x-rayyankeezulu
New member
Je moet natuurlijk wel eerst een uitnodiging krijgen voordat je je koningse psychologische skills erop los kan gooien...
Dat wordt zeker getest op een psychokeuring. Toch ken ik niemand, van welke vliegschool dan ook, die een 100% score had op dit onderdeel..
Dus... There is always room for improvement!
En dat van dat paspoort en medical lijkt wel op een communistisch oorlogskamp.....
En dat van dat paspoort en medical lijkt wel op een communistisch oorlogskamp.....
Ken je die van de vliegtuigband al?
En daar breng je dan je tonnetje naar toe...
Ben benieuwd in hoeverre er op deze 'vorming' wordt ingegaan tijdens de voorlichting.
Origineel gepost door easy737 said:Ken je die van de vliegtuigband al?
:grijns: ervaring?
Dank je wel, ben ook al bij FTE en EPST nu aan het kijken. KLS is denk ik een beetje te hoog gegrepen.pcvliet-pech ,maar niet de moed opgeven.
kls en epst hebben een garantiefonds welk borg voor je staat.
probeer het hier .
bereid je goed voor m.b.v. kennisbank en vele andere topics , die je hier kunt vinden.
en :rt: aarzel niet om te vragen , je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden.
Dank je wel, ben ook al bij FTE en EPST nu aan het kijken. KLS is denk ik een beetje te hoog gegrepen.
Waarom is EPST niet te hoog gegrepen en de KLS wel?
De eerste 'vliegt' iig sneller door de theorie.
Dank je wel, ben ook al bij FTE en EPST nu aan het kijken. KLS is denk ik een beetje te hoog gegrepen.
Naar mijn weten is de selectie voor de KLS zwaarder dan voor EPST. Correct me if I'm wrong. Ik heb dan ook alleen de selectie van de EPST doorlopen (een tijdje geleden al).
Volgens mij denk je echt dat ik één of ander boerenpummel ben. Ik heb mij zeker verdiept in de dingen die ik nodig heb financieel. Ook contact met de banken gehad voor informatie. Het probleem is een verandering in de situatie van mijn ouders die borg zouden staan, waardoor het nu niet meer mogelijk is: eerst wel mogelijk, nu niet meer...:1855: Aangezien dat pas gisteren naar boven kwam heb ik met heel veel haast hier wat vragen opgezet omdat hier heel veel informatie komt..
Beetje slap om mensen gelijk belachelijk te maken omdat ze wat informatie zoeken :dozey:.
Och beste jongen... Als jij beroepsvlieger wilt worden, vind je het dan echt zo merkwaardig dat er bij dit vak veel meer komt kijken dan alleen flying skills?!?
Vergeet niet dat je in die 1,5 a 2j klaar wordt gemaakt voor een beroep, die je direct na je opleiding wilt kunnen beoefenen. Het is dan toch niet meer dan logisch dat je bepaalde persoonlijke eigenschappen waarover een verkeersvlieger moet beschikken, ik noem bijv. attitude, aptitude, flexibilty, reliability, punctuality etc, nog sterker ontwikkelt. Met allleen je vliegerhandje kom je er niet hoor.
Vorming, ook al tijdens je opleiding, is dus zeer zeker van groot belang. Als jij denkt dat je wel gevormd wordt door je maatschappij, bedenk dan wel dat je ook daar eerst door een grondige selectie heen moet. Reken maar dat die 'extra bagage' dan van te pas komt.
Naar mijn weten is de selectie voor de KLS zwaarder dan voor EPST. Correct me if I'm wrong. Ik heb dan ook alleen de selectie van de EPST doorlopen (een tijdje geleden al).
Een dergelijke attitude zal eerder een belemmering zijn bij een keuring bij een maatschappij dan wel of niet je paspoort op de hoek van de tafel kunnen leggen.
*(had bijna gezegd dat t geen wonder is dat er nog persoonlijke vorming nodig is tijdens de opleiding)
Gek genoeg heb ik nog geen DFA'er voorbij zien komen. maar kan zijn dat ik beter moet kijken.
Zegt iemand die z'n license bij een pak wasmiddel heeft gekregen :biertje: . Bij welk merk was dat? Ga ik het ook halen... Grapje hoor.
Ik kreeg bij de KLS altijd het idee dat je een superman (die kan ook vliegen) moest zijn om daar te mogen studeren.