DFA

ik wil de DFA niet afzeiken ofzo, maare waarom probeer je niet eerst bij NLS, KLS of EPST.
dat zijn toch betere scholen denk ik.
 
Een deel van de berichten ging over DFA'ers in de supermarkt. Een ander deel ging over de KLS, en daar is een apart thread van gemaakt.
En als iedereen hier kennis van genomen heeft, gaan dit bericht en die hierboven er ook weer er af. Dus s.v.p. niet opnieuw reageren behalve als het ontopic is, anders krijgen we weer tien berichten die ik vervolgens weer afhaal.
 
zijn er eigenlijk nog mensen hier die de opleiding op de DFA volgen?
Qua vliegtuigen hebben ze het toch best leuk voor elkaar.
 
Als je van zelfstarters houdt wel ja

Ah, da's flauw.

Maar kijk bij het kiezen van een opleiding niet naar hoe gaaf de kisten zijn waar je tijdens je opleiding op vliegt, kijk naar hoe gaaf de kisten zijn waar de mensen die de opleiding hebben afgemaakt op vliegen. Dat doe je uiteindelijk toch een jaar of 30 langer...

En ik heb gemist wat er stond over DFA'ers in de supermarkt, maar ik heb ze idd ook wel eens in uniform daar zien lopen. En toch geen cassieres scoren.
 
lukt met mijn scoutinguniform ook niet ;). wie zijn er allemaal bij de 28ste bij hun (open dag)? dan zullen we eens vragen op wat voor kisten er gevlogen word door hun studentjes:).
 
lukt met mijn scoutinguniform ook niet ;). wie zijn er allemaal bij de 28ste bij hun (open dag)? dan zullen we eens vragen op wat voor kisten er gevlogen word door hun studentjes:).

dfa_1a_vloot_2.jpg


De DFA vloot bestaat onder andere uit drie TB-10's, een Franse laagdekker van Socata. Deze zijn alledrie volledig uitgerust voor zowel VFR als IFR vluchten en nachtvluchten. Verder zijn ze voorzien van een Garmin 430 GPS en een Sandel EHSI. Deze toestellen worden gebruikt voor het VFR gedeelte van de opleiding en voor een deel van de IFR training.

Als vierde eenmotorig toestel heeft de DFA een Piper Turbo Arrow IV met intrekbaar landingsgestel. Ook dit toestel is uitgerust met GPS en tevens met een RNAV systeem. Door de turbo heeft de Arrow een beter klimvermogen en een hogere kruissnelheid dan de TB-10's. Dit toestel wordt gebruikt voor de CPL opleiding en voor IFR routetraining in Europa.

Het laatste gedeelte van de opleiding (ca. 60 uur) wordt gevlogen op een Diamond DA-42 Twin Star, een zeer modern twee-motorig vliegtuig met diesel motoren. Het toestel is uitgerust met ijsbestrijding (TKS), een Stormscope onweer waarschuwing en een uitgebreide automatische piloot (Bendix-King KAP-140). Het moderne Garmin G1000 Integrated Cockpit System geeft een uitstekende aansluiting bij de cockpits van moderne verkeersvliegtuigen.

De TB-10 , Piper Turbo Arrow IV en de DA-42 Twin Star dus :rt:
En er komt nog een DA-42 Twin Star bij las ik.
 
slechte dingen over DFA???

slechte dingen over DFA???

als baan bedoel ik :), hun 2e twinstar hebben ze nu al een paar maandjes. maar tnx :)

dfa lijkt mij een goede school, vooral vanwege hun claim over kleine klassen het het feit dat ze praktijk en theorie combineren en over goed lesmateriaal beschikken.

toch hoor ik op deze fora's veel "dfa is niet zo best" zonder daar verder een reden over te horen. Dus voordat ik zaterdag naar hun opendag ga zou ik wat dingetjes willen horen over waarom de dfa "niet zo best" is. Dan laat ik jullie horen wat ze daar zelf van vinden ;).
 
Last edited:
Ik denk dat het grootste probleem bij deze school het vinden van een baan is.

Je zult het allemaal zelf moeten doen!
Zover ik weet heeft de school geen enkele solide connectie waarmee ze jou ergens op gesprek kunnen krijgen.
Dus laat je niet door hun prachtige verhalen dat alle ex leerlingen bij easy,trans e.d. vliegen om praten.
want dit hebben deze leerlingen zelf allemaal geregeld!

Just my two cents.
 
Je moet een school niet kiezen omdat het zon leuk gebouw is, omdat de sfeer zo gezellig is of omdat de friettent om de hoek zit (alhoewel... wel belangrijk natuurlijk).

Het enige dat belangrijk is is dat je er zo snel mogelijk een baan mee kan bemachtigen. DFA-leerlingen worden over t algemeen veel minder uitgenodigd bij airlines voor een sollicitatie dan leerlingen van andere scholen.
 
@Don Corleone: gefeliciteert :),
@Fenceman: er staat geen "boodschappenwagentje" bij ZIJN 3 TYPERATINGS ;)

ik zal een paar vragen stellen of ze inmiddels iets hebben dat mij aan een baan kan helpen (als ik al civiel wil beginnen met vliegen). Ze zijn wel aan hun connecties aan het werken. Ze hadden al wat geregelt met een typerating iets. bedankt voor jullie antwoorden.
 
Last edited:
Ik denk dat het grootste probleem bij deze school het vinden van een baan is.

Je zult het allemaal zelf moeten doen!
Zover ik weet heeft de school geen enkele solide connectie waarmee ze jou ergens op gesprek kunnen krijgen.
Dus laat je niet door hun prachtige verhalen dat alle ex leerlingen bij easy,trans e.d. vliegen om praten.
want dit hebben deze leerlingen zelf allemaal geregeld!

Idd! DFA doet helemaal niks voor je als je eenmaal klaar bent met de opleiding.
Ander nadeel van de DFA is dat ze ontzettend veel dingen beloven die ze absoluut niet waarmaken!
Don corleone die uitnodigingen heb jij ook zelf hard voor moeten werken ofniet dan? En hoeveel van die uitnodigingen zijn via dfa gekomen?

Ja dat van die type ratings hebben ze zeker voor hun eigen bankrekening goed gedaan...

Maar voor de rest hebben ze wel leuke vliegtuigen...
 
Last edited:
Back
Top