V. Olsa uit best weet er alles vanaf!
V. Olsa uit best weet er alles vanaf!
Word je vanochtend vrolijk wakker om half 5, krantje bij je ontbijtje je slaat 1 pagina om en dan zie je dezelfde foto staan van de KLM MD-11 als die vorige week in de krant stond onder de titel: 'Angstige vlucht na brandstoftekort'. Ik vreesde meteen weer het ergste. Wat word je in een keer weer moe van dezxe berichten terwijl ik net lekker fris aan mijn jus d'orange begon...
Dit keer geen bericht van Arnold Burlage, maar van V. Olsa uit Best (staat ook zo in de krant dus dat mag ik er best bij zetten toch)
Brandstof
Wat een flauwekulverhaal van het hoofd van de KLM-vliegdienst (Telegraaf 03.04)! Op iedere transatlantische vlucht dient voldoende brandstof aan boord te zijn om een luchthaven op redelijke afstand van de bestemming te kunnen bereiken, óók in onvoorziene omstandigheden, zoals mist, drukte in de lucht enzovoorts. De 'fout' die bij het tanken op Curaçau gemaakt werd - wellicht om brandstof te besparen - wordt nu weggemoffeld met een verklaring die kant noch wal raakt. Minder staartwind en een lagere vlieghoogte kunnen onmogelijk de oorzaak zijn voor deze noodlanding. Als dit een toestel van de Turkse maatschappij Onur air was overkomen, dan was de voorpagina van De Telegraaf te klein geweest. Ik heb zeker 35 jaar voor International Business Objectives de hele wereld rondgevlogen, maar zo een kulverhaal heb ik nog nooit gehoord, laat staan meegemaakt.
V. Olsa uit Best.
Ik zou zo graag een brief terugsturen, maar ik heb geen tijd te veel en ik ben ook nog geen beroepspiloot. Niet dat ik dan niks kan terugsturen maar dan komt het uiteraard wel overtuigender over. En doen alsof ik beroepspiloot ben daar hou ik niet van, ik zeg pas dat ik beroepspiloot ben op het moment dat ik daar voor gewerkt heb en ik het verdiend heb om die titel te mogen dragen!