DFA

Dat wordt zeker getest op een psychokeuring. Toch ken ik niemand, van welke vliegschool dan ook, die een 100% score had op dit onderdeel..

Dus... There is always room for improvement!

:) Iemand die 100% score heeft op zn psychokeuring is volgens mij psychologisch gestoord.

Ik krijg de indruk dat jullie denken dat vliegen iets heel speciaals is, en ja natuurlijk is het ook iets bijzonders en zou het niet willen ruilen met iets anders maar uiteindelijk ben je net zoals bij elke andere baan een werknemer en probeer je je baan zo goed mogelijk te doen of je nou vuilnisman bent of piloot overal heb je dezelfde skills nodig bij de 1 wat meer als bij de andere job ofcourse.
Dit hoort volgens mij gewoon bij je opvoeding en heeft weinig te maken met je opleiding zeker voor de mensen die al wat ouder zijn.....
 
pcvliet-pech ,maar niet de moed opgeven.
kls en epst hebben een garantiefonds welk borg voor je staat.
probeer het hier .
bereid je goed voor m.b.v. kennisbank en vele andere topics , die je hier kunt vinden.
en :rt: aarzel niet om te vragen , je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden.
 
En dat van dat paspoort en medical lijkt wel op een communistisch oorlogskamp.....

Ik hou wel van een fatsoenlijk regime, onze school lijkt wel op een vuilnisbelt door sommige leerlingen. En nee ik zit niet op een tuigschool voordat ik over 1 kam geschoren wordt.

Ik zit wel vaker in een vliegtuig maar nee daar word je zelf geen tuig van :D
 
Last edited:
En dat van dat paspoort en medical lijkt wel op een communistisch oorlogskamp.....

Ken je die van de vliegtuigband al?
En daar breng je dan je tonnetje naar toe...
Ben benieuwd in hoeverre er op deze 'vorming' wordt ingegaan tijdens de voorlichting.
 
Ken je die van de vliegtuigband al?
En daar breng je dan je tonnetje naar toe...
Ben benieuwd in hoeverre er op deze 'vorming' wordt ingegaan tijdens de voorlichting.

Vrij weinig denk ik maar met de uitgebreide ervaring van de leidinggevenden/eigenaren in de luchtvaartwereld weten zij natuurlijk precies hoe een Lijnpiloot zich moet gedragen......
 
Origineel gepost door easy737 said:
Ken je die van de vliegtuigband al?

:grijns: ervaring?

:haha: :haha: :haha:


Ik had nooit zo'n probleem met dat hele paspoort gedoe. Volgens was de opzet idd om je wat verantwoordelijkheidsgevoel aan te brengen en niet een belangerijk document zoals je paspoort rond laten slingeren. Maar dat is zowiezo al iets dat niemand doet mag ik hopen. Aan de andere kant was het ook een check voor hun want ze wouden er niet op het laatste moment achter komen dat iemand zn spul niet op orde had terwijl die gene op het punt stond om te gaan vliegen. En ja het overkomt mensen dat ze wel eens iets vergeten en nee ik bedoel niet alleen bij de DFA oid.

Overgens, als je toch je papieren op zak hebt is het een kleine moeite om ze even op tafel te leggen. :biertje:
 
pcvliet-pech ,maar niet de moed opgeven.
kls en epst hebben een garantiefonds welk borg voor je staat.
probeer het hier .
bereid je goed voor m.b.v. kennisbank en vele andere topics , die je hier kunt vinden.
en :rt: aarzel niet om te vragen , je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden.
Dank je wel, ben ook al bij FTE en EPST nu aan het kijken. KLS is denk ik een beetje te hoog gegrepen.
 
Waarom is EPST niet te hoog gegrepen en de KLS wel? :confused:

De eerste 'vliegt' iig sneller door de theorie.

Naar mijn weten is de selectie voor de KLS zwaarder dan voor EPST. Correct me if I'm wrong. Ik heb dan ook alleen de selectie van de EPST doorlopen (een tijdje geleden al).
 
Dank je wel, ben ook al bij FTE en EPST nu aan het kijken. KLS is denk ik een beetje te hoog gegrepen.

Dus je kiest een school omdat de selectie makkelijk is?
Als je dit al als een obstakel ziet, denk je dan niet dat de selectie van een maatschappij veel te hoog gegrepen is?

Of denk je dat de selectie van een maatschappij makkelijker is dan die van een vliegschool ?

Groeten.
 
Naar mijn weten is de selectie voor de KLS zwaarder dan voor EPST. Correct me if I'm wrong. Ik heb dan ook alleen de selectie van de EPST doorlopen (een tijdje geleden al).

Ik heb ze beide doorlopen en heb geen groot verschil ontdekt in niveau. Wel is het zo dat ze bij EPST doorgaans een wat 'oudere' kandidaat zoeken. Jongens van 17/18 maken, mijn inziens, minder kans bij EPST dan bij de KLS.

Je weet pas of een selectie zwaarder is als je hem hebt doorlopen. Proberen kan geen kwaad, toch?
 
Ik denk dat het inderdaad slim is om bij beide vliegscholen te gaan kijken. Wie niet waagt wie niet wint. Ik kreeg bij de KLS altijd het idee dat je een superman (die kan ook vliegen) moest zijn om daar te mogen studeren.
 
Last edited:
Volgens mij denk je echt dat ik één of ander boerenpummel ben. Ik heb mij zeker verdiept in de dingen die ik nodig heb financieel. Ook contact met de banken gehad voor informatie. Het probleem is een verandering in de situatie van mijn ouders die borg zouden staan, waardoor het nu niet meer mogelijk is: eerst wel mogelijk, nu niet meer...:1855: Aangezien dat pas gisteren naar boven kwam heb ik met heel veel haast hier wat vragen opgezet omdat hier heel veel informatie komt..

Beetje slap om mensen gelijk belachelijk te maken omdat ze wat informatie zoeken :dozey:.

Dat dacht ik inderdaad even;) Verandering van de situatie is natuurlijk wat anders. Dacht even dat je gewoon maar een vliegopleiding had uitgezocht en niet over het geld had nagedacht. Even goede vrienden..:biertje:

Och beste jongen... Als jij beroepsvlieger wilt worden, vind je het dan echt zo merkwaardig dat er bij dit vak veel meer komt kijken dan alleen flying skills?!?

Vergeet niet dat je in die 1,5 a 2j klaar wordt gemaakt voor een beroep, die je direct na je opleiding wilt kunnen beoefenen. Het is dan toch niet meer dan logisch dat je bepaalde persoonlijke eigenschappen waarover een verkeersvlieger moet beschikken, ik noem bijv. attitude, aptitude, flexibilty, reliability, punctuality etc, nog sterker ontwikkelt. Met allleen je vliegerhandje kom je er niet hoor.

Vorming, ook al tijdens je opleiding, is dus zeer zeker van groot belang. Als jij denkt dat je wel gevormd wordt door je maatschappij, bedenk dan wel dat je ook daar eerst door een grondige selectie heen moet. Reken maar dat die 'extra bagage' dan van te pas komt.

Och ik snap dat je niet alleen 'flying skills' moet hebben en dat er echt wel wat meer bij komt kijken. Je geeft ten minste niet de eerste de beste dorpsgek de controls in handen van zo'n duur apparaatje.

Ik zie alleen niet in wat het op tafel leggen van je paspoort en medical voor zin heeft en wat voor persoonlijke vorming dat geeft. Verantwoordelijksheidsgevoel bijbrengen: prima. Als je weet dat je gaat vliegen weet je ook dat je deze papieren bij je moet hebben. Als je ze niet bij je hebt, eigen schuld dikke bult, vlieguurtje voorbij. Lijkt me prima werken zonder je ausweis op tafel moet hebben liggen. Zijn er hier DFA mensen die de zo geprezen persoonlijke vorming wat duidelijker kunnen uitleggen?
 
Naar mijn weten is de selectie voor de KLS zwaarder dan voor EPST. Correct me if I'm wrong. Ik heb dan ook alleen de selectie van de EPST doorlopen (een tijdje geleden al).

Een dergelijke attitude zal eerder een belemmering zijn bij een keuring bij een maatschappij dan wel of niet je paspoort op de hoek van de tafel kunnen leggen.

*(had bijna gezegd dat t geen wonder is dat er nog persoonlijke vorming nodig is tijdens de opleiding)
 
Een dergelijke attitude zal eerder een belemmering zijn bij een keuring bij een maatschappij dan wel of niet je paspoort op de hoek van de tafel kunnen leggen.

*(had bijna gezegd dat t geen wonder is dat er nog persoonlijke vorming nodig is tijdens de opleiding)

Zegt iemand die z'n license bij een pak wasmiddel heeft gekregen :biertje: . Bij welk merk was dat? Ga ik het ook halen... Grapje hoor. :D
 
Gek genoeg heb ik nog geen DFA'er voorbij zien komen. maar kan zijn dat ik beter moet kijken.

Er vliegen momenteel 2 jongens van DFA bij Trans. Die hebben wel alles zelf geregeld. En hadden inmiddels al wat uren....
 
Ik kreeg bij de KLS altijd het idee dat je een superman (die kan ook vliegen) moest zijn om daar te mogen studeren.

Dat moet je ook zijn. Toch?
 
Back
Top