen

4-6 maanden is genoeg hiervoor.
En nee, het is niet Arizona.

Dit zijn de vliegtuigen waar het om gaat;

Cessna Grand Caravan,
45605184.nam124.JPG


Pilatus Porter,
A14-662a.jpg


Pilatus PC-12,
WEB%202007%20PC-12.jpg



DA-42,

DA42front.jpg



Ze zijn momenteel behoorlijk aan het uitbreiden, ze hopen volgend jaar een vloot van 10 kisten te hebben. Ze zijn in onderhandeling over de aanschaf van de PC-12.
Eerste leerling gaat er in Augustus naar toe, moeten even afwachten hoe dat gaat voordat er meer gaan.
 
Dus die eerste 8 maanden kan je niet loggen als het geen multicrew kist is.
'k denk dat een airline gaat lachen als je zeft dat je 400 uur als FO op een Diamond Twinstar hebt gelogd.

Toch is het natuurlijk geen slechte deal als je ook tijdens je "FO" tijd betaald krijgt.
 
Idd beetje jammer dat je het niet als zodanig kan loggen, maar het is imho wel ervaring, en je krijgt betaald.....daarna gewoon nog lekker als "Captain" :grijns: doorvliegen, en wel zoveel mogelijk uurtjes maken....dan converten en/of inschrijven in de Greencard Lottery.........'t scheelt wel ff een enorme schuldenlast!

Mocht ik onverhoopt geen ATCO worden dan is dit zeker een overweging voor me!
 
Die Da-42 is natuurlijk WEL PIC appeltjes.....:grijns:
De Caravan is SIC/PIC, 12 stoelen dus SIC verplicht dus wel Multi crew operaties.
De Porter is voor de echte bush operaties.
Iemand nog Air America herinneren met Mel Gibson? Die scene waar ze heuvel op landen?
Dat soort dingen, maar dat doe je voorlopig niet. Dat mag je pas te doen met veel meer ervaring.

Bushhill.jpg
 
De caravan Rocks, zeker als je 'm single pilot vliegt :), je kunt die uren idd wel loggen mocht je m multicrew vliegen, ken wat nederlanders die 'm zo vliegen ergens in z-o europa.
 
Hoi,

Dit ziet er heel interessant uit, school FAA-CPL/IR/ME , vliegen met C 208+Pilatus + PC12 ... basisopleiding op welke toestellen alvorens over te schakelen op turbine? Locatie? Amerikaanse of Europees management?

L-13
 
Amerikaanse of Europees management

Niet dat dit uitmaakt , er zijn genoeg oplichters in Europa ........;)

Maar Europees management.

Het bedrijf in kwestie heeft nog geen PC-12, maar ze zijn in ver stadium, waarschijnlijk begin volgend jaar. Eerste leerling gaat in Aug., even afwachten hoe goet dat gaat.
 
Last edited:
Aan het werven voor iets als de Flying Doctors Imo?

In ieder geval de Grand Caravan wordt uitputtend gebruikt voor bush operaties in o.a. de hoek van de wereld waar je het over hebt, maar niet uitsluitend overigens.

Bijvoorbeeld de Mission Aviation Fellowship. Alhoewel daar naast goed vakmanschap ook een bepaalde geloofshouding wordt verwacht.
 
Plus dat je van een missionarissen salaris moet rondkomen, dwz dat de "gemeente" of een suikeroompje je opleiding kan betalen. Schuld aflossen is onmogelijk.

En ja, nog net niet op de checklist; oogjes toe, handjes samenvouwen en vragen aan je maker of hij je een behouden vlucht geeft.

MAF, says it all.
 
En niet te vergeten het werk dat ze doen. Vliegen in gebieden waar commerciele luchtvaart niet wil vliegen omdat het geen rooie cent opbrengt, maar waar luchttransport nagenoeg als onontbeerlijk is om nog voor enige levenstandaard / medische hulp te zorgen.

Beetje flauw en het gaat ook een beetje off-topic zo...
 
Flying Doctors en MF hebben behoorlijk hoge eisen, daar kom je niet zomaar binnen.
Dat is het dus niet.......;)
 
Enige indicatie watvoor bedrijf het is, en of het salaris enigzins leefbaar is (ik hoef er niet rijk van te worden, maar kunnen overleven is wel fijn:D ) ?
 
Je gaat natuurlijk met 250-300 uur geen miljoenen verdienen, zeker niet in Azie.
Salaris is evenredig met ervaring, met 500 uur, 800 en 1000 gaat het omhoog.
Ze zijn bezig met een bonus regeling als je langer blijft als Captain.
Niet onaantrekkelijk eigenlijk.
Vrij verbazend ( en goed) dat ze niet proberen om weer zo snel mogelijk van je af te komen om de stoel weer goedkoop te vullen.
 
BOOYAAA...who's your daddy?

[YOUTUBE]http://youtube.com/watch?v=Mhp0jbTpUGM[/YOUTUBE]




En nee, dit is een kist van MAF....
 
Back
Top