Poll: FAA training incl. een baan

Poll: FAA training incl. een baan


  • Total voters
    106

imo apita

New member
Ik wil graag een nieuwe poll starten;

Hoeveel aspiranten zouden geinteresserd zijn in een FAA vliegopleiding in de Verenigde Staten met een vervolg traject?
Een vervolg traject waar je NIET betaalt voor je uren maar waar je betaald word als FO op een turbine?
Een combinatie van Single engine en Multi engine uren voor een duur van min 8 maanden tot 2.5 jaar of langer als je wilt. 80-100 uur per maand betaalt vliegen in Azie.
Is dit aantrekkelijk voor jullie?
Dit in plaats van een opleiding in Europa?
 
Tuurlijk is zoiets aantrekkelijk, is het niet op de eerste plaats vanwege het financiele aspect dan wel door het "beloofde" uren/ervaring opdoen.

echter, het verschil tussen 8 maanden en 30 maanden...vind ik vrij raar berekent...tenzij ik iets compleet mis hier.

Maar, als ik je Poll-opties bekijk..begrijp ik dat er geen typerating bij zit dus?
 
Geen typerating, nog niet.
Min 8 maanden als FO, daarna Capt. voor 1.5 jaar, langer als je wilt.
Geen maximale duur eigenljk, school zorgt voor je eerste betaalde baan.
Het is geen internship of beperkt trainingstraject.
 
Dus in principe is het gewoon je eerste baan? (Op wat voor Turbine, ME?) In dat geval zou het me best interessant lijken! Dit zou dan wel puur FAA-opleiding zijn zeker? Hoe moeilijk/makkelijk is het converten naar JAA met een zooitje uren? (Zeker de ATPL theorie halen en je IR opnieuw doen ofzo?)

Heb je misschien ook een richtprijs o.i.d. ?
 
Last edited:
Of natuurlijk tijdens je opleiding een Amerikaanse schone aan de haak slaan, en een Greencard binnenharken:grijns:
 
Als ik opnieuw zou moeten beginnen en zo'n aanbieding zou krijgen, zou ik er meteen voor gaan. € 37000,- of € 100.000,- investeren? Lijkt mij een eenvoudige keuze. Daar komt dan nog bij dat je meteen een gegarandeerde baan hebt.
 
Bij welke maatschappij zou je dit kunnen regelen?

Bedrijf met lijnvluchten en charter vluchten op zowel singles als twins, turbine en piston.

Maaruh, idd watvoor maatschappij moet ik me hierbij voorstellen, en vooral waar in Azië? Japan/Hong Kong etc of India/Pakistan/Bangladesh en consorten

Hou het maar even bij Zuid-Oost Azie, wil nog niet al de kaarten laten zien.

Daar komt dan nog bij dat je meteen een gegarandeerde baan hebt.

Je moet het iets anders zien. Je vliegopleiding is eigenlijk een lange sollicitatie-periode.
Als je tijdens je training geen gekke dingen uithaalt, verantwoordelijks gevoel toont en overall veilig bezig bent dan is de school bereid om je aan te bevelen bij dit bedrijf. dat omdat ze de kwaliteit van de training kennen. Zonder aanbeveling van de school gaat het feest niet door. Dan sta je er weer zelf alleen voor, maar je hebt je kansen ook zelf verkloot.
Maar het zal niet zo'n vaart lopen, de meesten zijn gewoon verstandige mensen, het is alleen niet gegarandeerd dat je automatisch een aanbeveling krijgt.
 
Heeft FFTO ook niet zn aanbieding maar dan met als eindresultaat 1000fHrs op een D228 in texas, FAA/CFII/ME en geen Greencard...

Als het een baangaratie geeft zou ik toch echt wat meer wille weten van deze club, maar heb weinig vertrouwen in het verhaal...(sorry;))
Dus ik wacht op je ontknoping Imo Apita :)

cheers
 
Ik ben erg benieuwd naar het hoe & wat !
Dus zodra meer info bekend is...ik hou me aanbevolen !
 
Heeft FFTO ook niet zn aanbieding maar dan met als eindresultaat 1000fHrs op een D228 in texas, FAA/CFII/ME en geen Greencard...

Als het een baangaratie geeft zou ik toch echt wat meer wille weten van deze club, maar heb weinig vertrouwen in het verhaal...(sorry;))
Dus ik wacht op je ontknoping Imo Apita :)

cheers

Alleen daar ben je 100k euro's voor kwijt, en krijg je niet betaald terwijl je de uren op de D228/D328 maakt;)
 
Imo,

Ik denk dat ik weet om welke club het gaat. Zal niet zeggen welke...;) De school lijkt mij oke, Maar het bedrijf weet ik nog weinig van.

* Korte selectie procedure + medisch + interview met de airline.
* In 8/9 maande naar FAA-CPL/IR/ME in een gebied waar het momenteel verstikkent heet is heb ik begrepen.
* Volgens mij een type training er achter aan? Lijkt mij wel nodig als ik zie om welke type het gaat.
* en dan uurtjes borren op een kist(je) waar je in de rest van de wereld best goed mee uit de voete kunt komen denk ik..;)

Imo durf je nu `AllIn` te spelen en je kaarten op tafel te gooien:grijns:

cheers
 
Het wordt steeds spannender :)

Maar Azië klinkt goed....ik ben echt benieuwd om welke club het gaat !
 
Back
Top