Afghanistan filmpje

Mooi en pakkend filmpje.

Maar ben ik nu de enige die steeds zit te wachten totdat er in die gemodificeerde kist een signaal in de cockpit vrijkomt, waaruit blijkt dat ze vanaf de grond met hoge snelheid via zo'n holle pijp een dosis bijelkaar geknutseld explosief jouw kant op sturen...??

Het lijkt me doodeng.
De beelden die ik van het land en de mensen heb gezien (waaronder op rotten.com) zorgen ervoor, dat ik zal proberen dit soort mooie indrukken van een land, boven een veiliger stukje aarde blijf zoeken.

Overigens heb ik natuurlijk diepe respect voor diegene die daar hun werk doen en dank ik je voor de vele uren van creatief puzzelen met beeld en geluid.

WS
 
@windshear,

Bedankt voor je complimenten.
Een operatie in een dergelijk land is inderdaad niet te vergelijken met vliegen in Europa of Amerika, en ik begrijp dat het idee van een RPG of Stinger die op je af komt niet echt gaaf is. Daar zat ik zelf ook niet om te springen.
Maar de kans daarop was erg klein in de gebieden waar wij vlogen. Neem Kabul bv, daar stijgt elke 4 minuten een vliegtuig op.
Alle types boeing, airbus, Antonov en Ilyushin en de meest exotische (grote) militaire kisten door elkaar heen.
De kans dat ze een dergelijk dure raket (voor hen blijft het duur) voor onze kleine Fokkert gebruiken acht ik zelf erg klein. Daarnaast wordt er voor iedere Stinger die wordt ingeleverd bij de ISAF zon 100.000 euro beloning uitgekeerd.
Wellicht geen motivatie voor de diehard hakbars maar de totale hoeveelheid wapens is er wel door afgenomen de laatste jaren.

Verder zijn beelden als van rotten.com natuurlijk niet representatief voor een land. Zo zal je vast ook gruwelijke beelden uit Belgie of Limburg (als we toch over de axis of evil praten) kunnen vinden maar ik ga er vanuit dat ik daar gewoon over straat kan lopen zonder meteen om te komen op een gruwelijke manier. :grijns:

Al met al is Afghanistan niet een land zoals dat in sommige films wordt weergegeven; waar de hele bevolking iedere westeling wil lynchen als ze de kans krijgen en waar iedereen constant met een AK-47 of RPG-7 over zijn schouder loopt. Het is geen Rotterdam!

@ alien,

Ik werkte voor Denimair en we kregen een contract aangeboden om voor t Noorse leger te vliegen.
Onder de vliegers en cabine werden vrijwilligers gevraagd voor deze operatie.
 
Hey, mooi filmpje man! Ik ga zelf ook binnenkort richting afghanistan met de landmacht, en vind het prachtig om zulke beelden te zien. Het blijft een mooi land (om te zien).
 
Mooi filmpje...
het eindigt met de tekst 'mijn laatste vluchten op de F50'
Wat ga je nu dan doen? ( of had je dat hier al ergens gepost, dan heb ik er over heen gelezen)
 
Maar het is wel een héél mooie maatschappij he JPC ;)
Als ik de kans zou krijgen die JPC gekregen heeft, zou ik hem denk ik met 2 handen aannemen, je krijgt ervaringen die weinig andere piloten hebben.

Bovendien geniet ik nog steeds van het filmpje :rt:
 
Een foto zegt meer dan vele woorden, laat staan dit "filmpje",

Fantaaasstisch

Nog aspiraties om van der Goot voorbij te streven??


Mzzl

Fk52
 
Last edited:
Al met al is Afghanistan niet een land zoals dat in sommige films wordt weergegeven; waar de hele bevolking iedere westeling wil lynchen als ze de kans krijgen en waar iedereen constant met een AK-47 of RPG-7 over zijn schouder loopt. Het is geen Rotterdam!

Heilige opmerking!
 
héééééél leuk filmpje. Doet me een beetje denken aan de sfeer van de film "Air America". Zalige film trouwens. Aaah dit is het echte vliegen! Vergeet die saaie airlines :p
 
héééééél leuk filmpje. Doet me een beetje denken aan de sfeer van de film "Air America". Zalige film trouwens. Aaah dit is het echte vliegen! Vergeet die saaie airlines :p

Haha nou inderdaad! daar moesten ze zelf ook vaak aan denken toen we daar vlogen!
beetje Tour of Duty muziek in de cockpit en vliegen maar!
 
Hoi JPC,

Je Afrika filmpje op de TUBE is ook erg aardig.
Mocht je Zol nog eens zien doe 'm de groeten (heeft vast nog aardige foto's in z'n portomonnee)

Mzzl
 
Nee, iemand heeft er voor gezorgd dat ze offline werden gehaald. :(
Ik zal eens kijken of ik ze ergens anders kan uploaden.
 
Back
Top