Brandsftoftekort KL736

"Fuel is a substitute for brains"

I agree too!

bij ons is het ook zo verschrikkelijk! Op een vlucht van 1 1/2 uur nemen sommige 45min extra mee!!!
Ik kom dan vaak met de opmerking of we een passagier of tank vliegtuig zijn :grijns:

Kijk ik vind het ok als je het doet met heel erg slecht weer of als je uit ervaring weet dat je toch wel een tijdje in de holding gaat hangen omdat het zo druk is. Maar op een normale dag met over al goed weer..... nee dat is echt Fuel for Brains!
 
V. Olsa uit best weet er alles vanaf!

V. Olsa uit best weet er alles vanaf!

Word je vanochtend vrolijk wakker om half 5, krantje bij je ontbijtje je slaat 1 pagina om en dan zie je dezelfde foto staan van de KLM MD-11 als die vorige week in de krant stond onder de titel: 'Angstige vlucht na brandstoftekort'. Ik vreesde meteen weer het ergste. Wat word je in een keer weer moe van dezxe berichten terwijl ik net lekker fris aan mijn jus d'orange begon...

Dit keer geen bericht van Arnold Burlage, maar van V. Olsa uit Best (staat ook zo in de krant dus dat mag ik er best bij zetten toch)

Brandstof

Wat een flauwekulverhaal van het hoofd van de KLM-vliegdienst (Telegraaf 03.04)! Op iedere transatlantische vlucht dient voldoende brandstof aan boord te zijn om een luchthaven op redelijke afstand van de bestemming te kunnen bereiken, óók in onvoorziene omstandigheden, zoals mist, drukte in de lucht enzovoorts. De 'fout' die bij het tanken op Curaçau gemaakt werd - wellicht om brandstof te besparen - wordt nu weggemoffeld met een verklaring die kant noch wal raakt. Minder staartwind en een lagere vlieghoogte kunnen onmogelijk de oorzaak zijn voor deze noodlanding. Als dit een toestel van de Turkse maatschappij Onur air was overkomen, dan was de voorpagina van De Telegraaf te klein geweest. Ik heb zeker 35 jaar voor International Business Objectives de hele wereld rondgevlogen, maar zo een kulverhaal heb ik nog nooit gehoord, laat staan meegemaakt.

V. Olsa uit Best.



Ik zou zo graag een brief terugsturen, maar ik heb geen tijd te veel en ik ben ook nog geen beroepspiloot. Niet dat ik dan niks kan terugsturen maar dan komt het uiteraard wel overtuigender over. En doen alsof ik beroepspiloot ben daar hou ik niet van, ik zeg pas dat ik beroepspiloot ben op het moment dat ik daar voor gewerkt heb en ik het verdiend heb om die titel te mogen dragen!
 
Ik ben het er wel mee eens over het laatste stukje over onurair.
 
Disregard,, ik houd het waarschijnlijk bij het meesturen van een aantal standaardbrieven.
 
Last edited:
www.telefoongids.nl

Vul in: Olsa, woonplaats Best et Voilà!

Zullen we allemaal wat sturen?

Is goed, zullen we met zijn allen een standaardbrief hier maken. Die je vervolgens kan downloaden, je eigen naam eronderzet, heb ondertekent en hem vervolgen met TNT © kan meezenden!
Het leukste is natuurlijk als je die brief volstopt met behoorlijke formules waar Mevrouw/Meneer Olsa niks van snapt, misschien besseft ze dan dat ze er toch neit zo veel verstand van heeft als ze denkt..

Adres is trouwens gevonden, maar dat ga ik hier niet neerzetten want ik heb geen zin in ruzie met Diana ;P via de telefoongids kan het uiteraard wel verkregen worden.
 
Last edited:
Futen vliegen niet graag. Ze moeten veel moeite doen om in de lucht te komen.
Een echte expert dus :1855:
 
Heren, verlaag je nu niet tot dit niveau.

Gewoon over laten waaien. Deze beste man uit Best weet niet waar hij het over heeft en A.B. van de Telegraaf heeft kennelijk nog een appeltje te schillen met wat KLM-ers, dus is deze brief met prominent een foto erbij geplaatst bij de ingezonden brieven.

Gewoon negeren.
 
Gewoon negeren.

Het lijkt me toch wel leuk om te zien dat deze persoon op een ochtend 200 brieven zou krijgen :biertje: . Maarjah de telefoon laat ik zowieso staan, een brief dat zien we nog wel.

Tegen dit soort berichten kan ik niet zo goed, maar helaas kun je niet iedereen overtuigen en zijn er altijd mensen die onverstandig blijven en menen dat ze toch gelijk hebben ook al is dat toch echt niet zo. Misschien is het daarom tijdsverspilling, maar ik zou dat gezicht :)eek: ) wel eens willen zien als zijn deurmat vol ligt.
 
Een oproep om iemand te bestoken met brieven lijkt me niet zo'n goed plan en adressen hier publiceren kan echt niet. Maak dit soort dingen niet persoonlijk. Mensen met verkeerde inzichten zijn niet automatisch loslopend wild.

Ik heb ook wel 's gereageerd op een onzinverhaal in de krant, simpelweg door zelf een brief naar de krant te sturen. Kwam keurig tussen de ingezonden brieven te staan en je bereikt er op die manier meer mensen mee dan die ene journalist of die ene eerdere briefschrijver.
 
Ik hoop dat je hiermee het postbedrijf mee bedoelt, en niet de springstof? :)

Wat een vijandigheid hier tegen meneer of mevrouw Olga :p: maar ik bedoelde het postbedrijf ja, de springstof vond ik iets te veel van het goede :biertje:

fijne pasen trouwens!
 
Origineel gepost door Bounty 53 Bekijk Bericht:
Ik vind het wel positief dat ze een tussenlanding hebben gemaakt. Misschien was een andere carrier rustig door gevlogen, en bij goed weer had niemand dat ooit gemerkt.

Malaysian Airlines werd een paar jaar geleden bijna verboden om het Britse luchtruim in te vliegen omdat hun 777's op bijna elke vlucht met een chronisch brandstoftekort (veel minder dan min. required) op LHR landden. MAS probeerde inderdaad geld te besparen op die manier. Nadat de CAA dreigde om de mij te bannen vanuit het engelse luchtruim werd er meer getankt en sindsdien zijn er geen problemen meer.

Ik vraag me wel af hoe ze het doen naar andere bestemmingen......
 
het brandstoftekort van KL736 is nu wel zoveel in het nieuws geweest, maar heb vandaag van een 777 gezagvoerder van de KLM gehoord dat hij zelf meerdere malen onverwacht een tussenlanding heeft gemaakt om brandstof te tanken. waarom is het brandstof tekort van KL736 wel zoveel aanbod gekomen terwijl dit lang niet de 1ste keer is?
 
In die andere gevallen besloot de baas VFR op 2300 AGL terug naar AMS te tuffen om zo onder de 'radar' te kunnen blijven...
 
Back
Top