Smoke is zelf een VM'er... Beetje blauwe bril gekregen verder.
Smoke -
- Zit bij jullie een yank als captain op de 777 die nog nooit een JAA/B1/B3 examen heeft hoeven doen in zn leven. Was 1 van die 40 (yanks) die destijds overkwamen begin jaren 90. (aangezien jij het zo graag wil hebben over superduper 777 potentiele bazen binnen de KLM)
- Australiers, Canadezen idem
- Op de 73 bij jou zitten nederlanders (gebruik ff search) die op basis van hun FAA papieren zijn aangenomen en nooit ook maar 1 B1/B3 examen hebben hoeven maken.
Hey FD, allemaal vragen waar ik niets vanaf weet. 2538 vliegers hier, ken ze niet allemaal.
- Moet ik het aantal VM'ers in managment, COVA, trainings apparaat en in de OR voor je uitspellen of kun je ze zelf vinden op de lijst?
Zijn dat ook mindere vliegers??
Nee natuurlijk niet, heb ik dat ooit gezegd? Lees ff de posts na, ik probeer jullie uit te leggen waarom wie/wat wordt aangenomen. Er wordt hier op dit forum een hoop onzin over over de KLM geschreven, dus ik hoopte wat duidelijkheid te scheppen waarom het zo gaat. Maar daar wordt op gereageerd alsof ik dat zelf verzonnen heb en daar volledig achtersta. Don't shoot the messenger weetjewel.
Terug naar de KLS dan maar...
- 3 jaar geleden kreeg goeie maat van me (200% amerikaan) mailtje van de KLS of hij voor ze wilde werken als instructeur 6 jaar lang, voor goed geld en daarna mocht ie doorstromen naar de KLM. Gelijkstelling kreeg ie via die KLS/IVW, werkvergunning via de KLM......
Daar hij niet in NL wil wonen bedankte hij hiervoor. (lets see New York, NY of Eelde, Groningen... mmmm zie zn punt)
Wat wil je hier mee zeggen?
- Jullie Fokker 50 opleidingen worden deels gedaan door instructeurs die vervolgens niet zelf bij de KLM mogen solliciteren !!!!!
- Jullie productie word deels gevlogen door Transavia. Ook deze vliegende boerenlummels mogen niet bij jullie solliciteren.
Moet ik het voor je uitspellen of zie je mn punt?
Het feit dat je iemand uitstekend kan opleiden voor een ATPL of typerating 'watdanook' hoeft nog niet te betekenen dat je een voor de KLM geschikte vlieger bent. Zie de logica van je punt dan ook niet.
Transavia vliegers, MAC vliegers, een hoop zijn ooit aangenomen bij de KLM. Dat die mogelijkheid er nu niet is om te solliciteren is een beleidsbeslissing. Dat kan morgen veranderen.
VM'ers zijn geen mindere vliegers, die conclusie maken jullie er van.
Bij de KLM hebben ze gewoon betere ervaringen met instroom van vliegers van een school/luchtmacht/marine, dus zolang ze uit die bron kunnen putten doen ze dat ook liever. Dat er ooit weer VM zal worden aangenomen is gewoon een mogelijkheid hoor.
Verder sluit ik me bij IZ aan, weet niet waar hij het zegt, maar na een paar jaar Tprop/Jet ben je indd niet meer het produkt van een school, maar ben je gewoon beroepsvlieger. Na 5 sol gesprekken in de de afgelopen 5 jaar is me maar 1 keer gevraagd waar ik heb leren vliegen.
Cheers.
FD
Ja, op een gegeven moment gaat de ervaring meetellen. Mee eens.
Kijk ik gun hier iedereen de baan van z'n dromen. Maar soms in de luchtvaart moet je even mazzel hebben dat je in de juiste tijd wordt aangenomen, voor VM ligt dat bij de KLM even moeilijk. Geen reden lijkt mij om gefrusteerd te raken, er is meer dan de KLM.
Zou jij FD er morgen willen beginnen als je de kans kreeg?
Groeten