Oefen Persoonlijkheidsonderzoek

superfa

New member
Ik heb dit jaar PO 1 niet gehaald door het persoonlijkheidsonder zoek (de test met de vliegtuigen in een bepaalde stand.) Ik had van te voren een paar keer geoefend met de test die op internet staat.
Helaast mocht dat niet helpen.. Zelf vond ik de test erg anders als op internet. Mede daarom wilde ik eigenlijk een nieuwe "oefentest" gaan maken. Ten eerste om me goed voor te bereiden op mijn 2e poging... En om mensen te helpen die binnekort PO1 hebben.

Ik ben nog niet begonnen met het maken van de test alleen heb ik alvast gekeken, hoe ik de instrumenten het best kan gaan maken. Ik kwam toen tot mijn schrik erachter dat ik niet meer precies wist hoe de kunstmatige horizon er uitzag bij de test. Ik heb een begin gemaakt en volgensmij lijkt dit er een beetje op ( Ik weet niet meer zeker of dat rollen naar rechts of links nou omgekeerd was.)
http://i14.tinypic.com/62z0ra0.jpg
Wat ik ook niet meer weet is vanaf welke richting je kijkt. Dat was toch het zuiden ?

Mensen die de test gemaakt hebben graag een reactie om mij op weg te helpen ! alvast bedankt :)

PS: Ik wil wel graag de maker van de andere test vragen of ik afbeeldingen van vliegtuigen uit zijn test mag kopieren



EDIT: Gedeelte van test http://home.planet.nl/~badlo002/
BELANGRIJK:
Er zijn veel verschillen tussen deze test en de echte !
Ik kan ook niet garanderen dat deze test uberhaupt een goede oefening geeft. Ik kan niet zeggen of deze test moeilijker, makkelijker, of van een zelfde niveau is. Dat is voor iedereen verschillend.
 
Last edited:
Volgens mij stond het streepje van de indicatie van het vliegtuig gewoon scheef, kan me geen pijltje herinneren (maar PO-1 was voor mij 4 januari 2006). En dan zie je idd rechts de "vleugel" (uiteinde streepje) de 60 aantikken, dan is die 60 graden naar links gerold.
Klopt ook dat je vanuit het zuiden kijkt ja.
 
Dat lijkt inderdaad niet erg op de oefentest op internet! Ik vind het leuk dat je de anderen (waaronder mijzelf) op deze manier helpt bij het maken van de eigenlijke test :)
 
Ik weet het eigenlijk ook niet precies meer, maar was het idd niet gewoon zoiets:
747bnk.jpg


±25 graden naar rechts gerold, 5 graden omhoog.

Pijltje wat jij bedoelde zie je bovenin. Wijst ie naar links, rol je naar rechts en omgekeerd.
 
De instrumenten interpretatie is naar mijn mening geen persoonlijkheidsonderzoek. Je kunt het anders hele selectietraject wel als een persoonlijkheidsonderzoek zien, maar eigenlijk is het alleen het gedeelte waar je het gesprek hebt met een psycholoog, persoonlijkheidsvragenlijsten in moet vullen (wat voor type ben je, neurotisch, altruistisch, extravert etc), capaciteitstesten (IQ etc)... Bij de PO1 wordt imho echter vooral gekeken naar jouw vliegtechnische aanleg. D.w.z. selectief luisteren, instrumentinterpretatie, de 3 assen van een vliegtuig, hand/oog/voet coördinatie, ruimtelijk inzicht etc... Heeft niets met persoonlijkheid te maken.

M'n reactie is misschien niet zo relevant voor jouw vraag, maar dan weten we wel waar we het over hebben ;)

De oefentest die ik vorig jaar hier ergens (of bij dutcracker.nl) had gevonden, was voor mij een hele goede voorbereiding op wat ik kon verwachten, idem voor de luistertest die als oefentest (steeds snellere reeksen) veel moeilijker was dan de feitelijke test (steeds zelfde tempo).

suc6
 
Last edited:
@Uncle Volgensmij was het toch echt een pijltje... Ik heb hem begin dit jaar gedaan.... Andere die hem recentelijk hebben gemaakt ?

@Tomcat Ok als hij af is krijg jij hem als eerst te zien :angel:
En ja ik zal de afbeeldingen zelf hosten

@ Dune
Hij wordt overal zo genoemd.... (oa kennisbank)


Bedankt voor de berichten allemaal en ik ga er proberen iets van te maken !
 
Superfra, als je naar mijn afbeelding kijkt hier en paar posts boven, zie je het pijltje wat jij bedoelde.
 
Goed voorbereiden is belangrijk.. maar ik denk dat bij de instrumenten interpretatie test je vooral goed bij de uitleg van tevoren op moet letten! Snel en nauwkeurig te werk gaan! Uiteraard ligt de één dit wel en de ander niet.

De eerste keer ben ik hier overigens ook op onderuit gegaan. En ik moest toen direct naar huis, ik had toen alleen maar deze test gedaan.

Misschien moet je ook in je achterhoofd houden: Ze mogen me vragen wat ze willen, maar IK WIL DIT en ga dit doen! Jezelf stimuleren dat kan ook goed helpen!

Waar een wil is, is een weg!

Hartelijke groet,
 
Last edited:
Misschien moet je ook in je achterhoofd houden: Ze mogen me vragen wat ze willen, maar IK WIL DIT en ga dit doen! Jezelf stimuleren dat kan ook goed helpen!

Waar een wil is, is een weg!

Dit vond de luchtmachter die ik gesproken heb ook! Volgens hem moet je echt 100% gemotiveerd zijn en de instelling hebben van "Ik wil niks anders". Niet dat dit niet bekend is, maar ik denk toch wel dat dit de enige instelling is waarmee je de opleiding kan halen.

Overigens, het is voor mij niet duidelijk in die tekening van de kunstmatige horizon, of het vliegtuig stijgt. Volgens de uitleg is dit wel het geval..
 
Ja je hebt gelijk bedankt :)



@Marty De lijn onder de "horizon" geeft aan dat hij daalt (Zgn Neus naar beneden)

Moet dan de lijn met de pijl niet doorgetrokken zijn tot de lijn onder de horizon?, lijkt mij logischer, weet natuurlijk niet of het zo hoort of niet ;)
 
ik snap de kunstmatige horizon niet haha

tenminste ik zie ff niet hoe die kunstmatige horizon een helling van 45 graden oplevert ?!
 
0 Graden hoort boven (Dan wijst het pijltje naar boven en hel je dus niet)
Zie hier voor een Attitude gyro

(1e twee kleine streepjes zijn elk 10 graden, 3e (grotere) is 30 graden, etc...)
:airforce:
 
Is wel wat duidelijker nu :), alleen, is het niet zo als je daalt, dat dan die streep die jij onder de horizon hebt staan, boven de horizon moet zijn? Als je daalt lijkt me dat het meest logisch dat je de horizonstreep naar boven ziet gaan. :rt:
 
@ Devil je hebt gelijk (ik heb het aangepast)
@Marty volgensmij niet, Ik dacht dat de meter mbt stijgen dalen zo klopt
 
Marty heeft gelijk.
Het 'vliegtuigje' (check hier (dat ding met die oranje 'vleugels' is het vliegtuigje)) beweegt niet! Het is dus de horizon die wegrolt bij dalen, stijgen en rollen.

Als jij omhoog gaat, gaat de horizon omlaag (zodat er meer blauw zichtbaar wordt)
Als jij omlaag gaat, gaat de horizon omlaag (zodat er meer bruin zichtbaar wordt)
Rol jij naar links, dan gaat de horizon naar rechts (zodat het lijkt alsof het 'vliegtuigje naar links rolt)
Rol jij naar rechts, dan gaat de horizon naar links (zodat het lijkt alsof het 'vliegtuigje naar rechts rolt)

Het vliegtuigje beweegt dus niet, de 'bol' daarachter beweegt. Check het plaatje maar.
 
Back
Top